5-sateesta

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja cb-61
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

cb-61

New member
elikkä siinäpä se tulikin. voiko tuota auton tuulilasiin tarkoitettua
ainetta käyttää visiiriin.
olis kiva nähdä jotain tihkusateellakin.
confused_orig.gif

Ainakin itse olen käyttänyt ja mielestäni ei mitään haittaa ole ollut. Pisarat lähtee todella hyvin pois.

Enpä ole itse kokeillut mutta voipi toimiakin. Ajattelin vain että onko se nestemäistä/stick/voidetta? Ettei tule naarmuja. Itse olen tyytynyt tuohon pään sivulle kääntelemiseen, ilmavirta vie pisarat mennessään, tosin tihkusateella vähän vaikeempaa, hanskalla huitaisu selventää näkökenttää. Mulla ongelmana visiirin sisäpuolelta huurtuminen ja kun on vielä rillit niin tuplahuurut
wink.gif
tounge.gif

Kannattaa kysyä kypärän maahantuojalta vielä varmuuden vuoksi, ettei tuota kovettumista, mistä on ollut aiemminkin juttua foorumilla, tapahdu.

Joo kävi niin että poltti visiiriin pienen läikän
veryangry.gif

Lisäystä:joo raakaa vihreää fairya visiirin sisä pintaan nii loppuu huurtumiset,levitä esim jollain nukkaamattomalla luutulla.

tästä on juteltu ennenkin, ja muistaakseni arai/shoein edustajat sanoivat, että kaikki muut tökötit, lukuunottamatta mietoa saippualiuosta, ovat pahaksi.

Enpä ole itse kokeillut mutta voipi toimiakin. Ajattelin vain että onko se nestemäistä/stick/voidetta? Ettei tule naarmuja. Itse olen tyytynyt tuohon pään sivulle kääntelemiseen, ilmavirta vie pisarat mennessään, tosin tihkusateella vähän vaikeempaa, hanskalla huitaisu selventää näkökenttää. Mulla ongelmana visiirin sisäpuolelta huurtuminen ja kun on vielä rillit niin tuplahuurut
wink.gif
tounge.gif
Pinloc auttaa visiirin huurtumiseen, mutta en ole keksinyt mitään keinoa estää rillejä huurtumasta.
sad_orig.gif
Ne joilla ei ole rillejä ei oikein ymmärrä tilanteen vakavuutta..
crazy.gif

Nyt voisi sitten joku kertoa kokemuksistaan visiirin iskunkestävyydestä kun on 5-sateesta tai muita ei-suositeltavia aineita käyttänyt jonkin aikaa... Itse olen kuullut vain sen yhden tapauksen, joassa pehmittimet oli haihtuneet Pledillä ja visiiri rämähti silmille.
Silmälasien huurtumiseen auttaa todistetusti FogBuster.Se toimii heijastamattomillekin linsseille ja on helppo käyttää. Ne stickit on pinnoitetuille linsseille hiukan hankalia ja ne tavalliset sprayt ei toimi kuin yhden huurtumisen verran. (Vaikka optikko väittäisi mitä!)

Olen muutaman vuoden käyttänyt 5-sateesta litkua aina kun epäilen sadetta. Se auttaa kohtalaisesti. Ei se mikään taikasana ole, Mulle ei pään pyörittely sateessa auta. En myöskään usko, että tuo vitonen jotenkin pilaisi visiiriä.

Visiirin pilaantuminen ei lienee uskon asia vaan 5sateesta tökötin ainesosat joko vaikuttavat visiirin laatua heikentävästi tai sitten eivät. Siitä lienee jotain tutkimusnäyttöä joka asian selvittää..

Menna mainitsit tuon fogbusterin, mistäs sellaista saa ja paljonko siitä pyytävät ja pitääkö lisätä aina ennen ajoa vai kestääkö käsittely pitempään? nimimerkillä "lasit huurussa kaasu kaakossa"

Kyllä sitä pitäisi löytyä optikkoliikeistä, hinta n. 3-3,5€/puteli. Optikkoliikkeet ainakin voivat sitä tilata jos vain viitsivät asiakaspalvelua harrastaa. Maahantuoja on Finnvues, heiltäkin asiaa varmaan voi tiedustella jos ei ala muuten löytymään.
Se kyllä kestää laseissa ihan siihen asti kun pesee ne. Itse olin aiemmin optikkoliikeessä myymäläpäällikkönä ja huolehdin valikoimista. Moottoripyöräilyn tullessa osaksi perhe-elämää, piti löytää jokin aine joka todella auttaisi tässä asiassa. (Sama se niille asiakkaille...) Tiedustelin tarvikkeiden maahantuojalta asiaa ja sanoivat tuon FogBusterin olevan tehokas, mutta ettei sopisi pinnoitetuille linsseille. Pakko oli testata kuitenkin, kun ärsytti se huuruuntuminen. Se toimii ihan hyvin kun sen levittää paperilla linsseille, antaa kuivua hetken ja lopuksi kiillottaa mikrokuituliinalla.
Toimii kuin junan vessa!

Vanhan vai uuden junan? ..
biggrin.gif
.. eivaan kiitos vinkistä pitää samantien mennä hankkimaan moista ainetta ja sitten ei kun sateisia säitä odottelemaan
033102bebe_1_prv.gif
,kun ei oo tuota lomaakaan tiedossa..

Pinloc auttaa visiirin huurtumiseen, mutta en ole keksinyt mitään keinoa estää rillejä huurtumasta.
sad_orig.gif
Ne joilla ei ole rillejä ei oikein ymmärrä tilanteen vakavuutta..
crazy.gif
Jonkun pitäis kehitellä sellaset pikkuruiset pinlockit rilleihin: " I shall call them.... Minilocks!"
tounge.gif
062802jumpie_prv.gif
yeah.. joo se Fairy auttaa kyllä rillienkin huurtumiseen visiirissä tosiaan on tuo pinlokki mutta arskoissa ei vielä ole :? !
smile_org.gif

joten tippa fairyä ja hieroo sen kuiwaksi niin ei huurru hetkeen...

Ostin pullon 5-sateesta litkua ja kokeilin muutaman kerran, enkä huomannut mitään merkittävää etua. Joten kokeiluni perusteella en suosittele kenellekkään. Tosin ei siitä mitään haittaakaan tuntunut olevan, rahaa tietysti meni, mutta eipä tuo iso summa ollut.

Ko. ainetta tulee laitettua autojen kaikkiin laseihin ja peileihin, sekä pyörien peileihin ja kypärien visiireihin. Autossa poistaa veden tuulilasilta, niin ettei lasinpyyhkimiä tarvitse käyttää. Visiirissä toimii myös loistavasti, pleksi on niin iso, ettei ilmavirtaus osu visiiriin, vaan vesi valuu alaspäin. Pleksiin liukastetta ei kannata laittaa, vesi lähtee liian hanakasti lentoon päin kuskia.

Ensimmäinen käsittely ei tuo vielä parasta tulosta, ja pesu poistaa aina parhaan tehon. Aine on kuitenkin niin riittoisaa, ettei siitä tule mitään kustannusta, vain tekemisen vaiva.

Kyllä ite oon ainaki käyttäny 5sateesta AGVeen visiireissä ja hyvin on pelannu
biggrin.gif

Viime kesänä oli puhetta samoista litkuista ja MattiR? totesi mielestäni hyvin kun sanoi, että "jos markkinoille tulee 5-poliiseista niin minäkin ostan". Tähän on hyvä päättää.

Back