1100XX (Blackbird)

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja FixxaH
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Sit varmaan turaamaan jotain elekroniikkaa siihen väliin, vaihtokytkin tai automatiikkaa. Ei tainnut jaappanin poika osata ounastella 2004, että tällainenkin hullutus saadaan Euvostoliitossa aikaiseksi.

Taisi noihin aikoihin tulla kaikkiin japanilaisiin pyöriin tuo sama systeemi, mulla on -04 FJR ja siinäkään ei ole valokatkaisijaa, virrat päällä palaa seisontavalot ja käynnistyttyä sytyttää ajovalot. Näppärä sähkömies rakentelee siihen tosiaan katkaisijan.
 
Starttaamisen suhteen olisi parempi, ettei ajovalot syty heti virta päälle kytkettäessä. Valot haukkaa ihan turhaan tehoa akulta pyörää startatessa. Eikä se edistä halogeenipolttimon elinikää sitä välkytettäessä startissa. Olisi parempi, että valot syttyisivät vasta, kun kone käy. Eihän tuo iso juttu ole ja harvoin aiheuttaa ongelmaa mutta asiat voisi tehdä paremminkin.
 
99-00 mallissa netistä löytyneen kaavion mukaan lyhyet valot tulee suoraan akulta virtalukon kautta (sulakeA) ja kiertää valoreleen ja starttinapin kautta. Kun painaa starttinappia niin valot sammuu. Rele sammuttaa lyhyet kun laittaa pitkät päälle. Melko pitkä virtatie kun valon virta kiertää starttinapin kautta.
 
Jep,

tuli talliin -05 xx syksyllä ja ledi valot siinä lyhyet/pitkät/peilien huomiovalot.

Ja lyhyet ei menny aina päälle >> purin katteet/kahvat yms joutessani
>> starttinapin jousi kuoleentunut, jolloin ei lyhyet menny ollenkaan päälle.
Tyyppivika vissiin tämä starttinapin oikuttelu, aiheyttaa näpräilyä...:O

Saattaa tämä sumea kytkentälogiikka vaikuttaa kanssa lisäkytkimien toimintaan...
 
Sama täällä. Modasin ajovaloumpioon lisäksi bi-led projektorin niin on samaa sävyä noiden peililedien kanssa, ja ajovalojen tehokin parani huimasti. :thumbup:
 
Hei onkos tietoo noista vikakoodeista. Rupee vilkuttaan fi valoa 2 kertaa hidas ja sit 5 nopeeta välähdystä. 4 tonnissa ku piti hetken kierroksia se jälkee rupes palaan. Justaa to pyörä vasta ostin joku power commanderi näyttäs oleva paikallaa ja lambda pois käytöstä. Pitäsköhä koko boksi heittää mäelle.
 
Viimeksi muokattu:
Edellinen omistaja sen laittanut liikkeessä jotain papereita siittä oli joku kartta oli laitettu.kyllä kaikki johdot ihan oikein oli yms. 2015 oli jo laitettu tuo boksi ja ilmeisesti sen jälkeen syttyny fi valo ja viety huoltoon. Voi kyllä hyvinkin tuosta pc johtua. poistin koko boksin käytöstä ku tuntu et tyhjäkäyntiki kävi vähä miten sattuu välillä kävi liian isolla ja sit taas nii pienellä et sammuu Nyt käykin paremmin ilman pc:tä ja vikakoodin nollasin.
 
Tyhjäkäynnistä vielä.. Tänää käynnistelin nii eka käy hyvin isommalla hetken aikaa ja sit rupee käymään niin pienellä et sammahtaa.ja säädin tuosta ruuvista lämpöisenä niin et käy 1100rpm mut sit seuraavassa kylmäkäynnistyksessä tekee samaa.
 
Viimeksi muokattu:
Tyhjäkäynnistä vielä.. Tänää käynnistelin nii eka käy hyvin isommalla hetken aikaa ja sit rupee käymään niin pienellä et sammahtaa.ja säädin tuosta ruuvista lämpöisenä niin et käy 1100rpm mut sit seuraavassa kylmäkäynnistyksessä tekee samaa.
onko ilmavuotoja?
 
Kokeillaas täältä oisko tietäjää..eli -99 mallinen bläkkäri hankittu ja perushuollot tulpat,suodattimet,öljyt vaihdettu. Koeajolla havaittu kovaa nykimistä tasakaasulla,tuppia kun kääntää nii toimii hyvin ja nykimättä. Ennen huoltoa paukkui myös hieman putkessa mutta uudet bensat tankkiin ja se oikeastaan loppui. Käynnistyy hyvin,tyhjäkäynti hieman korkealla. Pyörä just minulle tullut joten historia hyvin epäselvä. Yksi tulppa mielestäni hieman märkä kun ne vaihdoin,en vaan muista mikä sylinteri. Onko bensan paineensäädin vika mahdollista. Otin säätimeltä letkun irti mikä menee suuttimille ja vuotoa oli noin tippa/5-6sek.
 
Tasakaasulla rötääminen yleensä tarkoittaa laihaa seosta:

- joko kaasareiden tk-piirit ovat likaiset
- tai seosruuvi liian pienellä/tk-suutin liian pieni
 
Kokeillaas täältä oisko tietäjää..eli -99 mallinen bläkkäri hankittu ja perushuollot tulpat,suodattimet,öljyt vaihdettu. Koeajolla havaittu kovaa nykimistä tasakaasulla,tuppia kun kääntää nii toimii hyvin ja nykimättä. Ennen huoltoa paukkui myös hieman putkessa mutta uudet bensat tankkiin ja se oikeastaan loppui. Käynnistyy hyvin,tyhjäkäynti hieman korkealla. Pyörä just minulle tullut joten historia hyvin epäselvä. Yksi tulppa mielestäni hieman märkä kun ne vaihdoin,en vaan muista mikä sylinteri. Onko bensan paineensäädin vika mahdollista. Otin säätimeltä letkun irti mikä menee suuttimille ja vuotoa oli noin tippa/5-6sek.

Mikäli sieltä paineensäätimen ohjausletkusta tulee bensaa niin silloin sen säätimen kalvo on paskana ja silloin polttoaine menee suuttimille ja aiheuttaa paksumman seoksen kuin pitäisi.
 
Tarkasta kaasuvaijeri ja voi olla kaasuläpän anturin (TPS) säätö pielessä. Korkee tyhjäkäynti oireena vois viitata siihen. Mittaus virta päällä, moottori seis ilman kaasua jos on yli 0,6 volttia tarvii säätöö. Tähän voi liittyä vielä seki jos kaasuläppien synkkaus /alipaineet epätasaiset. Jos venttiilinvälykset on tontilla niin riittäs jos säätäs ne kaasuläpät. Kannattaa vaan mitata ne ensin. Oireena yleensä heikko tyhjäkäynti ja veto tasakaasulla, on mukana nykimistä.
 
No niin...purkupyörästä paineensäädin ja homma toimii taas...ainakin näin pihakaasuttelulla tuntuis siltä. TPS säädetty noin 0.53v ja siihen oli näköjään entinen omistaja laittanut liittimen valmiiksi mistä oli näppärä mitata. Huomenna testiajot😁😁. Kiitokset neuvoista👍👍
 
Tuossa 2004 cbr xx syttyy tuo fi valo noin 10km sisällä. Vikakoodi 25 ilmeisesti tuo nakutusanturi. Katsoin noi koodit pitkä ja 5 nopeeta. Tuohon entinen omistaja vaihtanut sen anturin ja sit liikkeessä juotettu ne johdot se testiportti systeemi . Oisko sit ecuvikaa ainakin jossai ulkomaa foorumeilla luki. Mites näihin ku ecu vaihtaa nii ilmeisesti joutuu ohjelmoimaan avaimen uuteen boksiin vai?
 
Viimeksi muokattu:
Back
Ylös