Vajaa 6tkm rataa ja matkailua kesältä takana. Kotimaassa en ole kadulla ajanut juuri yhtään, Lappeenrannassa keväällä maililla mittaamassa loppunopeutta ja Imatralla ajoja katsomassa. Taitaa olla noiden lisäksi n 5-8 krt töihin ja yksi ns ajelulenkki. Mutta Berliinistä Alpeille ja takas oli kivaa tourinkia 3300km.
Ratailussa tuli kesän aikana etsittyä Botniallekin säädöt. Ja alkoi takarenkaat kestämään enemmän kuin 5 kierrosta

. Mutta samalla vakioalustasta oikeastaan loppui säädöt kesken ja erityisesti keulan comp sai olla melkein kiinni. Se ei ole hyvä, koska silloin ohivirtausta ei juuri ole ja herkkyys kärsii, kumi joutuu tekemään pienen liikkeen ja etunen alkoi kulua. Siispä kiikutin alustan Motovillelle ja Ville teki hieman taikoja. Eipä oikeastaan muuta kuin keulaan lisää compia, taka TTX:ään pakkajouset uusiksi sekä ohuempi pohjaanlyöntikumi.
(tästä tekisi mieli kirjoittaa, osalle porukasta kun esim keulan stopparit on Saatanasta seuraavat, mutta monellakohan on takana vakio pohjaanlyöntikumi jonka paksuus voi olla jopa 20mm. Takaiskarin liike on tyypillisesti 60-75mm, ni siitä voi pohtia paljonko takaa jää käyttämättä... Olkoon)
Muutos alustaan oli pieni, mutta dramaattinen. Kärsin aika paljon Motoparkissa viime viikonloppuna tunnon puutteesta. Asiaa pahensi se etten ole siellä kymmeneen vuoteen ajanut, joten oma ratarutiini oli heikko ja lisäksi raivoisa myrskytuuli haittasi ajamista sekä roskasi rataa. 1299s kun tuppaa nostella keulaa, niin tuuli painoi heti ajolinjalta kun keula irtosi. Muuten päivän aikana löytyi kelvollisen tuntuiset naksut keulan compiin, muuta naksut samat kuin mihin joka radalla aiemmin olen päätynyt ja renkaat ei kuluneet nimeksikään.
Syytin tähän saakka aika paljon itseäni tuosta, etten saa rullaa kunnolla auki ja siksi mopo keulii kun avaan liian myöhään. Kun kuitenkin katselin eilen kameraa Motoparkista ja aiemmista paikoista, niin luistonesto palaa aika paljon heti apeksista. Pyyntiä on mutta tehoa tulee huonosti ulos. Luultavasti vakioecu aukaisee rajoitukset kun mopo saavuttaa tarpeeksi pienen kallistuskulman ja siitä tönäsee keulaa ylös.
Vaikea paikata tuollaista hanskalla. TC ja keulimisenesto DWC on molemmat ykkösellä. TC:tä jos lisää, ongelma pahenee. Ei tullut mieleen, mutta pitää koittaa lisätä keulimisenestoa, jos sillä saisi tuon tehon tulemaan ulos tasaisemmin. Jos ei, pitää vaan elää tuon pikku elämisen kanssa. No, katumopon ECU, joten sallitaan eikä kirjata mopon miinukseksi.
Mopo on siis edelleen tautisen hyvä. Nyt kun on lukenut Euro6 ja muuta valmistajia rajoittavia tietoja, luulen että jää lajinsa viimeiseksi ja Ducati joutunee tuomaan 2018 V4 koneen litran tilavuudella hallitakseen palotapahtumaa ja päästöjä paremmin. Alkaa olemaan sellaisilla jotka ikonin haluaa viimeset hetket tilata.
