Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Hmm,
voisiko noi RamAir-nokat vaan kerta kaikkiaan kerätä sitä vettä/ kosteutta
niin paljon että menee tukkoon? Kun imevät edestä alhaalta.
Hmm...jos ilmanputsari on vanha ja hyvin likainen niin voisiko mennä tukkoon märkänä. Aikanaan omaan kaasaribläkkäriin vaihdoin putsarin kun oli todella likainen. Pyörä piristyi huomattavasti. Toisaalta nuo oireet kuulostavat hieman myös siltä että lataus loppuu hyvin kosteissa olosuhteissa. Toisaalta kuulostaa taas ihan klassiselta bensan loppumiselta, mutta polttoainesysteemiin ei juuri sade pitäisi vaikuttaa.
Juuri tuo kertoo jotain, että pyörä käy huonosti röpeltäen kun sen sammumisen jälkeen saa taas käyntiin. Se huonosti röpeltäen käyminen voi johtua kahdesta asiasta periaatteessa. A. virta vähissä B. bensa vähissä. Jommmasta kummasta on sammumisen jälkeen pulaa jonkin aikaa, tai sitten se märkä vanha ilmanputsari ei oikein tahdo laskea ilmaa läpi. Kun seisot jonkin aikaa, niin se kuivuu hieman kuuman moottorin lähellä.
Tuo lataus juttu kuulustaa mielenkiintoiselta vaihtoehdolta. Toisaalta taas jos virta olisi vähissä niin ei varmaan jaksaisi kunnolla starttia pyörittää uudelleen käynnistettäessä.
Joku väittää löytäneensä syyn:
I discovered that the airbox rubbers were slightly raised - particularly the two on the right side.
Once lifted there is movement which in turn means a gap, which presents a way for air/spray to gain access to carbs and cause a cough.
I noticed if putting the tank on in a rush it dislodged the airbox, so took extra care installing the tank.

Öhhöh,
viikonlopun ratoksi ratkomaan bläkkärin FI-vikavalo-mysteeriota,
eli ns "Loom fix". Ja siis puoli pyörää purkuun, ja akun/tankin välillä
pääjohtosarjassa möykky teippauksen sisällä, josta löytyi oheisen
kuvan mukainen liitin, puoliksi sulanut. Ja ulospäin ei näy mitään.
Vissiin joku huoltoliitin, kaikki johtimet oli ainakin yhteen vedetty
liittimen sisällä.
Piuhat poikki ja yhteen, niin jo loppui vikavalotus.
Mutta aika homma muutaman sentin paskan liittimen takia...
Moi!
En tiedä kuuluisiko tämä tekniikkaosioon, mutta toivottavasti täältäkin vastauksen saan.
Ajelen -02 tupla x:llä, mittarissa 28tkm. Kiinni akran kokoputkisto ja pc. Moottori helistää oikealta puolelta, ihan kuin monissa thredeissä kuvailtu nokkaketjun kiristimen väsähtäminen. Outoa kyllä näillä kilsoilla, jollei ajan hammas myös vaikuta asiaan.
Osaisitteko suositella jotain tiettyä tuotetta kiristimeksi jos sen päädyn vaihtamaan? Tai tuleeko mieleen jotain muuta, joka äänen voisi aiheuttaa? Myös pientä tärinää moottorilta ilmenee n. 3500rpm eteenpäin, ja joka ilmeni viime kauden lopussa.
Kiitos
Öhhöh,
viikonlopun ratoksi ratkomaan bläkkärin FI-vikavalo-mysteeriota,
eli ns "Loom fix". Ja siis puoli pyörää purkuun, ja akun/tankin välillä
pääjohtosarjassa möykky teippauksen sisällä, josta löytyi oheisen
kuvan mukainen liitin, puoliksi sulanut. Ja ulospäin ei näy mitään.
Vissiin joku huoltoliitin, kaikki johtimet oli ainakin yhteen vedetty
liittimen sisällä.
Piuhat poikki ja yhteen, niin jo loppui vikavalotus.
Mutta aika homma muutaman sentin paskan liittimen takia...
Täällä samaa vikaa FI-valon kanssa. Palaa välillä aika ajoin. Kylmänä ei pala ollenkaan mutta hetken ajamisen jälkeen syttyy taas. "Loom FIX" putsattu toissapäivänä eikä se ollut hapettunut tai muutenkaan ottanut osumaa. Noita FI-valon vilkkumisia en ole vielä laskenut mutta täytyy tehdä se seuraavaksi. Muuten pyörä toimii moitteettomasti vaikka valo palaa täysillä tai välillä todella himmeästi.
