P
(poistettu tili)
Guest
Kyllähän sitä saa kritisoida, mutta olisi sitten vielä parempi jos olisi esittää jokin ratkaisu.Eikö mielestäsi älytöntä ratkaisua saisi kritisoida, vai mitä oikein ajat takaa?Milläs toi muuten ratkeais? Et tainnut esittää yhtään vaihtoehtoa? On aina helpompaa kertoa mikä on älytöntä kuin yrittää ratkaista ongelmaa.Ajatelkaa nyt käytännön esimerkkiä: Hyvällä suoralla ja hiljaisella 100km/h rajoitetulla maantienpätkällä sattuu vuoden aikana kolme ulosajoa, jotka kaikki johtuvat siitä, että kuljettaja on joko ajanut kännissä tai valtavalla ylinopeudella.
No, ikävä juttu. Mitä keksivät viranomaiset? Heureka!
Laitetaan tielle kahdeksankympin rajoitus!
Siinähän se ongelma ratkesikin.![]()
Eikös meillä ole nyt älyttömiin tekoihin älyttömät rangaistukset? Auttaako nekään?
En ihan ymmärrä mitä pyrit kertomaan. Nirri pois vai vankilaan heti?
Mikä on oma ratkaisusi? Tuo nopeusrajoitusten alentaminen vai?? Mitenhän se estää känni-ääliö-ylinopeuskokeiluja? Sehän tekee suuret ylinopeudet vain helpommaksi! 80 rajoituksella jo kevarilla pääsee älytöntä ylinopeutta kun 100 rajoituksella taas ei..![]()
Edellisestä voi joku jo saadasiitä että todellakin tuo jatkuva rajoitusten alentaminen ei auta yhtään mitään. Entä jos joku ajaa kuolonkolarin 80 rajoituksiin siirryttyä? Laitetaanko seuraavaksi 60, sit 50.. 40.. 0?![]()
Tiettyjä päihteiden vaikutuksen alla tapahtuvia onnettomuuksia ei voida millään täysin estää. Niitä voidaan toki vähentää, esim. teknisillä viinalukoilla, ajoneuvon pakkolunastuksella rattijuopumuksen yhteydessä tai hoitoonpakottamisella riippuvuuden päihteisiin ollessa selviö.
Toisaalta niin pitkään kuin ainakin osalla ihmisillä on "munat", "kapina", "uho" ja näyttämisenhalu muille/itselle, niin "järjettömiä" ylinopeuksia tullaan ajamaan. Tehtiin sitten vaikka mitä säännöksiä tai rajoituksia.
Mikä mun ratkaisu on? Enhän mä ole edes väittänyt että olisi ongelmaa, vaan ricohan se niin sanoi. Pitäisikö mun ratkaista toisten esittämät ongelmat?
En mä ole mitään rajoitusten lisäämistä esittänyt joten älä edes yritä.