• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

1299 Panigale

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Poistettu
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Kaivarissa tolla mopolla ei oo käyty eikä käydä. Valoista valoihin ajot saa tehdä joku muu. Kirkas pleksi on ainoa järkevä mulle, rataa ja autobahnia ajatellen.

No nyt se on teipattu. En oo varma kestääkö ens viikkoon asti paikoillaan. Ton teipittämisen paras puoli on se että ne lähtee äkkiä mäkeen jälkiä jättämättä jos siltä tuntuu.

Jules: heinäkuun ekat viikot pyörin taas niillä nurkilla, Sveitsiä toki vältellen.

Kaivarissa tolla mopolla ei oo käyty eikä käydä. Valoista valoihin ajot saa tehdä joku muu. Kirkas pleksi on ainoa järkevä mulle, rataa ja autobahnia ajatellen.

No nyt se on teipattu. En oo varma kestääkö ens viikkoon asti paikoillaan. Ton teipittämisen paras puoli on se että ne lähtee äkkiä mäkeen jälkiä jättämättä jos siltä tuntuu.

Jules: heinäkuun ekat viikot pyörin taas niillä nurkilla, Sveitsiä toki vältellen.

Tuu ny poikkeen ku olet "nurkilla":):) , ei täällä niiii kamalaa oo:p

Kävin äsken ajamassa pikku mutkan. Onhan se ristus vihanen värkki ekoilla avauksilla.

Perheenlisäystä.N*****imalli mutta jos ny jostaki jakoavaamen löytääs niin kai nuo jousekki joinki pelaa tai sitte ettii tasaasta latua jostaki päin.

Liitetiedostot

• Ducatit2.jpg
    Ducatit2.jpg
    30,1 KB · Katselut: 211
Joo-o.Tiskivuorokki olis sitte jaettu.kakstoistaysiysillä joutuu emäntä tiskaamahan,182hv näytti takapyörältä ku Jokiniemimotorssis peräkärryrynolla tänään kokeeltihin.Ykstoistaysiysi näytti 184hv takapylpyrältä joten eipä tartte meikälääsen tiskata,vielä.Jos vanhat merkit paikkansa pitää niin isoommasta saa säätämällä sen 5-6 hepoosta vielä pihalle ja silloon menöö erelle.Heitti penkittäjä sellaasen lukeman notta kertomalla 1,15:rellä niin seleviääs palijoko moottoris.Mutta se ei pirä paikkaansa.Silloon vanha tarjuaas 211hv,ja son kyllä vales.1,1:rellä kertuen vois olla tosi ku silloon olis 202hv,ja siinon penkis 7hv enempi ku vakios.

Sama oli nuos pienemmis taannoon ku yhtä penkityspajaa seuraalin.Vakio ykstoistaysiysistä lähti 165hv,ja säädettynä 171hv.Samas paikas tuosta meirän mihinä Termin pöntöt ja kartta lähti eka 165hv ja säärettynä 178hv.

Eiköhän nuo tiskivuorot täs vielä heittele suuntahan ja toisehen kesän mittahan.(Mun vuorolla pahavilautasilta)

Joo-o.Tiskivuorokki olis sitte jaettu.kakstoistaysiysillä joutuu emäntä tiskaamahan,182hv näytti takapyörältä ku Jokiniemimotorssis peräkärryrynolla tänään kokeeltihin.Ykstoistaysiysi näytti 184hv takapylpyrältä joten eipä tartte meikälääsen tiskata,vielä.Jos vanhat merkit paikkansa pitää niin isoommasta saa säätämällä sen 5-6 hepoosta vielä pihalle ja silloon menöö erelle.Heitti penkittäjä sellaasen lukeman notta kertomalla 1,15:rellä niin seleviääs palijoko moottoris.Mutta se ei pirä paikkaansa.Silloon vanha tarjuaas 211hv,ja son kyllä vales.1,1:rellä kertuen vois olla tosi ku silloon olis 202hv,ja siinon penkis 7hv enempi ku vakios.

Sama oli nuos pienemmis taannoon ku yhtä penkityspajaa seuraalin.Vakio ykstoistaysiysistä lähti 165hv,ja säädettynä 171hv.Samas paikas tuosta meirän mihinä Termin pöntöt ja kartta lähti eka 165hv ja säärettynä 178hv.

Eiköhän nuo tiskivuorot täs vielä heittele suuntahan ja toisehen kesän mittahan.(Mun vuorolla pahavilautasilta)

Renkaasta, ketjujen kunnosta yms. riippuen häviö kampuralta rullalle on tuossa 10-15% välimaastossa. Tehojen sijaan kannattaa tuijotella vääntökäppyrää kun miettii onko lukemat luotettavia. Jos kovasti yli 120Nm/litra on laskennallinen huippuvääntö koneella, saattaa penkki olla vähän optimistinen. 110Nm/litra taitaa olla hyvä lukema vakiokyykystä, 115Nm/l ihan hyvä vapari ja 120Nm/l jo todella tiukka vapari.

Joo.Kattotahas kansakoulumatematiikalla mitä näyttääs.

Ykskaksysiysi olis 142Nyyttonia / 1,285 litralla niin olis 110,5Nm/ litra.

Yksyksysiysi olis 134Nyyttonia / 1,198 litralla niin olis 111,8 Nm / litra.

Eli vissihin aika järkeenkäypiä lukemia ja torentuntuusia.Vähä pitua ruikittihin suihkeena ku rullilla rallatti.

Itse pitänyt sellaista nyrkkisääntöä, että yli 100Nm/litra jos bensavaparista lähtee, niin moottori ei pahemmin ahdista imupuolelta, tai ei ainakaan ole kuristettu tarkoituksella. Trumppa näkyy olevan 112.2 Nm/litra, eli ihan linjassa.

Pitää varmahan orotella Raaserin liikkehiä rynon suuntahan.Akran koko orkesterilla taitaa tarjoolla aikaa miehekkähät lukemat.Jos siinon sama viiren rosentin tehonlisäys ku oli aikoonaan Termiknoonilla niin 215 pitääs hevoosia kolahtaa konehesta ku rälläköö vauhtipyörän kyljen näkösälle ja panoo suoraa siihen kiinni.

Tarjolle tarjotahan tuota vakipyörää vertaalukohoraksi samahan paikkahan johonaki välis.

Aika isoakin lastua havaittavissa, kyllä. Tuon takia ei kannattaisi itse vaihtaa öljyjä.

Hyvä suunta ja tekee pyörän joka öljynvaihdolla kevyemmäksi :)

Viimeksi muokattu:
Aika isoakin lastua havaittavissa, kyllä. Tuon takia ei kannattaisi itse vaihtaa öljyjä.

Totta, kun olisi merkkihuollossa käyttänyt nuo öljyt vaihdattamassa niin ei olisi noita lastuja varmaan ollut :blink:
Tai sitten ei kannattaisi vaihtaa öljyjä ollenkaan, sillonhan noi lastut voisi vaikka hakeutua takaisin paikalleen..

Lienee kyse sanonnasta "poissa silmistä, poissa mielestä". Tuskin huollossa olisivat laittaneet lastuja minigrip- pussiin ja antaneet tiskillä asiakkaalle:grin:

Tuo viimeinen kiekura on ihan selvä poralastu.

Back