• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

1299 Panigale

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Poistettu
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
14322724_863035683832745_1750110246142019466_n.jpg
 
Alkuperäinen putkihan taisi kuumentaa liikaa takarengasta ja on ilmeisesti pituuden/muodon osalta hankala tehon/väännön osalta. Voisivat taas seuraavaan superbikeen asettaa putkenpäät takakatteen alle, niin ei tarvi sitten tehdä näitä nykyisenkaltaisia purkkavirityksiä wsbk vehkeisiin. Toki Akrapovicin wsbk-putki on hieman nätimpi kuin tuo ylläoleva.
 
Alkuperäinen putkihan taisi kuumentaa liikaa takarengasta ja on ilmeisesti pituuden/muodon osalta hankala tehon/väännön osalta. Voisivat taas seuraavaan superbikeen asettaa putkenpäät takakatteen alle, niin ei tarvi sitten tehdä näitä nykyisenkaltaisia purkkavirityksiä wsbk vehkeisiin. Toki Akrapovicin wsbk-putki on hieman nätimpi kuin tuo ylläoleva.

Seuraava Ducatin Superbike tuskin on tvini, joten ei ole samoja ongelmia käyrien pituuksienkaan kanssa. Akran putki on kyllä nätti, mutta karvan hintava.
 
Alkuperäinen putkihan taisi kuumentaa liikaa takarengasta ja on ilmeisesti pituuden/muodon osalta hankala tehon/väännön osalta. Voisivat taas seuraavaan superbikeen asettaa putkenpäät takakatteen alle, niin ei tarvi sitten tehdä näitä nykyisenkaltaisia purkkavirityksiä wsbk vehkeisiin. Toki Akrapovicin wsbk-putki on hieman nätimpi kuin tuo ylläoleva.
Samaa mieltä. Minusta nykytrendi tehdä takapäästä mahdollisimman "tyhjä" on tullut tiensä päähän (toivottavasti). Jopa omassa Multistradassa ei penkin alle tahdo saada tungettua edes tupakka-askin kokoista esinettä ja kysymys ei ole mistään kisavehkeestä.
 
Samaa mieltä. Minusta nykytrendi tehdä takapäästä mahdollisimman "tyhjä" on tullut tiensä päähän (toivottavasti). Jopa omassa Multistradassa ei penkin alle tahdo saada tungettua edes tupakka-askin kokoista esinettä ja kysymys ei ole mistään kisavehkeestä.

Mun mielestä taas noi penkin alla olevat putket on

a) rumat
b) epäkäytännölliset
c) Painavat
d) Painopisteen kannalta väärässä paikassa.

Plussapuolena penkin alla ne putket on kyllä kaadossa hyvin suojassa.

Sais mennä vaan enempi tohon minimalistiseen suuntaan kyykyissä toi peräosasto. Multistrada ja muut matkavessat on sitten asia erikseen. Tosin jos tarttee jotain romua raahata mukana mopoillessa niin Multiinkin saa vissiin keskimääräsen farmariauton tavaratilan verran kuljetuskapasiteettia laukuilla.
 
Mun mielestä taas noi penkin alla olevat putket on

a) rumat
b) epäkäytännölliset
c) Painavat
d) Painopisteen kannalta väärässä paikassa.

Plussapuolena penkin alla ne putket on kyllä kaadossa hyvin suojassa.

a) riippuu mallista. Mielestäni Ducatilla on historian saatossa ollut kiistatta onnistuneita putkistoja

Kaatumatilanteissa tosiaan putki on nätisti suojassa ja saa aika rajusti pannuttaa, että onnistuu esim 999:ssä putken rikkomaan. Kaatuu muutenkin erittäin nätisti kapean muotonsa ansiosta :)
 
Voinee olla hölmö kysymys,mutta silti leijona päissäni kysyn....Miksi puntaroidaan ,että ostanko perus version tahi S mallin,miksei kukaan harkitse R mallia .elikkä onko kaksi edullisempaa mallia monikäyttöisempiä tai jotain.(aika lähellään s malli tulee kustantamaan akran rännillä etc versus ärrään...).....
 
Jos et ole ajanut Ducatin superbikella ja mieluummin ulkomailla niin et voi ymmärtääkään sitä. Se määrä peukutusta jonka tuolla vehkeellä kanssaliikkujilta saa on jotain käsittämätöntä. Tai se että Italiassa poliisit pysäyttää sut ottaakseen kuvan moposta. Ja että Suomessakin suurinpiirtein joka kerta tankatessa joku teinistä vaariin tulee kysymään että mikäs toi on kun kuulostaa niin hienolta ja näyttää upealta.

Sekä että Panigale on V2 superin todennäköinen joutsenlaulu.

Jep, minun maailmani on Ducatin punainen. On ollu Bladea, kilogixxeriä, Kawaa, S1000RR... - niistä kukaan millään tavalla jaksa kiinnostua. Riittikö perusteluiksi vai ajattelitko vielä itkeä Ducatiketjussa jotain?

Jos panigale on sun kirjoissa ikoni, niin mikäs toi 916 (johdannaisineen) sitte on? :D Onhan 1199 tosi hieno pyörä en mä sillä, mutta ei ihan (lähellekään) samassa liigassa maestron kanssa.
 
Voinee olla hölmö kysymys,mutta silti leijona päissäni kysyn....Miksi puntaroidaan ,että ostanko perus version tahi S mallin,miksei kukaan harkitse R mallia .elikkä onko kaksi edullisempaa mallia monikäyttöisempiä tai jotain.(aika lähellään s malli tulee kustantamaan akran rännillä etc versus ärrään...).....

Ärrää en ole ajanut mutta päättelisin että 1299:n alavääntö on parempi. Yhtä kaikki, mitä tahansa Panigalea kattelisin kovin mielläni vaikken ajamaan pääsisikään. Piis of art ju nou.
 
Ei tartte arvata onko toi putkisto tehty insinöörin vai muotoilijan ehdoilla. :D

Minusta ei kummankaan, on kyllä semmoinen häkkyrä. Ei auta vaikka kuin perä olisi tyylipuhtaan pieni. Mutta en ole vieläkään Panigale-fani vaikka 1299 on varmastikin tajuttoman mahtava pyörä. Ikoni? Ei vielä minun mielestä.
 
Jos panigale on sun kirjoissa ikoni, niin mikäs toi 916 (johdannaisineen) sitte on? :D Onhan 1199 tosi hieno pyörä en mä sillä, mutta ei ihan (lähellekään) samassa liigassa maestron kanssa.

Taitaapi Raaserin tallista löytyä ko. aikakauden huipennus jalustalle nostettuna.
 
Voinee olla hölmö kysymys,mutta silti leijona päissäni kysyn....Miksi puntaroidaan ,että ostanko perus version tahi S mallin,miksei kukaan harkitse R mallia .elikkä onko kaksi edullisempaa mallia monikäyttöisempiä tai jotain.(aika lähellään s malli tulee kustantamaan akran rännillä etc versus ärrään...).....

No mulla se kaatu hintaan. Jälkikäteen on vähän harmittanut mutta minkäs teet. Noilla lisävarusteilla mitä aluksi ässään raksin hinta oli karvan vajaa 40. Se tuntu niin isolta summalta laittaa prätkään että ärrän 48 oli jo utopistinen. Mutta sitten menin sen putken vielä myöhemmin tilaamaan...

Ens kerralla pitää yrittää kurkottaa korkeammalle. Ja se tulee olemaankin aika paljon helpompaa. Kiukkupäissäni olen tehnyt päätöksen että mopojen osalta mun verot on ainakin ajoneuvoveron ominaisuudessa tähän maahan makseltu.
 
Minusta ei kummankaan, on kyllä semmoinen häkkyrä. Ei auta vaikka kuin perä olisi tyylipuhtaan pieni. Mutta en ole vieläkään Panigale-fani vaikka 1299 on varmastikin tajuttoman mahtava pyörä. Ikoni? Ei vielä minun mielestä.

Sulla on kohtalaisen porno kalusto itselläsi. Mutta maku osin eri. Esim S1000RR pidän raivopäisen hyvänä. HP4 kokemusta ei ole, mutta taas sitten laitettuista ratalaitteista vähän. Mutta silti S1000RR oli mulle tavattoman tylsä pyörä. Mahtava ajaa, mutta varikon ollessa niin täynnä niitä ettei omaansa löydä, ni laitoin pois.

Makuasioita nää kai pitääkin olla.
 
Sulla on kohtalaisen porno kalusto itselläsi. Mutta maku osin eri. Esim S1000RR pidän raivopäisen hyvänä. HP4 kokemusta ei ole, mutta taas sitten laitettuista ratalaitteista vähän. Mutta silti S1000RR oli mulle tavattoman tylsä pyörä. Mahtava ajaa, mutta varikon ollessa niin täynnä niitä ettei omaansa löydä, ni laitoin pois.

Makuasioita nää kai pitääkin olla.

Tylsä se BMW on, mutta kieltämättä hyvä. Ottaisin kyllä 1299S:n mielelläni talliin, mutta 1199 en. On kai 1299:ssä eri muovit kun se näyttää paremmalta vai kuvittelenko vain? Kun ostin H2:n niin hetken mietin 1299S:ää. H2 kuristamattomana tekee kyllä vaikutuksen, mutta eihän se kaunis ole. 1299S ei jätä kylmäksi, se on tosi.
En ole kisamiehiä ja enempi harrastelija niin makuasiat eroavat niinkuin kuuluukin. Kyykyt taitaa olla ohi meikäläiseltä ja ylipäänsä Suomeen ei uskalla ja halua ostaa enää mitään. Löytyisiköhän HP4:lle, Desmosedicille ja 1098R:lle ostajaa? Hinnat ovat nousussa jo Mobilessa, mutta ei tarpeeksi.
 
No mulla se kaatu hintaan. Jälkikäteen on vähän harmittanut mutta minkäs teet. Noilla lisävarusteilla mitä aluksi ässään raksin hinta oli karvan vajaa 40. Se tuntu niin isolta summalta laittaa prätkään että ärrän 48 oli jo utopistinen. Mutta sitten menin sen putken vielä myöhemmin tilaamaan...

Ens kerralla pitää yrittää kurkottaa korkeammalle. Ja se tulee olemaankin aika paljon helpompaa. Kiukkupäissäni olen tehnyt päätöksen että mopojen osalta mun verot on ainakin ajoneuvoveron ominaisuudessa tähän maahan makseltu.

Kiitos vastauksesta
....,tosin olihan se sinulle kohdistettukkin . olen järkipäissäni toiseksi pyöräksi suunnitellut. Superadventurea.,mutta näin lomaviikolla taasen olen leikitellyt ajatuksella....mitä jos...,onhan minulla muusa etelä Suomesta...,kotipuolessa hänellä suuret autotallit etc...,olisi siis kokolailla helppoa laittaa pyörä Viron kilpiin .,vissiin riittäisi kun laittaisi pyörän haltiaksi hänen siellä asuvan poikansa...,tai jotain p.s.ärrä dukati Virossa 32000€ p.s.2 anteeksi kirjoitus virheet (löysin leijona pullon.). T.kimmo
 
^ Maallikkofysiikalla minun on todella vaikea uskoa, että noin pieni jäähdytyspinta-ala pystyisi mitenkään jäähdyttämään tuollaisen letkun läpi virtaavaa vesimäärää ainakaan niin paljoa, että sillä olisi mitään reaalimaailman merkitystä. Sisäisestä rakenteesta ei tietenkään ole kuvaa, mutta jos siellä on vain kaksi ulkopinnoiltaan rivoitettua suurihalkaisijaista putkea niin kuin kuvasta voisi päätellä, niin epäilyttää entistä enemmän. Sen sijaan jos siellä olisi liuta ohuita kanavia paksuilla seinämillä, niin edes teoriassa ollaan oikeilla jäljillä. Pahaa kuitenkin pelkään, että luigi on keksinyt hyvän hintaisen hirvipillin. :grin:
 
Back
Ylös