• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

2011 ZX10R

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja jukepoksi
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Murheellisin mielin olen alkanut pelkäämään ettei Kawan "keihäänkärki" pystynyt sitten kuitenkaan Bemaria lyömään ainakaan moottorin osalta! Yhtään testiä ei ole silmiini osunut jossa Kawasta oltaisiin jarrutettu suuremmat tehot kuin Baijerilaisesta.  
sad_orig.gif
 Onko Bemari japseille vaan liian kova pala? Yrittääkö Suzuki puolestaan ensivuonna haastaa Bimmeriä? Tehohan on se suurin kriteeri kuitenkin kun pyörät pannaan järjestykseen!  
biggrin.gif
  Näin Kawamiestä epäilys alkaa riepomaan........  
sad_orig.gif

Ainakin mulle noissa on ollut riittävästi tehoa ja ovatkin ainoita laitteita joissa on joutunut kunnioittamaan kaasukahvan asentoa. Mulla on onneksi niin iso pili ettei haittaa jos vähän surkastuukin muutaman hevosvoiman puutteesta ja saahan noita lisää pulttaamalla palikkaa kiinni. Elopainoa jos keventäis sen kymmenen kiloa niin sillä pääsis jo bimmerin tuhkaluukkuun kiinni :d. Samaa paskaa ovat eri paketeissa ja pari pollea sinne sun tänne..

Mulla on niin pieni pili että olen jopa joutunut laittamaan 06-malliseen 10R:ään turbon!  
smile_org.gif

Eiköhän näissä kilosporteissa ole jo vuosikausia ollut riittävästi tehoa. Pointtini oli se että kun mediassa vuosi sitten rummutettiin että Kawalta olisi tulossa Bemarintappaja niin ajattelin että varmaan Kawa sellaisen sitten tekeekin. Tosin pitihän vuonna 2000 jo 12R:n pestä Hayabusa mutta useimmissa testeissä ei näin kuitenkaan käynyt. Ja yleensäkin tämä tehokunkku-titteli on aina myyntivaltti vaikka näissä rataohjuksissa tuli kiinnittää suurin huomio rataominaisuuksiin mutta baarikeskusteluissa ja henkselien paukutteluissa teho ja/tai huippunopeus usein menee muiden arvojen edelle.  
wink.gif

Murheellisin mielin olen alkanut pelkäämään ettei Kawan "keihäänkärki" pystynyt sitten kuitenkaan Bemaria lyömään ainakaan moottorin osalta! Yhtään testiä ei ole silmiini osunut jossa Kawasta oltaisiin jarrutettu suuremmat tehot kuin Baijerilaisesta.  
sad_orig.gif
 Onko Bemari japseille vaan liian kova pala? Yrittääkö Suzuki puolestaan ensivuonna haastaa Bimmeriä? Tehohan on se suurin kriteeri kuitenkin kun pyörät pannaan järjestykseen!  
biggrin.gif
  Näin Kawamiestä epäilys alkaa riepomaan........  
sad_orig.gif
http://www.zx-10r.net/forum/showthread.php?t=98920

Kawa: 174,27rwhp
BMW 172,87rwhp

Katsotaan kunhan noita eurotestestejä alkaa tulla lisää, tähän mennessä suurin osa on ollut jenkkien testejä joissa kawat on kuristettuja.

jukepoksi,Maalis. 08 2011,17:20

Kawa: 174,27rwhp
BMW 172,87rwhp

Katsotaan kunhan noita eurotestestejä alkaa tulla lisää, tähän mennessä suurin osa on ollut jenkkien testejä joissa kawat on kuristettuja.

Toivotaan että Euro-pyörien tehot olisi senverran paremmat että Tehokunkku-titteli tulisi oikeaan osoitteeseen  
smile_org.gif
 Nyt ei enää ahista niin paljoa  
biggrin.gif

Eurotestejä odotellaan täälläkin, noita jenkkitestejä kuristetulla versiolla on nähty ihan tarpeeksi.
tounge.gif

Kevään ensimmäinen operaatio on viedä Kawa samaan penkkiin, missä käytin RR:ää viime kesänä, sitten saan mielenrauhan.
biggrin.gif

No oikeesti mulle on ihan sama jos puuttuu tahi on muutama hepo enemmän kuin RR:ssä, enköhän mä ainakin tolla ehdi paikasta toiseen.

Ja kun haettiin mopo pakulla, niin ennen sisälle laittoa piti kuunnella sitä upeeta moottorin soundia, ei kolinoita, ei nokkaketjun rallatusta, ei tärinöitä vaan mahtavat murinat ja villi kiekaisu kun kapulaa kääns.
inlove.gif
tounge.gif

Omassa tallissa on nyt myös työn alla musta 2011 ZX-10R. Katteet on irti ja race osia odotellaan. Tarkoitus laittaa mm. Öhlins TTX takaiskari, KIT ECU ja johtosarja, shifteri, Leo Vince putki ja muuta asiaan liittyvää sälää.

Keulassa suoraan tehtaalta jousivakiot hyvällä mallilla kovempaa rata-ajoakin ajatellen. Takajousi on aivan liian pehmeä radalle, siis jos aikoo jonkinmoisia vauhteja pitää.

Punnitsin pyörän kun oli vielä yhtenä kappaleena ja tankissa pieni tilkka bensaa, n. 188kg joka on huomattavan kevyt. Kisakunnossa menee varmaankin hyvin alle 170kg mutta katsotaan sitten tarkemmin.

Kaikinpuolin briljantin oloinen laite sen mitä nyt päältäkäsin ihmettelemällä ja ajoasentoa kokeilemalla voi todeta.

Teemu

Lisää löylyä kiukaalle: ZX10R vs S1000RR  
thumbs-up.gif
Täst mie tykkään.....

Ei vaan,minua on mietityttänyt tosiaan se että kun Bemari pari vuotta sitten tuli ikäänkuin puskista ja löi tiskiin pyörän jolla oli yli kymmenen hevosvoiman tehoetu muihin prätkävalmistajiin niin eikö Kawasaki joka aina on tunnettu yhtenä tehokkaimpien ja nopeimpien moottoripyörien valmistajana pysty valmistamaan moottoria joka löisi saksanmaan kyykkykunkun. Ilmeisesti homma on jokseenkin vaikea koska ilmeisen vähissä on testit joissa tosiaan Kawa olisi Bemarin lyönyt. Toki kuten ylläolevasta linkistä voi ilolla todeta niitäkin testejä on  
smile_org.gif
 Tietysti jokainen pyörä on yksilö ja samanlaisten pyörien ero tehoissa voi olla jopa muutama hevosvoima. Tämähän on vuosien saatossa kotomaamme eri dynoissa todettu.

Minua ei Bemari ole koskaan kiinnostanut,yksinkertaisesti siitä syystä että ne ovat olleet niin erilaisia malliltaan ja moottoriltaan useimmiten kuin japsit joten no thank's mutta tämä 1000rr hyppäsi ikäänkuin silmille tehoillaan ja suorituskyvyllään  
eek.gif
Tosin siitä huolimatta en ole ostamassa tonni Ärrää enkä sen paremmin Kawan kymppiä vaikka kelpaisihan ne JOS ilmaiseksi saisi. Ylimääräiset rahat ovat tosiaan menossa 10R: tekohengittämiseen. Eikä tilanne muuttuisi siitäkään huolimatta vaikka joku tuon turbo-Hornetin haluaisi ostaa  
biggrin.gif

Nyt niitä "rajoittamattomia" 10 Ärriä rullalle ja nopeesti....

Mitä muuten ne Ameriikan rajoitukset tarkoittavat? Onko niissä jotain normaalia typerämpiä/tiukempia saastemääräyksiä vai mistä on kyse??

Taas haikaillaan tehoja, lapsellista... Eihän niitä kukaan voi edes käyttää, paitsi Rossi.

Ps. Meillä on sitäpaitsi tiukat nopeusrajoitukset joiden puitteissa kerkeää 40hv mopoillakin, jopa bemareilla.

Taas haikaillaan tehoja, lapsellista... Eihän niitä kukaan voi edes käyttää, paitsi Rossi.

"Taas haikaillaan tehoja....lapsellista"....hmmm...

Jos tehojen haikailu on lapsellista niin miksi yleensäkään tehdään 125cc:ta suurempia/tehokkaampia pyöriä? Miksi ylipäätään valmistetaan yli 50 hv autoja? Molemmilla pääsee yli 120 km/h. Miksi valmistetaan Bugatti Veyroneita,Ferrareita tai Göniggseg:ja?? Eihän niissä ole mitään järkeä!  
wink.gif

Minulla on ollut vuodesta 1999 pyöriä joiden on testien mukaan pitänyt kulkea yli kolmeasataa todellista nopeutta. Ja voin kertoa että näillä pyörillä vähintäänkin joka viikko kesäisin olen ajanut viiden kilometrin moottoritienpätkällä sen mitä laitteesta irtoaa. Kyllä silloin pyörän tehoja tulee KÄYTETTYÄ jonkun muunkin kuin Rossin  
smile_org.gif
  En pidä sitä lapsellisena,tyhmänä kylläkin.

Kyllä näillä tehoilla/huippunopeuksilla myydään pyöriä valtava määrä ympäri maailmaa. Se mikä on nopein tai tehokkain on suuri merkitys. Sillä luodaan mielikuvia ja moni vaan yksinkertaisesti haluaa sen nopeimman ja tehokkaimman ehkä vain siitä syystä että grillin jonossa tai ABC:baarissa saa kehuskella. Eikä sekään monestakaan varmaan huonolta tunnu kun pikkupojat huoltoaseman pihalla tulevat ihastelemaan sitä koviten kulkevaa pyörää.  
wink.gif

Itse en ole koskaan saanut korttia hyllylle joten yleensä ajan jo pelkästään työni puolesta liikennesääntöjen mukaan. Se että sillointällöin tulee ajettua nk. luistit katossa on kuten sanoin tyhmää mutta on se "mielenkiintoista". Vaarantunne saa adrenaliinin kiertämään mukavasti. Ja kun hampaat irvessä vetää tyhjällä motarilla öiseen aikaan ei se juurikaan muita vaaranna. Itseä kylläkin. Mahdollisista ikävistä seurauksista voi ja täytyy syyttää silloin vain itseään.

On vaikea keksiä normaalille moottoripyörälle mitään "järkevää" käyttöä päivittäisessä elämässä. Suurella osalla pyöristä ei kannata edes mennä kauppareissulle,mukaan kun ei mahdu kuin korkeintaan oma lompakko. Silti pyöriä myydään tuhansia joka vuosi. Kyllä siinä nopeudessa,tehoissa ja suorituskyvyssä ylipäätään on jotain mikä näitä laitteita myy. Vapauden tunne,autoja selvästi parempi suorituskyky ym. ovat omiaan lisäämään pyörien kiinnostavuutta. Se että onko tehojen haaliminen lapsellista joidenkin mielestä on tietysti näiden oma asia. Eiköhän jokainen aja sellaisella pyörällä kuin itse haluaa.  
sport05.gif

Lisää löylyä kiukaalle: ZX10R vs S1000RR  
thumbs-up.gif

Nyt niitä "rajoittamattomia" 10 Ärriä rullalle ja nopeesti....

Mitä muuten ne Ameriikan rajoitukset tarkoittavat? Onko niissä jotain normaalia typerämpiä/tiukempia saastemääräyksiä vai mistä on kyse??
Minkä vuoksi vain kawat on jenkeissä rajoitettuja, eikö muiden ole tarvinnut rajoitella
wink.gif
Etkö oo lukenut, että joissain osavaltioissa on kielletty kawan vihreä väritys, koska se on liian provosoiva?
smile_org.gif

"Taas haikaillaan tehoja....lapsellista"....hmmm...

Jos tehojen haikailu on lapsellista niin miksi yleensäkään tehdään 125cc:ta suurempia/tehokkaampia pyöriä? Miksi ylipäätään valmistetaan yli 50 hv autoja? Molemmilla pääsee yli 120 km/h. Miksi valmistetaan Bugatti Veyroneita,Ferrareita tai Göniggseg:ja?? Eihän niissä ole mitään järkeä!  
wink.gif

Minulla on ollut vuodesta 1999 pyöriä joiden on testien mukaan pitänyt kulkea yli kolmeasataa todellista nopeutta. Ja voin kertoa että näillä pyörillä vähintäänkin joka viikko kesäisin olen ajanut viiden kilometrin moottoritienpätkällä sen mitä laitteesta irtoaa. Kyllä silloin pyörän tehoja tulee KÄYTETTYÄ jonkun muunkin kuin Rossin  
smile_org.gif
  En pidä sitä lapsellisena,tyhmänä kylläkin.

Kyllä näillä tehoilla/huippunopeuksilla myydään pyöriä valtava määrä ympäri maailmaa. Se mikä on nopein tai tehokkain on suuri merkitys. Sillä luodaan mielikuvia ja moni vaan yksinkertaisesti haluaa sen nopeimman ja tehokkaimman ehkä vain siitä syystä että grillin jonossa tai ABC:baarissa saa kehuskella. Eikä sekään monestakaan varmaan huonolta tunnu kun pikkupojat huoltoaseman pihalla tulevat ihastelemaan sitä koviten kulkevaa pyörää.  
wink.gif

Itse en ole koskaan saanut korttia hyllylle joten yleensä ajan jo pelkästään työni puolesta liikennesääntöjen mukaan. Se että sillointällöin tulee ajettua nk. luistit katossa on kuten sanoin tyhmää mutta on se "mielenkiintoista". Vaarantunne saa adrenaliinin kiertämään mukavasti. Ja kun hampaat irvessä vetää tyhjällä motarilla öiseen aikaan ei se juurikaan muita vaaranna. Itseä kylläkin. Mahdollisista ikävistä seurauksista voi ja täytyy syyttää silloin vain itseään.

On vaikea keksiä normaalille moottoripyörälle mitään "järkevää" käyttöä päivittäisessä elämässä. Suurella osalla pyöristä ei kannata edes mennä kauppareissulle,mukaan kun ei mahdu kuin korkeintaan oma lompakko. Silti pyöriä myydään tuhansia joka vuosi. Kyllä siinä nopeudessa,tehoissa ja suorituskyvyssä ylipäätään on jotain mikä näitä laitteita myy. Vapauden tunne,autoja selvästi parempi suorituskyky ym. ovat omiaan lisäämään pyörien kiinnostavuutta. Se että onko tehojen haaliminen lapsellista joidenkin mielestä on tietysti näiden oma asia. Eiköhän jokainen aja sellaisella pyörällä kuin itse haluaa.  
sport05.gif
Hyväksytään.  
biggrin.gif

Ja Jukepoksia lainatakseni...

Trollface-dot-jpeg.jpg

Back