Toisaalta tukkirekan huomaa helpommin, kuin skootterin joka ei pidä juuri minkäänlaista ääntä.Siinä on siis se logiikka, että täyden kuorman tukkirekka nopeudella 55 km/h neljänkympin alueella on vaarallisempi kuin skootteri samassa tilanteessa.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Toisaalta tukkirekan huomaa helpommin, kuin skootterin joka ei pidä juuri minkäänlaista ääntä.Siinä on siis se logiikka, että täyden kuorman tukkirekka nopeudella 55 km/h neljänkympin alueella on vaarallisempi kuin skootteri samassa tilanteessa.
Meneekö se nyt sentään noin yksinkertaisesti, siis että jos valituksi tulisi omaa kantaa lähellä olevat edustajat niin tilanne paranee? Tarkoitan että jos vaikka liikenneministerin avustajakaarti ei vaihdu miksikään niin miten sieltä jotain muita esityksiä tulisi kuin ne mitä virkamiehet oikeina pitävät? Jotenkin tuntuu että se todellinen valta ei ole kansanedustajilla.No onhan se kurjaa, mutta tilanne on tällainen tällä hetkellä. Aiemmin käräjäoikeus pystyi ottamaan huomioon sekä tekohetken olosuhteita että tekijän olosuhteita huomattavasti paremmin huomioon, mutta maaliskuusta 2006 lähtien ollut ehdoton minimihyllytys (1 kk) ei jätä harkinnanvaraa.On se vähän kurjaa jos järjenkäytöstäkin pitää säätää laki.Eduskuntavaalit tulossa!!
Siellä ne lait säädetään.
Mutta ei taida kukaan puolue uskaltaa ehdottaa, että järjen käyttö esim. ylinopeus rangaistuksissa olisi tarpeen.
Eli järjenkäyttö ei ole tällä hetkellä sallittu edes tuomioistuimissa, kiitos eduskunnan säädösten.
Jep, samaa minäkin olen miettinyt eli onko kansanedustajista miestä/naista panemaan kuriin liikenne- ja sisäministeriöiden sosialidemokraattista virkamiesmafiaa (Kuitunen, Seppä ym.). Sieltä käsin ovat nähdäkseni kotoisin autoveron pitäminen korkeana ja abstraktin vaarantamisen eli ylinopeusrangaistusten tajuton koventaminen sekä nopeusrajoitusten jatkuva laskeminen (jotta LP:n sivarikotiloissa ja puskassa lymyävät vellihousukytät voivat taas uutisoida "lukuisista kaahareista" ja käydä turhaa viivytystaistelua LP:n vääjäämätöntä lakkauttamista vastaan). Kadulla kun vetää jotain käkättimeen kunnolla tai ajaa jonkun autolla kuoliaaksi, saa pienet sakot verrattuna siihen, että avaa prätkällä kunnolla jossain lähes autiolla tiellä eikä vaaranna ketään konkreettisesti (kokemusta on).Meneekö se nyt sentään noin yksinkertaisesti, siis että jos valituksi tulisi omaa kantaa lähellä olevat edustajat niin tilanne paranee? Tarkoitan että jos vaikka liikenneministerin avustajakaarti ei vaihdu miksikään niin miten sieltä jotain muita esityksiä tulisi kuin ne mitä virkamiehet oikeina pitävät? Jotenkin tuntuu että se todellinen valta ei ole kansanedustajilla.No onhan se kurjaa, mutta tilanne on tällainen tällä hetkellä. Aiemmin käräjäoikeus pystyi ottamaan huomioon sekä tekohetken olosuhteita että tekijän olosuhteita huomattavasti paremmin huomioon, mutta maaliskuusta 2006 lähtien ollut ehdoton minimihyllytys (1 kk) ei jätä harkinnanvaraa.On se vähän kurjaa jos järjenkäytöstäkin pitää säätää laki.Eduskuntavaalit tulossa!!
Mutta ei taida kukaan puolue uskaltaa ehdottaa, että järjen käyttö esim. ylinopeus rangaistuksissa olisi tarpeen.
Eli järjenkäyttö ei ole tällä hetkellä sallittu edes tuomioistuimissa, kiitos eduskunnan säädösten.
Ja taas...Toi sun "löytösi" on itsestäänselvyys jonka jokainen löytää, ja kaikki voi olla samaa mieltä. Jos olisit esittänyt jotain ratkaisua "Tahvoille" niin sitte siitä olisi voinu keskustella ja väitellä. Mutta on toki helpompi kritisoida ratkaisuja kun ei itse esitä mitään tilalle.
Ei pelkkä äänetys riitä. Jos kaikki .org:laiset äänestäisivät vaikkapa Tätä ja hän ei tietäisi miksi, vaan voisi luulla että saisi äänivyöryn jonkin toisenasian takia.Joskus kävi sama mielessä, mutta noi lupaa aina ummet ja lammet ennen vaaleja ja sisään päästyään ajavat vaan omia asioitaan. Eli ihan turhaa hommaa...
Eikös joitakin henkilöitä pidä äänestää sen vuoksi mitä asioita heEi pelkkä äänetys riitä. Jos kaikki .org:laiset äänestäisivät vaikkapa Tätä ja hän ei tietäisi miksi, vaan voisi luulla että saisi äänivyöryn jonkin toisenasian takia.
Nimenomaan pitääkin ottaa selville ensin ehdokkaan mielipide asioista. Ehdokkaalla on varmaan - ja pitääkin olla - monista muistakin asioista mielipiteitä. Kun ehdokas kuulee, että minkä asian takia hän on äänensä saanut, hän tietää että se on tärkeä asia äänestäjille ja kiinnittää asiaan huomiota.Eikös joitakin henkilöitä pidä äänestää sen vuoksi mitä asioita he
pyrkivät edistämään, eikä sen vuoksi mitä asioita heidän tulisi tai
pitäisi edistää. Mikäli äänestettävälle pitää sanoa miten pitää
jatkossa menetellä jonkin - vaikka mp-asioiden suhteen - niin sehän
voi olla oikeasti ristiriidassa tuon henkilön todellisten mielipiteiden
kanssa. Ja mikä pahinta - ei edusta kuin olematonta prioriteettia
ko. henkilön arvomaailmassa, vaikka ennen vaaleja lupaakin
'tehdä kaikkensa' asioiden edistämiseski. "Autoilu ei ole rikos" sanoo
minun kokoomuslainen kaupunginvaltuutettu naapurini Risto Rautava.
Tiedä sitten miten paljon hänkään on tuolle asialle ehtinyt virittäytyä.
Mutta turvallisuudesta, kuten nopeuksistakin esitän kysymyksen. Miten
ihan oikeasti parantaisitte liikenneturvallisuutta olemassa olevin
varoin? On turha kuvitella, että rahat riittäisivät tai paremminkin,
että rahalle ei olisi muutakin tärkeää käyttöä, kuin teiden ylläpito
koko valtakunnan tasolla. Myöskään mikään laki tai asetus ei ole
minkään arvoinen, mikäli sitä ei noudateta (kännykkälaki).
Kokemus on osoittanut, että valvontaa pitää olla, muuten homma
ei toimi lainkaan. Mikä nopusrajoitus missäkin kohdassa pitäisi
olla? Mikä sopii yhdelle - ei taatusti sovi muille. Nopeusrajoitusten
dilemma on, että olipa se mikä tahansa, se on joka tapauksessa väärä.
Itse uskon ja luulen, että käytännössä ihan jokainen tietää miten
ja milloin on rikkomassa sääntöjä, joten kysymys on myöskin, että
miten pitäisi rangaista, mikäli narahtaa? Millaisia pitäisi rangaistusten
olla? Tuhat euroa on köyhälle paljon, mutta rikkaalle se ei ole mitään.
Itse asiassa lain ja asetusten rikkominen on 'vapaaehtoista' ja
tietoisesti tehtyä. Aika helvatan harvoin käy niin, että ei ihan
oikeasti ole tiennyt mitä on tekemässä.
Ilmoittautuisitko muuten itse vapaaehtoiseksi teloittamaan tarkoittamaasi tekoon syylliseksi todetun miehen, naisen tai lapsen? Vai jättäisitkö tuomion täytäntöönpanon mieluummin ammattimaisen hallintovirkamiehen tehtäväksi? Ihan vaan uteliaisuudesta kysyn.Ja taas...Toi sun "löytösi" on itsestäänselvyys jonka jokainen löytää, ja kaikki voi olla samaa mieltä. Jos olisit esittänyt jotain ratkaisua "Tahvoille" niin sitte siitä olisi voinu keskustella ja väitellä. Mutta on toki helpompi kritisoida ratkaisuja kun ei itse esitä mitään tilalle.
JOS on pakko keksiä jokin 'ratkaisu', niin minun puolestani vähintään 10 vuotta vankeutta ensimmäisessä TÖRKEÄSSÄ kaahaus/kortittomuus/kännäys/kohellustapauksessa. ENKÄ tarkoita tällä joskus tapahtuvaa reipasta ylinopeutta ajamista.![]()
Jos ei tuosta kerrasta opi, niin seuraavalla kerralla vaikka nirri pois. Eipähän ole enää muiden kiusana.
Ja ennenkuin joku 'humaani' henkilö pärähtää barbarismista ja ihmisoikeuksista, kysyn; miksi sitten tuollaisten älyvapaitten koheltajien pitäisi saada terrorisoida muita tielläliikkujia?
En usko, että kukaan ajaa 'vahingossa' kännissä liikennesääntöjä törkeästi rikkoen. Jos joku hölmö ottaa tietoisesti moisen riskin, miksi häntä pitäisi tuomiota miettiessä sääliä?!? Sitä en ole koskaan ymmärtänyt enkä tule ymmärtämään.
Jokainen voi erehtyä joskus ja jotenkin, mutta ei esimerkiksi kännissä kaahatessa jonkun hengiltä ajaminen mene minkään erehdyksen piikkiin. Ei perkele mene.
Eikö ole parempi, että tämä yksi aivoton kärsii, kuin että koko hänen ympäristönsä kärsii vuosikausia?![]()
Liikenneturvallisuusvisiona on, että kenenkään ei tarvitse kuolla tai vakavasti loukkaantua liikenteessä.Mutta turvallisuudesta, kuten nopeuksistakin esitän kysymyksen. Miten
ihan oikeasti parantaisitte liikenneturvallisuutta olemassa olevin
varoin? On turha kuvitella, että rahat riittäisivät tai paremminkin,
että rahalle ei olisi muutakin tärkeää käyttöä, kuin teiden ylläpito
koko valtakunnan tasolla. Myöskään mikään laki tai asetus ei ole
minkään arvoinen, mikäli sitä ei noudateta (kännykkälaki).
Kokemus on osoittanut, että valvontaa pitää olla, muuten homma
ei toimi lainkaan. Mikä nopusrajoitus missäkin kohdassa pitäisi
olla? Mikä sopii yhdelle - ei taatusti sovi muille. Nopeusrajoitusten
dilemma on, että olipa se mikä tahansa, se on joka tapauksessa väärä.
Itse uskon ja luulen, että käytännössä ihan jokainen tietää miten
ja milloin on rikkomassa sääntöjä, joten kysymys on myöskin, että
miten pitäisi rangaista, mikäli narahtaa? Millaisia pitäisi rangaistusten
olla? Tuhat euroa on köyhälle paljon, mutta rikkaalle se ei ole mitään.
Itse asiassa lain ja asetusten rikkominen on 'vapaaehtoista' ja
tietoisesti tehtyä. Aika helvatan harvoin käy niin, että ei ihan
oikeasti ole tiennyt mitä on tekemässä.
Mä en kyllä haluais hyväksyä automaattisesti yhtään kuolonuhria liikenteessä. Tai no, sairauskohtaukset pitkin hampain. Liikennekuolemiin sydänkohtaukset auton ratissa lasketaan.Noille turmille, rautatiekiskoilla ajo, hirvikolari, kännissä ulosajo, vastaantulijaohittaja sumussa, joku kaivonkansi kaistalla, motocrossradalla puuhun, sivutieltä auto eteen, jne eihän noille juuri mitään voi.
Kai ne on niitä onnettomuuksia jotka vaan sattuu ja ne on hyväksyttävä.
Eiköhän tämä ole sitten tässä.
editoin provon pois
Sinänsä aika helppo järjestää: yleinen, elektronisesti rajattu 40 km/h kattonopeus, ja moottoripyörien yms. mopojen täyskielto. Lisäksi jalankulku ja muu kevyt liikenne täysin eristettyihin väyliin....
Mä en kyllä haluais hyväksyä automaattisesti yhtään kuolonuhria liikenteessä.
...
Minkälaiset kuolemiset ja missä sinä hyväksyisit?Mä en kyllä haluais hyväksyä automaattisesti yhtään kuolonuhria liikenteessä. Tai no, sairauskohtaukset pitkin hampain. Liikennekuolemiin sydänkohtaukset auton ratissa lasketaan.Noille turmille, rautatiekiskoilla ajo, hirvikolari, kännissä ulosajo, vastaantulijaohittaja sumussa, joku kaivonkansi kaistalla, motocrossradalla puuhun, sivutieltä auto eteen, jne eihän noille juuri mitään voi.
editoin provon pois
Ihan hyvä projekti, samanlaisia kyselyjä lähtee meikäläiseltä. Tosi helppoa kun ehdokkaat auliisti pyytävät s-posti-palautetta. Mutta se kannattaa muistaa että nämä liikenteeseen liittyvät epäkohdat on pieni osa-alue siitä mihin kansanedustaja sitten Arkadianmäellä joutuu sotkeutumaan.Projekteistani yksi on aloittaa syksyn mittaan pommittamaan (mahdollisesti sopivia) edustajaehdokkaita sähköpostitse muutamilla kysymyksillä, joista yksi on suhtautuminen ylinopeusrangaistuksiin moottoripyörillä.Eduskuntavaalit tulossa!!
![]()
Kun ihmiset vanhuuttaan kuolevat tavalla tai toisella terveyden pettäessä. Sellainen tilanne on ainoa hyväsyttävä tapa kuolla mielestäni.Minkälaiset kuolemiset ja missä sinä hyväksyisit?Mä en kyllä haluais hyväksyä automaattisesti yhtään kuolonuhria liikenteessä. Tai no, sairauskohtaukset pitkin hampain. Liikennekuolemiin sydänkohtaukset auton ratissa lasketaan.Noille turmille, rautatiekiskoilla ajo, hirvikolari, kännissä ulosajo, vastaantulijaohittaja sumussa, joku kaivonkansi kaistalla, motocrossradalla puuhun, sivutieltä auto eteen, jne eihän noille juuri mitään voi.
editoin provon pois
-hh-
En.Sinänsä aika helppo järjestää: yleinen, elektronisesti rajattu 40 km/h kattonopeus, ja moottoripyörien yms. mopojen täyskielto. Lisäksi jalankulku ja muu kevyt liikenne täysin eristettyihin väyliin....
Mä en kyllä haluais hyväksyä automaattisesti yhtään kuolonuhria liikenteessä.
...
Tätäkö haluat?
Täällä päin tuskin yhdessäkään kotitalon ohiajavassa skootterissa tai mopossa oli vakiovaimennusta äänille. Sen verran paljon sai kuunnella kesän mittaan sitä saatanallista pörinää avoimesta ikkunasta. Ja sitä pörinää vielä kestää niin helvetin pitkään, koska ne skootterit sun muut mopot ei kulje mihinkään. Yksikään moottoripyörä ei äänenvoimakkuudessa päässyt samalla tasolle. Tai sitten sietokyky on isompia pyöriä kohtaan vähän korkeampi. Meni nyt ohi aiheen, mutta ei voi mitään.Toisaalta tukkirekan huomaa helpommin, kuin skootterin joka ei pidä juuri minkäänlaista ääntä.Siinä on siis se logiikka, että täyden kuorman tukkirekka nopeudella 55 km/h neljänkympin alueella on vaarallisempi kuin skootteri samassa tilanteessa.