17" karkeammat renkaat ?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja XIII
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

XIII

New member
Mimmosia (hyviä) vaihtoehtoja on tuolle rengaskoolle jos haluaa laittaa karkeammat renkaat ? Siis paremmin soralle käyvät mutta ei kummiskaan nappularenkaat...

Aikamoisia hintaeroja noiden edellä mainittujen välillä. Onko nuo Heidenaut todellakin niin liukkaat mitä jotkut väittää ?

Aikamoisia hintaeroja noiden edellä mainittujen välillä. Onko nuo Heidenaut todellakin niin liukkaat mitä jotkut väittää ?
Ihmettelen väitteitä liukkaudesta - Yleisin myynnissä oleva on vielä Super Rain versio, joka on todella pehmeää kumiseosta. Kyllä mulla kantti loppuu ennen renkaiden pitoa, mutta en tosin ihan hurja kanttailija olekaan...

Nopeestihan noi alle sulaa, mutta ei ole hinnan kiroissakaan. Takanen kesti viitisen tonnia mulla (90% kestopäällysteajoa), etusella vielä ajelee varmaan toisen takakumin verran.

Nojjoo... On kiikarissa juurikin XTX ja siinä on edessä K73 ja kuski sanoo sen olevan tosi liukas. Ja kurapyörävoorumillakin lukenut vastaavia kommentteja. Omaa kokemusta siis ei ole...

Ehkä ne on liukkaat ja mäkin tajuan sen sitten kun opin kanttaamaan
tounge.gif

Itselläni oli aikanaan supermoto-kottaraisessa alla Pirellin MT60-R. Ei hirveästi pahaa sanottavaa, mutta siitä on kyllä jo aikaa. Toimi ihan mukavasti asfaltilla, soralla riittävästi pitoa(uskalsi perää sopivasti irroittaa kaasulla
cool.gif
) Mutta onhan tuon tyyppiset renkaat aina kompromisseja, eikä niiltä voi odottaa oikean katu- tai kurarenkaan ominaisuuksia.

Eli tälläinen rinkula kyseessä:
mt60r-8.jpg

Omassa DR-Z 400 SM:ssä oli just nuo Heidenau super rainit ja kyllä ne melko liukkaat oli, liikenneympyrässä kun päästit kaasun irti, niin takarenkaasta kuului ulinaa ja perä irtosi...

Itse en kyllä lähtisi kyseistä rengasta ostamaan.

Saa niillä kyllä leveitä luisuja aikaan  
062802jumpie_prv.gif
Mutta sekin lysti loppuu ekaan yllättävään luisuun.

Itellä on Heidenaut ja en kyllä allekirjoita yletöntä liukkautta
smile_org.gif
Aiemmat oli Avon Distanziat enkä rehellisesti sanoen huomaa mitään eroa kuin hinnassa. Se tosin menee varmaan oman taitamattomuuden piikkiin.

Niin ja kyllä ne melko nopeaa kuluu...veikkaisin, että 3000km ja takanakki on loppu.

Omassa DR-Z 400 SM:ssä oli just nuo Heidenau super rainit ja kyllä ne melko liukkaat oli, liikenneympyrässä kun päästit kaasun irti, niin takarenkaasta kuului ulinaa ja perä irtosi...
Tässä se käytännön ero varmaan just on... Minä keskityn liikenneympyröissä pysymään pystyssä, ei vielä haaveissakaan että siellä availtaisiin rannetta ja sladiteltaisiin
biggrin.gif

Joten taitotasolla pykälää paremmalle kuskille Heidenau ominaisuudet saattaa loppua, tällaiselle sunnuntaipäristelijälle halpa ja toimiva ratkaisu
lookaround_orig.gif

Kotarissa alla myös Avon Distanziat ja lähes sama kulutuskesto kuin Scorpion Sync:ssä. Soralla parempi pito, mutta nollakelin lähellä tosin aika liukkaan oloiset asfaltilla. Avonit mynetmotosta n.210€ (120/17 & 160/17).

Tässä se käytännön ero varmaan just on... Minä keskityn liikenneympyröissä pysymään pystyssä, ei vielä haaveissakaan että siellä availtaisiin rannetta ja sladiteltaisiin
biggrin.gif

Joten taitotasolla pykälää paremmalle kuskille Heidenau ominaisuudet saattaa loppua, tällaiselle sunnuntaipäristelijälle halpa ja toimiva ratkaisu
lookaround_orig.gif
smile_org.gif
No en se minäkään mikään Valentino Rossi ole todellakaan  
biggrin.gif

Sitä tarkoitin että perä lähti irti ihan jo kevyessä moottorijarrutuksessa, toki märällä kelillä, eikä rengas kyllä ollut enää läheskään uusi..

Mutta tuon kun tiesi niin kyllähän niillä ajeli.

Itse olen katsellut 990 SM pyörään välimallin renkaita. Eteen löytyy jos jonkinlaista kumia, mutta takarengas on kovin haasteellinen. Kun se koko on 180/55 ja vanne on 5.5 tuumainen niin siihen ei oikein tahdo löytyä sellaista järkevää vaihtoehtoa. Pitäisi olla mielellään suurinpiirtein prosenttisuhteella 80% asfaltti 20% sora malliset.
Esimerkiksi nuo Scorpion Syncit mitkä pyörässä olivat ensiasennusrenkaat ovat poistuneet pirellin luetteloista ja esim MyNetMotosta ei 180/55 kokoa löydy.
Lähinnä kiinnostaisi onko joku kokeillut noita Pirellin Scorpion Traileja?

Kas näin. Heidenau K73 menee taakse. Aika näyttää onko se sitten niin liukas mitä kansantarut kertoo...

Back