• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

150A solenoidi

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Jussi M
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Paljonkos vakiossa olikaan ampeereita, RSVssä siis?

Nyt meni nimittäin järki ja täytyy laittaa tuo starttipuoli overkill-lailla kuntoon, kun parin päivän seisotuksen jälkeen jäi pyörä pihaan. Vikahan on tietysti oma, kun laitoin epäilyttävän merkkisen akun. Nimen olisi tosin pitänyt jo varoittaa, puolustavana asianhaarana oli toki se ettei ostopaikasta muuta löytynyt ja mitään laadukkaampaa tavaraa ei 50km sisältä saanut.
 
Jaa, mä olin siinä uskossa että vanhassakin päivittivät jo tehtaalla jossainvaiheessa tohon 150 amppiseen. Tarvinnee tsekata jostain...
 
Paljonkos vakiossa olikaan ampeereita, RSVssä siis?

Nyt meni nimittäin järki ja täytyy laittaa tuo starttipuoli overkill-lailla kuntoon, kun parin päivän seisotuksen jälkeen jäi pyörä pihaan. Vikahan on tietysti oma, kun laitoin epäilyttävän merkkisen akun. Nimen olisi tosin pitänyt jo varoittaa, puolustavana asianhaarana oli toki se ettei ostopaikasta muuta löytynyt ja mitään laadukkaampaa tavaraa ei 50km sisältä saanut.
Juuri pari kokemusta riittämättömästä akkuvirrasta, sai minut rakentamaan sen latauspistokkeen sinne rek.kilven taakse. Ja ei kun Aurora piuhan päähän niinkuin MB talvella
wink.gif
 
Paljonkos vakiossa olikaan ampeereita, RSVssä siis?

Nyt meni nimittäin järki ja täytyy laittaa tuo starttipuoli overkill-lailla kuntoon, kun parin päivän seisotuksen jälkeen jäi pyörä pihaan. Vikahan on tietysti oma, kun laitoin epäilyttävän merkkisen akun. Nimen olisi tosin pitänyt jo varoittaa, puolustavana asianhaarana oli toki se ettei ostopaikasta muuta löytynyt ja mitään laadukkaampaa tavaraa ei 50km sisältä saanut.
Juuri pari kokemusta riittämättömästä akkuvirrasta, sai minut rakentamaan sen latauspistokkeen sinne rek.kilven taakse. Ja ei kun Aurora piuhan päähän niinkuin MB talvella  
wink.gif
Ihan hyvä idea, joskin ei ole tolppaa, piuhaa eikä tallia normaalisäilytyspaikassa. Parvekkeen alle pysäköinnistä naapurit varmasti riemastuisivat, kun parin nurmikon kautta pärryyttelisi iltakymmenen jälkeen talon viereen
biggrin.gif
 
Paljonkos vakiossa olikaan ampeereita, RSVssä siis?

Nyt meni nimittäin järki ja täytyy laittaa tuo starttipuoli overkill-lailla kuntoon, kun parin päivän seisotuksen jälkeen jäi pyörä pihaan. Vikahan on tietysti oma, kun laitoin epäilyttävän merkkisen akun. Nimen olisi tosin pitänyt jo varoittaa, puolustavana asianhaarana oli toki se ettei ostopaikasta muuta löytynyt ja mitään laadukkaampaa tavaraa ei 50km sisältä saanut.
Juuri pari kokemusta riittämättömästä akkuvirrasta, sai minut rakentamaan sen latauspistokkeen sinne rek.kilven taakse. Ja ei kun Aurora piuhan päähän niinkuin MB talvella  
wink.gif
Mulla on Ctek-pistoke kyljessä kiinni. Nyt pitäis löytää jostain tohon liittimeen sopiva röökinsytytinpäinen jatko. Vinkkejä ostopaikalle, anyone?
 
Muillakin Ctek johdot akussa ja "töpseli" taka penkin alla.

Partco Pohjois Haagassa myy liittimiä jotka sopii ainakin vanhempaan CTEK 3600 liittimeen.

Askartelin virrat naville hyödyntämällä CTEK liitintä.
 
Muillakin Ctek johdot akussa ja "töpseli" taka penkin alla.

Partco Pohjois Haagassa myy liittimiä jotka sopii ainakin vanhempaan CTEK 3600 liittimeen.

Askartelin virrat naville hyödyntämällä CTEK liitintä.
Just tota tietoa kaipasin kun samat viritykset on mielissä. Kiitos Jussi. Oletko muuten sama Jussi joka kirjoittelee rsvzoneen hyviä kommentteja?
 
Solenoidi tuli postissa ja oikealta näyttää AP8112927 on numero ja sama löytyy nakkilasta hintaa 101.50€
omg.gif


25 punnissa kotiin postitettuna Ebay:sta.
 
Onkohan nyt sitten alimitoitetusta solenoidista/starttireleestä kysymys kun just vaihdoin akun ja silti käynnistysongelmia jos lyhyelti ajelee ja käynnistelee. Pyörän voltaget näyttää 12,2 lukemia eikä silti lähde. Vituttaa...mut lähtee näköjään mäkistartillakin hyvin. Akku on Nitro eli tein sen mitä ei olisi pitänyt tehdä. Säästin väärässä paikassa...
 
Mulla oli sama huoli pilteman geelin kanssa - ei riittänyt purkaus virrat millelle.
Kasteli tulpat ja siitähän se helvetti alko ja piiltema palautettiin ja vaihtu momentti avaimeen.

Tilalle tuli sit se Varta ja se on toiminut ;)
 
Mulla oli sama huoli pilteman geelin kanssa - ei riittänyt purkaus virrat millelle.
Kasteli tulpat ja siitähän se helvetti alko ja piiltema palautettiin ja vaihtu momentti avaimeen.

Tilalle tuli sit se Varta ja se on toiminut ;)
Tota purkausvirran riittämättömyyttä kans epäilen. On nimittäin lähtenyt pienemmilläkin volteilla mut tää vaan tarjoaa hiljaisuutta. Tolla jos jatkaa niin se on kohta taas rele paskana tai sitten ne tulpat menee. Akku pääsee takaisin sinne mistä löytyikin...
sad_orig.gif
 
Minkäslaiset merkinnät tuossa 150A solenoidissa on joka myös tuolla linkissä on ? Tuppaa olemaan "hieman" epäselvä tuo kuva.

Meinaan että taitaa olla jo omassa pyörässä päivitetty solkku mutta pitäis varmistaa.
 
Back
Ylös