360km/h..

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja YLLE
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
ilmanvastus nousee neliöön, hyvin nopeasti ollaan pisteessä, jossa jokainen 1km/h lisää, vaatii useita heppoja lisää. nopeuden kasvatus tulee exponenttiaalisesti vaikeammaksi,siksi 360 on erittäin vaikea saavuttaa. Esim vaadittava teho voi olla niin suuri, että mp:n takarengas ei kertakaikkiaan kykene laittamaan semmoista tehoa maahan.
jostain joskus lueskelin et oli jotain ahdettua pyörää koitettu, ja 320km/h:n jälkeen jo oli sutinu mustaa viivaa tiehen koko ajan,
tounge.gif
kyllä kovia lukemia on jos tuo totta on ja pirun hyvä pito
biggrin.gif
 
ilmanvastus nousee neliöön, hyvin nopeasti ollaan pisteessä, jossa jokainen 1km/h lisää, vaatii useita heppoja lisää. nopeuden kasvatus tulee exponenttiaalisesti vaikeammaksi,siksi 360 on erittäin vaikea saavuttaa. Esim vaadittava teho voi olla niin suuri, että mp:n takarengas ei kertakaikkiaan kykene laittamaan semmoista tehoa maahan.
jostain joskus lueskelin et oli jotain ahdettua pyörää koitettu, ja 320km/h:n jälkeen jo oli sutinu mustaa viivaa tiehen koko ajan,  
tounge.gif
kyllä kovia lukemia on jos tuo totta on ja pirun hyvä pito  
biggrin.gif
Katos nuo mun edellisen viestin linkit. Ei 360km/h ole todellakaan mahdottomuus.

Sitä en tiedä, kuinka kovaa tuossa Blade-videossa mentiin.

Kummasti ne MotoGP pyörätkin menee n. 350km/h parhaimmillaan, tehoa n. 250-260hp. Tuollaisia tehoja on monessa pyörässä Suomessakin, ja paljon enemmänkin.

Isommissa turbopyörissä (Busissa ja ZX12 Kawoissa) on järjestään se yli 300hp takarenkaalla... Eiköhän tuossa hurrien Bladessa voi olla ihan samanlaisia tehoja (ahdettu XX:n kone).
 
jostain joskus lueskelin et oli jotain ahdettua pyörää koitettu, ja 320km/h:n jälkeen jo oli sutinu mustaa viivaa tiehen koko ajan,  
tounge.gif
kyllä kovia lukemia on jos tuo totta on ja pirun hyvä pito  
biggrin.gif
Tais olla VM:stä ja Orimattilan turbo12R. Nopeus oli kai jotain 320 km/h ja takafillari veti 340 km/h tai jotain, en muista. Viivaa jäi kuitenkin vaatimattomat 1,5 km! Kai sillä olis siis kovempaakin päässy, mut pitoa ei riittäny. Mutta jos pyörä rakennetaan pelkästään nopeutta ajatellen, niin ei kai yli 400 mikään mahottomuus ole. Niin, ja onhan niitä näköjään ajettukin (Tylyn linkit).

Tosin vähän vaikea uskoa, että tossa videolla olis menty edes lähelle 360 km/h, eihän se edes vedättäny kunnolla...
 
Meijän iskä vetää ainaski sikapaljonkovempaa ku teijän iskä!!!

Siis mikä oli pointti? Videon pätkä jossa joku ajoi moottoripyörällä ja sitten tuli teksti 360km/h...

Kuka teistä KekeRuuspereista pystyy arvioimaan todellisen nopeuden? huhhuh....

Näitä on saatana netti täys,ja sitten täällä väännetään mitä oli joku joskus kuullut veljenkumminkaimanpapukaijanruokkijan sanoneen mikä merkki kulkee miljoonaa?

Tämä vuodatus päättyy tähän.

Ainiin ajan Suzukilla joka varmasti kulkee kovempaa kuin olen uskaltanut kokeilla,ja se ei ole kovaa se!
 
Näyttää toi Tylyttäjän turbo-busa ihan vakiokuntoiselta tieliikenteesee ja kaupunkipyöritykseen rakennetulta peliltä. Ajatelkaa jos sama kaveri olisi rakentanut vaihdelaatikon ja välitykset pelkästään nopeusennätystä silmälläpitäen, niin olisi varmaan päässyt 950 km/h.
Joensuussa on järjestetty näitä Suomen nopeusennätyskisoja ja nämä tämänkesän vellipylly-sukisukikuskit turboillaan ovat ajaneet vaan reilut 320 km/h ja vielä lentokentällä. Pitäisi varmaan muuttaa ruottiin ja ostaa honda. Sielä kaulahuivi kaulassa goreteksit lepattaen viilettäisin yli 400 km/h ghosriderin kassa Upsalan motarilla neljän ruuhkassa. Voisi varmaan mennä yli 500 km/h keula pystyssä kun honda olisi varustettu NOS-tarralla.
biggrin.gif
biggrin.gif
biggrin.gif


Totaalinen repeeminen!

Tää jatko ei sitten liity mitenkään tuohon lainaukseen!

Jos joku viideoi oman mittarinopeutensa tuolla liikenteessä, niin hohhoijakkaa. Herää kysymys, mikä informatiivinen arvo tuolla on? Sen verran olen minäkin kokeillut, että takarinkula saattaa sen verran sutata kiihdytyksissä ja nopeimmissa vauhdeissa, ettei sillä ole todellisen nopeuden kanssa mitään tekoa. Olisiko se mittarivirhe? Aivan sama!
Ja jos olosuhteet ovat olleet niin hyvät että liikenteen seassa saa tuollaisen nopeuden, niin en voi, kun toivottaa ONNEA ja sitä varmasti tulee tarvitsemaan.
Mittamiehet löytyy yleisellä ja suljetulla alueella suhteellisen helposti nykyään, jotka varmasi mielellään tai vähemmän mielellään kertoo tarkan nopeuden. Molemmista varmasti löytyy monellakin jonkinlainen tuntuma. Vauhti maksaa!
"Nopeusteoriassahan" kaikki on mahdollista
idea3.gif
, mutta taitaapi olla monellakin tekijällä merkitystä. Välinevarustelu on välinevarustelua. Tietäjiä on paljon, mutta kuinkas monta taitajaa löytyy? Soon myös ammattitaitoa! Panokset on myös sen mukaiset.
Eikä kaikki välttämättä ota niin tosissaan kaikkea. Mukava on välillä kokeilla kalustoa asiallisissa olosuhteissa ja luvan kera.
Niin ja jos jostain tuntuu että tuo 300km/h:n ylitys menee heittämällä niin ei muuta kuin tulevana suvena ajamaan lentokentälle, niin saa faktaa näyttöä.

Tonne suolakentälle, kun pääsisi
buttrock.gif


N.M. Aavoilla tuulee...
 
Se kyllä pistää vähän skeptiseksi, että kolmen sadan ylitykset näyttäis kuitenkin olevan suhteellisen harvinaisia ja sitten kun se ylitetään, niin ei siitä ihan kauheesti yli mennä.

Enpä tietysti asiasta mitään tiedä, mutta jos 280 km/h todelliseen vauhtiin tarvitaan tommoset 160 hp takanakilta ja 320 km/h ylitykseen tuplaten tehoja, niin voisin kuvitella että 360 km/h vauhtiin tarvitaan vaatimattomat 500-600 kaakkia takanakilla. Riittääköhän sekään? Ja suoraa ihan törkeen pitkä pätkä.

Ja mikä motiivi panee kuvaamaan sen? Näyttäminen, julkisuuden tavoittelu. Ah, kun niiiiin paljon helpompaa olis vaan pistää pikkusen väärä kehämitta sigmaan. Kukaan ei vois tietää menikö se nyt oikeesti ja kuinka kovaa... joten aivan sama huijatako vai ei. Ja yleensä noita huippuja on pirun vaikea ottaa valvotuissa oloissa, mutta tooosi helppoa sit kun videopätkä "livahti vahingossa" nettiin.

Noi tolpanvälit ei ainakaan vilahtele niin kovaa, kun mun mielestä pitäis mennä tollasessa vauhdissa. Jos tolpanväli on sama 50m kuin Suomessa, niin sekunnissa pitäis kaks tolpanväliä vilahtaa ohi. Ei taida ihan mennä.
 
Se kyllä pistää vähän skeptiseksi, että kolmen sadan ylitykset näyttäis kuitenkin olevan suhteellisen harvinaisia ja sitten kun se ylitetään, niin ei siitä ihan kauheesti yli mennä.

Enpä tietysti asiasta mitään tiedä, mutta jos 280 km/h todelliseen vauhtiin tarvitaan tommoset 160 hp takanakilta ja 320 km/h ylitykseen tuplaten tehoja, niin voisin kuvitella että 360 km/h vauhtiin tarvitaan vaatimattomat 500-600 kaakkia takanakilla. Riittääköhän sekään? Ja suoraa ihan törkeen pitkä pätkä.

Ja mikä motiivi panee kuvaamaan sen? Näyttäminen, julkisuuden tavoittelu. Ah, kun niiiiin paljon helpompaa olis vaan pistää pikkusen väärä kehämitta sigmaan. Kukaan ei vois tietää menikö se nyt oikeesti ja kuinka kovaa... joten aivan sama huijatako vai ei. Ja yleensä noita huippuja on pirun vaikea ottaa valvotuissa oloissa, mutta tooosi helppoa sit kun videopätkä "livahti vahingossa" nettiin.

Noi tolpanvälit ei ainakaan vilahtele niin kovaa, kun mun mielestä pitäis mennä tollasessa vauhdissa. Jos tolpanväli on sama 50m kuin Suomessa, niin sekunnissa pitäis kaks tolpanväliä vilahtaa ohi. Ei taida ihan mennä.
425hp takanakilla kyllä riittää ainakin 410km/h ylitykseen, selviää kyllä noista linkeistä.

Liian pitkäksi ei kannata akseliväliä laittaa, kuten huomaa siinä 410km/n:n ylittävässä Busassakin, siinä on vakio akseliväli. Liian pitkällä akselivälillä pito-ongelma tulee helposti esiin. Korostuu varsinkin karkealla ja huonosti pitävällä lentokenttä-asfaltilla (nimimerkillä kokemusta on).

320km/h vauhtiin ei tartte tuollaisia tehoja mitä väität. Kiiran Teron vapari 10R kulkee 320km/h  
wink.gif
Tehoa varmaan n. 20hp lisää vakioon nähden?

Muista nyt, että lentokenttäajoissa ei ole kovin pitkä matka kiihdyttää -> jäädään selvästi todellista huippunopeudesta. Korostuu varsinkin huonoissa olosuhteissa, ja tietysti kuskin kyvyt vaikuttaa ihan samalla tavalla kuin kiihdytysajossakin.

Todellinen 300km/h ylitykseen riittää nykyisin monen vakiopyörän tehot (esim ZX12, Busa, GSX-R 1000, ZX 10R jne), kunhan vaan on kohtuulliset olosuhteet ja kohtuullinen suora. Onhan Busalla ajettu yli 300km/h vakiona jo vuosia sitten Bikessä.
 
Hmjaa... uusimmassa PB-lehdessähän tuollaista 250mph (aika tarkkaan 400km/h) rakettia rakennellaan turbo-busasta. Arvio tarvittavasta tehosta on n. 700 kaakkia. Niin ne arvelut vaihtelee.

Ja edelleenkään ne tolpat ei vilise riittävän kovaa. Kellä ois näppärä videoleikkelyohjelma vois noista tolpista helposti laskea suunnilleen kuinka kovaa siinä mennään.
 
Hmjaa... uusimmassa PB-lehdessähän tuollaista 250mph (aika tarkkaan 400km/h) rakettia rakennellaan turbo-busasta. Arvio tarvittavasta tehosta on n. 700 kaakkia. Niin ne arvelut vaihtelee.

Ja edelleenkään ne tolpat ei vilise riittävän kovaa. Kellä ois näppärä videoleikkelyohjelma vois noista tolpista helposti laskea suunnilleen kuinka kovaa siinä mennään.
Ei tartte arpoo ku ottaa silmän käteen. 425hp takanakilla riittää yli 410km/h nopeuteen, se on ajettu jo. Nämä linkit on jo tässäkin topikissa:

http://www.leesperformance.com/index.php

http://www.waynepollack.com/news.asp

Lehtijuttu (Helmikuu 2004):
http://www.leesperformance.com/articles.php?id=14&act=view
 
No yks hailee, en minä siitä ala kiistelemään. Mutta tuossa videoleikkeellä mentiin parhaimmillaan kaks tolpanväliä 1,26 sekunnissa, mikä antaa todelliseksi nopeudeksi noin 285-290 km/h, mikäli tolpanväli on sama 50 metriä kuin Suomessa.

Onhan sekin tietysti kova vauhti, mutta eihän se nivuskiihdytin-snägärillä mihkään riitä... Laiska paska.
biggrin.gif
 
Katoin filmin ekaa kertaa, kun tuntuu niin paljon keskustelua aiheuttavan.
Turha edes väittää, että tuossa pätkässä mennään 360km/h. Aivan päivän selvä asia, että tuota vauhtia ei menty. Veikkaanpa, että oikea vauhti on ollut joku 280km/h. Toi pyörä, eikä kuski ole 360km/h nähnytkään. Uskoo kuka haluaa.
 
Se kyllä pistää vähän skeptiseksi, että kolmen sadan ylitykset näyttäis kuitenkin olevan suhteellisen harvinaisia ja sitten kun se ylitetään, niin ei siitä ihan kauheesti yli mennä.

Enpä tietysti asiasta mitään tiedä, mutta jos 280 km/h todelliseen vauhtiin tarvitaan tommoset 160 hp takanakilta ja 320 km/h ylitykseen tuplaten tehoja, niin voisin kuvitella että 360 km/h vauhtiin tarvitaan vaatimattomat 500-600 kaakkia takanakilla. Riittääköhän sekään? Ja suoraa ihan törkeen pitkä pätkä.

Ja mikä motiivi panee kuvaamaan sen? Näyttäminen, julkisuuden tavoittelu. Ah, kun niiiiin paljon helpompaa olis vaan pistää pikkusen väärä kehämitta sigmaan. Kukaan ei vois tietää menikö se nyt oikeesti ja kuinka kovaa... joten aivan sama huijatako vai ei. Ja yleensä noita huippuja on pirun vaikea ottaa valvotuissa oloissa, mutta tooosi helppoa sit kun videopätkä "livahti vahingossa" nettiin.

Noi tolpanvälit ei ainakaan vilahtele niin kovaa, kun mun mielestä pitäis mennä tollasessa vauhdissa. Jos tolpanväli on sama 50m kuin Suomessa, niin sekunnissa pitäis kaks tolpanväliä vilahtaa ohi. Ei taida ihan mennä.
en tiedä mistä toi 160hv takaselta perustuu, johan XX kulkoo 280km/h ihan normina, itsellä on 300km/h mittariin jo pasahtanut motarilla joka oli suljettu muilta.
biggrin.gif


Laskuri tolpille
 
Se kyllä pistää vähän skeptiseksi, että kolmen sadan ylitykset näyttäis kuitenkin olevan suhteellisen harvinaisia ja sitten kun se ylitetään, niin ei siitä ihan kauheesti yli mennä.

Enpä tietysti asiasta mitään tiedä, mutta jos 280 km/h todelliseen vauhtiin tarvitaan tommoset 160 hp takanakilta ja 320 km/h ylitykseen tuplaten tehoja, niin voisin kuvitella että 360 km/h vauhtiin tarvitaan vaatimattomat 500-600 kaakkia takanakilla. Riittääköhän sekään? Ja suoraa ihan törkeen pitkä pätkä.

Ja mikä motiivi panee kuvaamaan sen? Näyttäminen, julkisuuden tavoittelu. Ah, kun niiiiin paljon helpompaa olis vaan pistää pikkusen väärä kehämitta sigmaan. Kukaan ei vois tietää menikö se nyt oikeesti ja kuinka kovaa... joten aivan sama huijatako vai ei. Ja yleensä noita huippuja on pirun vaikea ottaa valvotuissa oloissa, mutta tooosi helppoa sit kun videopätkä "livahti vahingossa" nettiin.

Noi tolpanvälit ei ainakaan vilahtele niin kovaa, kun mun mielestä pitäis mennä tollasessa vauhdissa. Jos tolpanväli on sama 50m kuin Suomessa, niin sekunnissa pitäis kaks tolpanväliä vilahtaa ohi. Ei taida ihan mennä.
en tiedä mistä toi 160hv takaselta perustuu, johan XX kulkoo 280km/h ihan normina, itsellä on 300km/h mittariin jo pasahtanut motarilla joka oli suljettu muilta.
biggrin.gif
Se perustui mutuun
wink.gif


Ihme juttu, että alle 160hp takaselle antavalla pyörällä on ajettu jopa yli 310km/h todellista
cool.gif
 
Katoin filmin ekaa kertaa, kun tuntuu niin paljon keskustelua aiheuttavan.
Turha edes väittää, että tuossa pätkässä mennään 360km/h. Aivan päivän selvä asia, että tuota vauhtia ei menty. Veikkaanpa, että oikea vauhti on ollut joku 280km/h. Toi pyörä, eikä kuski ole 360km/h nähnytkään. Uskoo kuka haluaa.
Juu, hiukan vaikea on uskoa, että tuossa mentäis niin kovaa. Vaikka turbopyörissä onkin potentiaalia kyseisiin nopeuksiin.
 
Back
Ylös