Taas haikaillaan tehoja, lapsellista... Eihän niitä kukaan voi edes käyttää, paitsi Rossi.
"Taas haikaillaan tehoja....lapsellista"....hmmm...
Jos tehojen haikailu on lapsellista niin miksi yleensäkään tehdään 125cc:ta suurempia/tehokkaampia pyöriä? Miksi ylipäätään valmistetaan yli 50 hv autoja? Molemmilla pääsee yli 120 km/h. Miksi valmistetaan Bugatti Veyroneita,Ferrareita tai Göniggseg:ja?? Eihän niissä ole mitään järkeä!
Minulla on ollut vuodesta 1999 pyöriä joiden on testien mukaan pitänyt kulkea yli kolmeasataa todellista nopeutta. Ja voin kertoa että näillä pyörillä vähintäänkin joka viikko kesäisin olen ajanut viiden kilometrin moottoritienpätkällä sen mitä laitteesta irtoaa. Kyllä silloin pyörän tehoja tulee KÄYTETTYÄ jonkun muunkin kuin Rossin
En pidä sitä lapsellisena,tyhmänä kylläkin.
Kyllä näillä tehoilla/huippunopeuksilla myydään pyöriä valtava määrä ympäri maailmaa. Se mikä on nopein tai tehokkain on suuri merkitys. Sillä luodaan mielikuvia ja moni vaan yksinkertaisesti haluaa sen nopeimman ja tehokkaimman ehkä vain siitä syystä että grillin jonossa tai ABC:baarissa saa kehuskella. Eikä sekään monestakaan varmaan huonolta tunnu kun pikkupojat huoltoaseman pihalla tulevat ihastelemaan sitä koviten kulkevaa pyörää.
Itse en ole koskaan saanut korttia hyllylle joten yleensä ajan jo pelkästään työni puolesta liikennesääntöjen mukaan. Se että sillointällöin tulee ajettua nk. luistit katossa on kuten sanoin tyhmää mutta on se "mielenkiintoista". Vaarantunne saa adrenaliinin kiertämään mukavasti. Ja kun hampaat irvessä vetää tyhjällä motarilla öiseen aikaan ei se juurikaan muita vaaranna. Itseä kylläkin. Mahdollisista ikävistä seurauksista voi ja täytyy syyttää silloin vain itseään.
On vaikea keksiä normaalille moottoripyörälle mitään "järkevää" käyttöä päivittäisessä elämässä. Suurella osalla pyöristä ei kannata edes mennä kauppareissulle,mukaan kun ei mahdu kuin korkeintaan oma lompakko. Silti pyöriä myydään tuhansia joka vuosi. Kyllä siinä nopeudessa,tehoissa ja suorituskyvyssä ylipäätään on jotain mikä näitä laitteita myy. Vapauden tunne,autoja selvästi parempi suorituskyky ym. ovat omiaan lisäämään pyörien kiinnostavuutta. Se että onko tehojen haaliminen lapsellista joidenkin mielestä on tietysti näiden oma asia. Eiköhän jokainen aja sellaisella pyörällä kuin itse haluaa.