• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

2020 uutuudet

Pitkä tovi mentiin 200 hevosvoiman nurkilla, mutta parin vuoden sisällä jokainen "tonninen kyykky" on varustettu 220+ hv moottorilla.
 
Huhuja on aina, ja Hondan V4:sta ainakin (mcn joka vuosi?)siitä asti kun RC45 jäi pois tuotannosta.
Juutuubissa on viralisen oloista videota Hondan 2020 malleista ja niissä Blade näyttä ainakin päälliisn puolin ihan samanlaiselta kuin nykyinen malli.
Voihan sieltä tulla joku eksoottinen luokitteluversio, Hondalla on kyllä rahkeita myydä muutama sata pyörää tappiollakin. Vai mikä se wsbk:n luokittelumäärä nykyään on, 500 kpl tjsp?
 
Motorradin power point -maestrot ovat piirrelleet kuvan 800 Boxer -gessusta. Toisaalta, Motorradin huhut ovat kyllä ruukanneet pitää aika hyvin paikkaansa.

https://www.motorradonline.de/heft-22-2019/

Kurapyöräfoorumilla tuota jo pohdiskeltiin, että miten asemoituu mallistossa. Uuden kasi-gessun ja ison gessun väli on hinnallisesti melko pieni. Toisaalta uutta kasi-gessua pidetään ainakin Saksan GS-foorumilla aika floppina. Paino ja hinta kun karkasivat melko lähelle 1250 GS:ää. Jos keppivetoisen, kasisatasen boxerin hinta ja paino saataisiin painettua lähelle F850GS:ää, ei ketjuvetoinen kelpaa enää juuri kenellekään. Hinnan korottaminen taas veisi sen hinnallisesti liian lähelle R1250GS:ää. Saksassa kun tuo hintaero 850 ja 1250 on vain 4 450 euroa. Painossahan niillä ei ole enää eroa kuin kymmenkunta kiloa. Eli uutuuden pitäisi olla merkittävästi R1250GS:ää kevyempi ja halvempi, muuten ostaja valitsee isomman. Ja jos se on sitä, niin silloin F850GS:tä jäävät pölyttymään jälleenmyyjien varastoihin.
 
Huhuja on aina, ja Hondan V4:sta ainakin (mcn joka vuosi?)siitä asti kun RC45 jäi pois tuotannosta.
Juutuubissa on viralisen oloista videota Hondan 2020 malleista ja niissä Blade näyttä ainakin päälliisn puolin ihan samanlaiselta kuin nykyinen malli.
Voihan sieltä tulla joku eksoottinen luokitteluversio, Hondalla on kyllä rahkeita myydä muutama sata pyörää tappiollakin. Vai mikä se wsbk:n luokittelumäärä nykyään on, 500 kpl tjsp?

Veikkaan luokitteluversiota, ja hintaa maksimi, eli olikos se 40 000 USD.

Aina saa yllättää.
 
Pitkä tovi mentiin 200 hevosvoiman nurkilla, mutta parin vuoden sisällä jokainen "tonninen kyykky" on varustettu 220+ hv moottorilla.

Mä arvaan, että ns. perusmallien tehot pysyy tuossa n. 200hp lukemissa ja sitten noissa Superbikea varten tehtävissä erikoismalleissa tehot nousee tuonne n. 220hp lukemiin koneelta.

Tällä hetkellähän esim. WSBK laitteiden tehot takaselta pyörii siinä 220hp nurkilla ja stock-kilpureista saadaan täysputkella takaselle se n. 185-200hp.
 
Veikkaan luokitteluversiota, ja hintaa maksimi, eli olikos se 40 000 USD.

Aina saa yllättää.

^ ja oowee yms...Joo luokitteluversio tulee satavarmasti jo WSBK talvitesteihin kun uudet laitteet on luvattu ensi kaudelle ja kovat kuskit kiinnitetty. Kausi alkaa helmikuun lopussa.

Sääntökirjat ja vaiheittain vaadittavat valmistus/myyntimäärät/hinnat 2019: http://www.fim-live.com/en/sport/regulations-and-documents/superbike/

Liite 1, pdf, sivulta 220 alkaen s'il vous plait
 
nehän puhuu ihan varteenotettavana mahdollisuutena että Ape tois vuosi sitten protona esitellyn puolikkaan RSV4:n eli RS660:n ihan myyntiin asti
 
Jotenkin on sellainen tuntu että tuskin Bautista olisi vaihtanut Hondalle jos sieltä ei olisi jonkinlaisia takeita että ensi kaudelle sekä kalusto että teamin resurssit riittää kärkikahinoihin.
Ja toi RS660 tosiaan näyttäisi tulevan tuotantoon, eiköhän se asia ensi viikolla selviä..
 
Motorradin power point -maestrot ovat piirrelleet kuvan 800 Boxer -gessusta. Toisaalta, Motorradin huhut ovat kyllä ruukanneet pitää aika hyvin paikkaansa.

Toisaalta uutta kasi-gessua pidetään ainakin Saksan GS-foorumilla aika floppina. Paino ja hinta kun karkasivat melko lähelle 1250 GS:ää.

Varmaankin KTM790 ja Yam T700 ovat vieneet noin 800-kuutioisten matkaenduroiden huippumuodin kevyemmäksi. Mutta vaikka F850GS kasvaneine painoineen onkin mennyt vastakkaiseen suuntaan, niin me (kait?) emme tiedä onko se siitä huolimatta myynyt OK vai ei. Foorumeiden keskustelut eivät ole kentän koko tilanne.

F850 tuli myyntiin vasta kaudelle -18? -19? Tuskinpa ollut riittävästi aikaa 1) tunnustaa myynnillisesti flopiksi 2) analysoida syyt 3) päättää korjaavat toimenpiteet 4) toteuttaa ne. Eli ehkäpä joku proto voi olla esillä, ken tietää, mutta ei valmista pyörää.

Mutta jos noin olisi että ostava yleisö ruennutkin haluamaan kevyempää tuotetta, niin kumpikohan olisi lopulta helpompaa teknisesti ja fiksumpaa taloudellisesti: Skaalata bokseri pari luokkaa pienempään kokoon vai suunnitella F-sarja uusiksi uusilla asioiden tärkeysjärjestyksellä.:dunno:

Jännää pohdittavaa kaiken kaikkiaan.
 
Varmaankin KTM790 ja Yam T700 ovat vieneet noin 800-kuutioisten matkaenduroiden huippumuodin kevyemmäksi. Mutta vaikka F850GS kasvaneine painoineen onkin mennyt vastakkaiseen suuntaan, niin me (kait?) emme tiedä onko se siitä huolimatta myynyt OK vai ei. Foorumeiden keskustelut eivät ole kentän koko tilanne.

F850 tuli myyntiin vasta kaudelle -18? -19? Tuskinpa ollut riittävästi aikaa 1) tunnustaa myynnillisesti flopiksi 2) analysoida syyt 3) päättää korjaavat toimenpiteet 4) toteuttaa ne. Eli ehkäpä joku proto voi olla esillä, ken tietää, mutta ei valmista pyörää.

Mutta jos noin olisi että ostava yleisö ruennutkin haluamaan kevyempää tuotetta, niin kumpikohan olisi lopulta helpompaa teknisesti ja fiksumpaa taloudellisesti: Skaalata bokseri pari luokkaa pienempään kokoon vai suunnitella F-sarja uusiksi uusilla asioiden tärkeysjärjestyksellä.:dunno:

Jännää pohdittavaa kaiken kaikkiaan.


Vaikka bemari onkin järkipyörän maineessa, on on bokseri tunnepuolen juttu.
 
Selailin valmistajien nettisivuja... Mallivuosi 2020 näyttää aika köyhältä , esimerkiksi jos haet isoa custompyörää niin ei löydy ainakaan suzukilta eikä hondalta eikä kawasakilta eikä yamahalta.
Adventure -tyyypin pyörissä näyttää olevan valmistajien panostukset tulevaan kauteen.
Onko se niin että isojen custompyörien moottorit ei läpäise uusia saastemääräyksiä vai miksi lähes kaikki valmistajat ovat luopuneet niiden kehityksestä/valmistuksesta ?
 
.
Onko se niin että isojen custompyörien moottorit ei läpäise uusia saastemääräyksiä vai miksi lähes kaikki valmistajat ovat luopuneet niiden kehityksestä/valmistuksesta ?

Kehityspanokset ovat tuossa ryhmässä olleet sitä luokkaa, etteivät ne voi kovin paljon rasittaa. Kyse on todennäköisesti siitä, ettei markkinoilla ole nyt niille kysyntää. Muodit vaihtelevat ja taloustilanteet vaihtelevat - tehtaat yrittävät keskittyä siihen, mikä sillä hetkellä tuottaa eniten voittoa. Nyt se taitaa olla "adventure" sektori.
 
Honda jäi Bradlin kanssa testaamisesta "kiinni" jo viikko sitten.
2020-Honda-CBR1000RR-spy-photo-asphaltandrubber-02.jpg

https://www.asphaltandrubber.com/rumors/2020-honda-cbr1000rr-spy-photos/
https://www.asphaltandrubber.com/rumors/2020-honda-cbr1000rr-215hp-tip/

Eli pyörä näyttää vähän Marquezin MotoGP vehkeeltä.
215hp ja under 440lbs.

Asphalt and rubberin sivuilla on myös kuvia oletettavast Aprilian Tuono 660 nakusta.
https://www.asphaltandrubber.com/rumors/aprilia-tuono-660-imola-spy-photo/

Tällä hetkellähän esim. WSBK laitteiden tehot takaselta pyörii siinä 220hp nurkilla ja stock-kilpureista saadaan täysputkella takaselle se n. 185-200hp.

Denningin kommenteista vapaasti suomennettuna otetaan 180-190hp katupyörä ja rakennettaan siittä 240hp kilpuri. Eli varmaan puhutaan takapyöränumeroista, ainakin suurin osa numeroista mitä olen itse nähnyt on uusilla katupyörillä juurikin 180-190 luokkaa?
 
Viimeksi muokattu:
Selailin valmistajien nettisivuja... Mallivuosi 2020 näyttää aika köyhältä , esimerkiksi jos haet isoa custompyörää niin ei löydy ainakaan suzukilta eikä hondalta eikä kawasakilta eikä yamahalta.
Adventure -tyyypin pyörissä näyttää olevan valmistajien panostukset tulevaan kauteen.
Onko se niin että isojen custompyörien moottorit ei läpäise uusia saastemääräyksiä vai miksi lähes kaikki valmistajat ovat luopuneet niiden kehityksestä/valmistuksesta ?


Nyt on just tällä viikolla vuoden isoimmat alan messut, EICMA, jossa valmistajat perinteisesti ensiesittelee uutuuksia. Eli nettisivuilla saattaa olla vasta -19 tarjonta näkyvillä, ei vielä -20.

Välttämättä Suomeen tai Eurooppaan ei tuoda kaikkia malleja. Esim. Kawasakilla on amerikassa matkakustomi Vulcan 1700 Vaquero, eipä ollu Suomi-sivuilla. (Vastaavasti amerikan Honda-miehet vuosikymmeniä itkeneet että miks eurooppalaiset saa kaikkia mageita malleja kuten Varaderoo ja Transalppia mutta heille myydään pelkkiä isoja customeita).

Muutenkin puhtaat customit ehkä tosiaan menneet osin pois muodista. Niiden paikkaa ottaneet isossa kokoluokassa ns. baggerit eli kiinteillä laukuilla ja katteella varustetut matkakustomit. Ja alle tonnisissa erilaiset retro / modern classics -viritykset.
 
Denningin kommenteista vapaasti suomennettuna otetaan 180-190hp katupyörä ja rakennettaan siittä 240hp kilpuri. Eli varmaan puhutaan takapyöränumeroista, ainakin suurin osa numeroista mitä olen itse nähnyt on uusilla katupyörillä juurikin 180-190 luokkaa?

Kyllä 240hp on pakko olla konetehoja. Jos olisi takapyörältä niin tarkoittaisi n. 270hp koneelta, eli aika lähellä MotoGP -laitteiden tehoja. Samoin vakiossa katupyörässä tuo 180-190hp koneella ei ole kaukana totuudesta, kun jätetään markkinamiesten mainospuheet omaan arvoonsa.
 
Ihan päällikön kamaa, jos toteutuu. Kokemuksesta sanoisin, että kilot ja hevosvoimat ovat menneet sekaisin eli todellisuudessa saamme 180 hp ja 220 kg.
 
Back
Ylös