1299 Panigale

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Poistettu
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Totta, kun olisi merkkihuollossa käyttänyt nuo öljyt vaihdattamassa niin ei olisi noita lastuja varmaan ollut :blink:
Tai sitten ei kannattaisi vaihtaa öljyjä ollenkaan, sillonhan noi lastut voisi vaikka hakeutua takaisin paikalleen..

Niin selvennettäköön, että oman pyöräni propussa on kuulemma myös ollut jotain vastaavaa, mutta itse en ole nähnyt, koska en ole öljynvaihtoa suorittanut, enkä pyytänyt todisteita. Joten voin olla huoletta! Vasta 91tkm ajettu pyöräkin.
 
Olihan tää nyt ns eka kunnon öljynvaihto sisäänajohuollon jälkeen. Toi alumiinikiehkura tossa ainoa outo on, se on selvää porauslastua ja site moottorin tekemisestä. Muu minusta aika normaalia.

Kotarista tulee saman verran vieläkin vaikka on toistasataa tuntia ja toistakymmentä öljynvaihtoa tehty.
 
Lahdessa Italo koeajotapahtumassa ensi puraisu Panigaleen.
Hyvää päivää mikä laitos.:WAZAAP:
Jo orggis putkilla pelkästään tyhjäkäynti saa aikaan hervotonta hekotusta. Saati kun lähdetään liikkeelle.
No words. Onnittelut omistajille.
 
Lahdessa Italo koeajotapahtumassa ensi puraisu Panigaleen.
Hyvää päivää mikä laitos.:WAZAAP:
Jo orggis putkilla pelkästään tyhjäkäynti saa aikaan hervotonta hekotusta. Saati kun lähdetään liikkeelle.
No words. Onnittelut omistajille.

Mä annoin omani viime vuonna pariksi viikoksi frendille lainaan. Pääsi vissiin 50km ennenkuin luovutti ajokortin poliisilaitokselle ja siirtyi ajamaan mopedilla sekä polkupyörällä...

Pitäski käydä ajamassa vakioränneillä, ni tietäs vaihtaako tötteröt ennen tämän kesän Euroopan turneeta.
 
Mä annoin omani viime vuonna pariksi viikoksi frendille lainaan. Pääsi vissiin 50km ennenkuin luovutti ajokortin poliisilaitokselle ja siirtyi ajamaan mopedilla sekä polkupyörällä...

Pitäski käydä ajamassa vakioränneillä, ni tietäs vaihtaako tötteröt ennen tämän kesän Euroopan turneeta.

Kunnolla paukkua ja reilusti nostoa.
Siinä on yhdistelmä jonka perään on helvetin vaikeeta rakentaa "siisti", mutta kova soundi, ainakin mopoon.
Sama sitten montako mukia ja miten päin.

Noissa maamoottoroiduissa malmikasoissa taas kuulee välillä muhevia soundeja, harvoin tosin.
Desibelejä on aivan perkeleesti, mutta reilumminkin avattaessa matahko jyminä säilyy aika kivasti.
No.... ne onkin maamoottoreita :D.
 
Totta, kun olisi merkkihuollossa käyttänyt nuo öljyt vaihdattamassa niin ei olisi noita lastuja varmaan ollut :blink:
Tai sitten ei kannattaisi vaihtaa öljyjä ollenkaan, sillonhan noi lastut voisi vaikka hakeutua takaisin paikalleen..

:D

Tai ajaa ilman öljyjä, jolloin nuo lastutkaan eivät kulkeudu tuonne magneettiin.
 
Hassua juttua löytyy Ameriikkain foorumilta. Siellä on pitkän aikaa ihmetelty välillä radikaalisti poikkeavia penkkituloksia. Nyt kovasti väitetään syyn löytyneen. Panissa on ennen äänenvaimenninta nykyään tyypillinen läppä ahdistamassa tietyllä mittausalueella pakokaasun virtausta. Panissa tuo vena on oletuksena auki ja servo vetää sen kiinni.

Ovatten penkissä huomanneet että pakokaasuvirtaus max attackissa painaisi läpän kiinni, sitten se taas aukeaa kun moottori kuristuu jne. Läpän auki pitävä jousi ei siis olisi riittävän voimakas tietyissä tilanteissa. Selittäisi kyllä hyvin osan testituloksista, mutta jotenkin ihmetyttää voisiko noin tosiaan olla.

Tässä mm. on hassu tulos, lopussa ihan kuin mopo olisi puutunut kun mennään isommalla vaihteella tötterö selällään:

http://www.cycleworld.com/2015/08/2...results-specifications-photos/?src=SOC&dom=fb
http://www.cycleworld.com/olgallery/155380/155541

Onneksi on toi Akra.

Aika paljon lisää löytyy netistä näitä tapauksia. Ongelma luonnollisesti pahenee jos pyörään on laitettu slipari, mutta läppä ja servo ovat edelleen paikoillaan. Kyllä siinä varmaan moottoriakin vit... harmittaa kun ränni menee täysillä taistelukierroksilla tukkoon.
 
:D

Tai ajaa ilman öljyjä, jolloin nuo lastutkaan eivät kulkeudu tuonne magneettiin.

Ei tarvii vaihtaa, lisäilee vain..:)-

Oikeesti... Eli ihmettelin 1000 huollossa kun oli pitäny litra lisätä öljyy ( siis ennen huoltoa), mainitsin asiasta ja sanoivat että ajele toinen tonni ja katsotaan uudestaan ( kiellettiin lisäilemästä). Menin tänään liikkeeseen ja äijä pisti 1.5 l öljyä sit alkoi jotain näkyyn öljysilmästä...
Meinailivat että moottori vaihtoon... Ensviikolla sit selviää mitä tehtaalta vastataan..:rant: ( tot. km siis 1950)
 
Eileen ku ei ollu tähärellisempääkää tekemistä,lainattihin 1299 Panikaalea ja vietihin Seinäjoen kiihrytysajoohin Ilimajoen lentokentälle.Vähä viritettihin vakiosta ottamalla rekisterikilipi pois, 10,04 oli paras veto päivän mittahan. No,kuluu se päivä niinki.Ai niin,sai kuski puhelinkonsultoontia puolentoista tuntia notta vähä jo ammattilaaspohojalta oli vetaasemas niillä neuvoolla.
 
On kyllä hyvä aika. Mä kans talven aikana luin että sutimisenesto ja osin myös keulimisenesto hidastavat varttia. Millä asetuksilla ajoit? Itse sen ainoan lähdön minkä eilen jaksoin maililla ajaa, meni kolme ekaa vaihdetta sutimiseksi. Vasta nelosella sai kunnolla pitoja ja vartti jäi huonoksi 10,4s.
 
Melloli maksukuski(kasipäkki ja pensarahat,ei se tällääsen mätisäkin alla liikkuusi eres porukalla lykkäämällä). Ei piron kans ollu murehia,mutta keulimisen kans takuttihin koko päivän.Se vähä lähärös tuppaa halavaantua ja heti sen jäläkehen tuloo mureheksi saara pirettyä noukka larulla.Viilie kontrollilla pelaaltihin ykkösen ja kolomosen välillä. Kuskin elämänsä ensimmäänen veto 10,23,suoraa kyliltä lykätty lulla autohon ja kilipi pois.Sitte mentihin hakoteille ku ruvettihin purottamahan painehia renkahas,nuo muut ku veteli liki kanttiseksi ajetuulla kummiilla ja niis voiki pienet painehet toimia.Paras veto viimeesenä ku oltihin liki alakuperääsis painehis renkahas.Kuski meinas notta hankalaa ku kuitenki kapia alue mihinä pelata,ja ku kokeeli keulimista tappaa vaihtamalla isommalle niin monasti rupes vähä hyytymähän liikaa.

Mutta pääasia notta lystiä oli,ja ny ku kuski jokei oo pallon muotohon alakaa päälle rakennettu niin ku mä,niin suunnitelmia jo notta kokeellahan maililla kolomesataa puhkaasta tänä kesänä jos soppeli paikka löyretähän.Itte pääsin tuolla pienemmällä pörriääsellä(1199) viime vuonna 293.
 
Ei mee orkkisväleillä (ja tuskin millään väleillä) kolmeasataa. Alla olevassa vedossa DDA väittää vauhtia ollen 310. Virallinen mittaus kai kennoilla 287.


Tuo DDA kyrpii disinformaationsa kanssa rajusti.
 
Ei mee orkkisväleillä (ja tuskin millään väleillä) kolmeasataa. Alla olevassa vedossa DDA väittää vauhtia ollen 310. Virallinen mittaus kai kennoilla 287.


Tuo DDA kyrpii disinformaationsa kanssa rajusti.

1'15 alkaen... Kyllä nää nykyvekottimen on semmoisia videopelejä...:grin:

Mutta meleko raikkaasti kuluki:thumbup:
 
Tossa vielä DDA:n kuva. https://drive.google.com/file/d/0B-j_oKL3tntvbUNaUkNra0ZoUmM/view?usp=sharing

Kertoo tota matkaa huonosti, mutta n 6,5 sekuntia ennen löysäystä on ollu 303kmh. Eli kilsan kohdalla, loppu 600m on vaan tultu eikä mopo enää kiihdy käytännössä ollenkaan. Ehkä se pidemmillä väleillä jaksaisi kuitenkin hieman parempaan loppunopeuteen, kun paras teho alkaa olla noilla kierroksilla varmaan ohi.

Lisäksi luulen ettei oma ajoasento ollut paras mahdollinen. Ainakin tunsin puolen matkaa kun nahkapuku lepatti selässä. Samoin kypärä ei töninyt kameraa, joten liian taakse asento jäi. Joten ehkä Iisiraideri paremmalla ajoasennolla ja pari piikkiä pienemmällä takalätyllä saattas 300 lähestyä. Epäilen ettei jaksa yli mennä. Omalta osalta nää lentokenttämailit on taputeltu.

Seuraavat pari-kolmekymmentä WOTia ovatkin sitten Saksanmaalla kesä-heinäkuussa.

Rengastettu alue on toi kakkosen paha sutiminen.
 
speed1 – Kopio.jpg

No ei ny herrajjee poltot muuten olisi vielä käyrä kokeelemas,mutta ittelle uhosin viime vuonna notta kai se ny kolomesataa kulukoo ku ensimmäästä kertaa ikinä lähärin kokeelemahan,eikä mitää hajua koko hommasta.Muttei kulukenu.Mä verin koreteksit lepattaen ja peilit pitkällä ja mun ja tankin välihin olis menny viiskytäluvun elokuvakameraki kaharella avustajalla.Ku ajattelin notta orkkis veheje sen jo puhkaasoo.293,618km/h oli lukemia kennoolla.

Mutta ny mennähän vissihin virittelyn tielle,ja riipaastahan peilit pois ja tuo ruokotoon kilipitelines kans.(Eikä panna kyllä takaasi!)Korkiammalla matematiikalla ynnätähän jos otetahan yks/kaks piikkiä takarattahalta pois notta pysyy parahimmalla aluehella lopuus.Kysyy usiamman sivun ruutuvihkua.

Jos ei rupia sujumahan niin menöö se kyläpyöränä vielä monta vuotta.Poltot kans päällä Eurooppahan mutta menöö ens vuotehen,jos sitte vaikka enempiki.
 
Melkein sukua julkkikselle!

http://www.moottori.fi/ajoneuvot/jutut/moottoripyoralla-369-kmh-tutkaan-paivan-nopein-auto-311-kmh/

Ilmeisesti sitten tuo vastatuuli on hidastanut porukkaa kunnolla. Iisiraideri, otan vähän pois aiemmasta lausunnosta. Voi se pari piikkiä pienemmällä takalätyllä ehkä sen 300 puhkaista.

Edit: pitää vielä lisätä että olen nyt kuskannut 6v poikaani päiväkotiin mopolla. Poika on niiiiiin onnellinen. Erinomainen mopo vartille, mailille, pitkän matkan Euroopan turneelle, radalle, työmatkasplittailuun, lasten kuskaamiseen... Mitähän tällä vielä kokeilis, Kolmperässä motocrossia?
 
Back
Ylös