Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Huhuja on aina, ja Hondan V4:sta ainakin (mcn joka vuosi?)siitä asti kun RC45 jäi pois tuotannosta.
Juutuubissa on viralisen oloista videota Hondan 2020 malleista ja niissä Blade näyttä ainakin päälliisn puolin ihan samanlaiselta kuin nykyinen malli.
Voihan sieltä tulla joku eksoottinen luokitteluversio, Hondalla on kyllä rahkeita myydä muutama sata pyörää tappiollakin. Vai mikä se wsbk:n luokittelumäärä nykyään on, 500 kpl tjsp?
Pitkä tovi mentiin 200 hevosvoiman nurkilla, mutta parin vuoden sisällä jokainen "tonninen kyykky" on varustettu 220+ hv moottorilla.
Veikkaan luokitteluversiota, ja hintaa maksimi, eli olikos se 40 000 USD.
Aina saa yllättää.
Motorradin power point -maestrot ovat piirrelleet kuvan 800 Boxer -gessusta. Toisaalta, Motorradin huhut ovat kyllä ruukanneet pitää aika hyvin paikkaansa.
Toisaalta uutta kasi-gessua pidetään ainakin Saksan GS-foorumilla aika floppina. Paino ja hinta kun karkasivat melko lähelle 1250 GS:ää.

Varmaankin KTM790 ja Yam T700 ovat vieneet noin 800-kuutioisten matkaenduroiden huippumuodin kevyemmäksi. Mutta vaikka F850GS kasvaneine painoineen onkin mennyt vastakkaiseen suuntaan, niin me (kait?) emme tiedä onko se siitä huolimatta myynyt OK vai ei. Foorumeiden keskustelut eivät ole kentän koko tilanne.
F850 tuli myyntiin vasta kaudelle -18? -19? Tuskinpa ollut riittävästi aikaa 1) tunnustaa myynnillisesti flopiksi 2) analysoida syyt 3) päättää korjaavat toimenpiteet 4) toteuttaa ne. Eli ehkäpä joku proto voi olla esillä, ken tietää, mutta ei valmista pyörää.
Mutta jos noin olisi että ostava yleisö ruennutkin haluamaan kevyempää tuotetta, niin kumpikohan olisi lopulta helpompaa teknisesti ja fiksumpaa taloudellisesti: Skaalata bokseri pari luokkaa pienempään kokoon vai suunnitella F-sarja uusiksi uusilla asioiden tärkeysjärjestyksellä.
Jännää pohdittavaa kaiken kaikkiaan.
.
Onko se niin että isojen custompyörien moottorit ei läpäise uusia saastemääräyksiä vai miksi lähes kaikki valmistajat ovat luopuneet niiden kehityksestä/valmistuksesta ?

Tällä hetkellähän esim. WSBK laitteiden tehot takaselta pyörii siinä 220hp nurkilla ja stock-kilpureista saadaan täysputkella takaselle se n. 185-200hp.
Selailin valmistajien nettisivuja... Mallivuosi 2020 näyttää aika köyhältä , esimerkiksi jos haet isoa custompyörää niin ei löydy ainakaan suzukilta eikä hondalta eikä kawasakilta eikä yamahalta.
Adventure -tyyypin pyörissä näyttää olevan valmistajien panostukset tulevaan kauteen.
Onko se niin että isojen custompyörien moottorit ei läpäise uusia saastemääräyksiä vai miksi lähes kaikki valmistajat ovat luopuneet niiden kehityksestä/valmistuksesta ?
Denningin kommenteista vapaasti suomennettuna otetaan 180-190hp katupyörä ja rakennettaan siittä 240hp kilpuri. Eli varmaan puhutaan takapyöränumeroista, ainakin suurin osa numeroista mitä olen itse nähnyt on uusilla katupyörillä juurikin 180-190 luokkaa?
Nyt tuli Fireblade virallisesti. Odotettu 215hv mutta aktiivista aeropakettia ei kai ole, väliäkö sillä.
Tuo keula-aukon muoto on kyllä hieman RC213V tyylinen, kaareva yläosa jne. Vaikka siivet on erilaiset.
https://twitter.com/fortyfourteeth/status/1191416084148211713?s=19