• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

1100XX (Blackbird)

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja FixxaH
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Micron putket!

Kiinnostaakin ketään vaihtaa kunnossa olevat alkuperäiset putket Micronin putkiin ruiskukoneessa kiinni. Mukava olisi, jos saataisiin vaihdettua paikan päällä, ettei tarvi ilman putkia ajella tai toiset putket kainalossa. Olen Tampereen seudulla ja naapurien ilmeistä päätellen,ajelen liian äänekkäillä putkilla.
 
Micron putket!

Kiinnostaakin ketään vaihtaa kunnossa olevat alkuperäiset putket Micronin putkiin ruiskukoneessa kiinni. Mukava olisi, jos saataisiin vaihdettua paikan päällä, ettei tarvi ilman putkia ajella tai toiset putket kainalossa. Olen Tampereen seudulla ja naapurien ilmeistä päätellen,ajelen liian äänekkäillä putkilla.

Moi, Onko sulla ollenkaan killereitä noihin putkiin, jos liian äänekkäät sattuvat olemaan(tyhmä kysymys).

Pitää harkita jos vaikka parempi puolisko hyväksyisi tuon muutoksen, on kuulemma tarpeeksi äänekäs jo nyt. Mutta mutta, jos malttia hieman odotella, niin vastailen illalla, kun pääsen kotiin. Ja asun Vantaalla, voisin tarvittaessa puolimatkan krouvviin ajella, jos se yhtään helpottaisi. Mutta vielä iso EHKÄ.

Niin ja mulla on toi XX vm.99 eli ruisku myöskin.
 
Hei, jos tosiaan kiinnostaa vaihto niin mahdollista kuulemma olis. Ihan virheettömän orggis putket ovat. Missäs kunnossa sulla on vaimentimet jne. Tietysti voin laittaa vaikka kuviakin jos nyt innostut vaihtamaan. Onko sulla putket hiilikuitua vai jotain muuta materiaalia?

Terkuin

Jani
 
Mitä vaimenninöljyä suosittelette xx:ään kokemusten perusteella siis 10w vai 15w vai jotakin muuta? Omassa on tällä hetkellä 20w öljyt, mutta ne on liian jäykät.
 
10W:t on kai originaalit.
Mulla 15w

Jos siellä on liikaa öljyä, niin menee herkästi jäykäksi pumput
 
Paljonkos kuuluu moottorin lämmöt olla matka-ajossa? Itsellä tuntuu olevan siinä 80:n asteen paikkeilla. Normaalia? Flekti lähtee pyörimään jossain 103:n asteen paikkeilla.
Jotenkin hassulta tuntuu tuo 80 astetta, kun autoissa normi lämmöt 90 astetta.
 
Moi. En viitsi kahlata koko ketjua läpi mutta olisin kysynyt pakoputkista. Onko mitään iloa jos vaihtaa pelkät pöntöt vai kannattaako ottaa katti pois vaiko tarvisiko vaihtaa koko putkisto. Ja mielipiteitä delkevicin pöntöistä.
 
Paljonkos kuuluu moottorin lämmöt olla matka-ajossa? Itsellä tuntuu olevan siinä 80:n asteen paikkeilla. Normaalia? Flekti lähtee pyörimään jossain 103:n asteen paikkeilla.
Jotenkin hassulta tuntuu tuo 80 astetta, kun autoissa normi lämmöt 90 astetta.

80 - 84 on lämmöt matka-ajossa mullakin, mutta taajamassa nousee hyvin äkkiä yli 95 ja liikennevaloissa jo flekti pyöriikin. Flekti lähtee 101:ssa pyörimään.
 
Moi. En viitsi kahlata koko ketjua läpi mutta olisin kysynyt pakoputkista. Onko mitään iloa jos vaihtaa pelkät pöntöt vai kannattaako ottaa katti pois vaiko tarvisiko vaihtaa koko putkisto. Ja mielipiteitä delkevicin pöntöistä.

"Pönttöjen" vaihdosta on iloa, hieman ehkä tehoa ja parempaa ääntä lisää, siinä samallahan ne katalysaattoritkin lähtevät kun ovat kiinteänä vakioputkissa (sulla siis ruiskumalli). Suurin kuristus löytyy pakosarjan loppupäästä missä putket yhdistyvät ja haaraantuvat taas kahdeksi.
Delkevic tekee myös pakosarjaa jossa lambda anturille kierre, jos aiot asentaa power commanderin niin tarvitset ns. lambda killerin anturin tilalle, tuolla commanderilla saa vääntökäyrää tasoitettua mukavasti ja tehoakin lisää (kunhan penkissä säädetään).
Kuvaa pakosarjasta


 
Mitäs jos avartaas vaan tota pakosarjaa just tosta liitoskohdasta, mutta pitäis vakio vaimentimet? Onko mitään eroa ääneen/tehoon? Kokemuksia? :;):

Omaan silmään kyllä nuo vakiopöntöt komeemman näköset, kuin mitkään sliparit. Vähä sais vain pörinää lähtiä enempi..
 
Ja jos poistaa katin ja asentaa commanderin niin mitä tapahtuu polttoaineen koulutukselle kun kyseessä on kuitenkin matka kulkine.
 
Apua tarvittais!
Ostin blackbird 97 talvella ja nyt tulppien vaihdon (ngk cr9ehix-9) ja k&n suodattimen, käy huonosti! Vääntö puuttuu alhaalta ja pröpöttää painetaessa kaasu pohjaan pienillä kierroksila. Kävi paremmin vanhalla tukkosella suodattimella. Voiko k&n aiheuttaa tuon? Mikä lääkkeeksi? Pystyykö kaasuttimet säätää ilman dynojetin sarjaa (suuttimet? neulan nosto? seosruuvi?) vai onko paras ja halvin ratkaisu ostaa vakio suodatin?
 
Ja toimi normaalisti ennen tuota? Eli miksi rikkoa ehjää. Laita laitteeseen mitä siihen kuuluu.

Toimi. Huollot oli pitkällä välillä jäänyt tekemättä ja ajattelin samalla laittaa vähän paremmat tulpat ja ilmanputsarin. En uskonut että k&n vaikuttaisi noin. Osaako joku auttaa miten pitäisi säätää?
 
Jos öljysit suodattimen, niin ota ja katso ettei öljyä tullut liikaa. Sen öljyämisen jälkeen on hyvä seisottaa se kn suodatin yön yli pystyssä niin valuu liiat pois. Ainakin jos suodattimen öljyää pullosta, tulee sitä helposti liikaa.
 
Pitää.
Saatavilla suomalaisista mp verkkokaupoista ainakin.
K&N service kit nimeltään sisältää öljyä ja puhdistusainetta.
Itsellä oma pyörä röpötti, eikä jaksanut käydä öljyämisen jälkeen ja syynä liika öljy. Saa öljyä spray pullossakin, en tosin koskaan ostanut.
 
Back
Ylös