• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

640 Prestige

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Harri M.
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Näyttääpi olevan juuri tuo runkoputkellinen malli, siinähän ei sitten ole sitä mikrofiltteriä, eikä sitä vissiinkään myös tarvitsen "bleedata" järjestelmää.

Kattelin just noita kuvia ja näyttää olevan juuri samanmoisia kivoja pikkureikiä voiteluaineelle kuten joissain leipätyövehkeissäkin. Runkoputken täyttöön sopii varmaan hyvin ISO injektioruisku ja sopiva letku.

Hitto kun alkaa sormet syyhytä pikkuhiljaa...
biggrin.gif
 
Eikun juurikin myös tuo runkoputki ilmataan konetta käyttämällä koko projektin lopuksi.

Onhan tuo hieman omanlaatuinen systeemi, mutta se koneen herkin osa eli kiertokanki saa sitten aika hyvin suodatettua ja runkoputkessa jäähtynyttä öljyä.

Ja onhan kaikenlaisen yleisen monimutkaisuuden vastapainoksi kannen voitelu sentään pidetty yksinkertaisena...
tounge.gif
 
Okei, pitääpä perehtyä sitten siihenkin vielä ajatuksen kanssa, ilmeisesti tuo jenkkiohjeen "burbing tool" on juuri sitä ilmausta varten? Vai pitääkö se edestä tuleva teräspunosletku irrottaa?

Tässähän on kuin viisi vuotias kyselyikäinen penikka.
crazy.gif
 
Juu, ilmausta varten on tuo letku & tulppa systeemi.

Mutta toteaa itsekkin siinä jossain kohtaa että paras tapa ilmaukseen taitaa olla proppu löysästi paikoilleen ja kone käyntiin, kiristys kun öljyä alkaa valumaan propun ohi.

Letkuja ei tarvitse sentään irroittaa, ei rungosta eikä itse asiassa suodattimen kannestakaan vaikka virallisissa ohjeissa niin sanotaa...

Ilmeisesti kaikkein vanhimmissa rungoissa on sen verran pieni tuo koneen ja rungon väli ettei tuo kansi muuten mahdu irtoamaan.
 
Niin joo, mopotinkin tuli haettua viikko sitten kotia, tai paremmin tallille Espoosta.
062802jumpie_prv.gif


Mutta nyt juolahti mieleen, että mistäs tuohon saisi sitten enskavanteita, jos sattuu iskemään kuume?

-H-
 
Jokos ehdit koeajolla käydä?


Kaupassa vanteet on kalliita...
Euroopan Ebayt yms. ja matkaenduro foorumi liene seuraamisen arvoisia jos järkevään hintaan meinaa vanteet saada.

Ja aika syvälle pääsee ihan vaan karkeammilla renkaillakin.
 
Joo se voi olla, että Pirellin Corsat on hankintalistalla. En ole uskaltanut lähetä noilla kesäkumeilla kokeilemaan, pitää oottaa, että on jonkinlainen sula ura tarjolla.
 
Täytyy varmaan alkaa harkitsemaan noita piikittömiä karkeita kumeja, olis aika sopiva hinta valuuttatilanteenkin puolesta.
 
Jotenkin noinhan se menee, itsellä on tuossa adventuressa pyörinyt takana jos jonkinlaista rengasta 110-140 levyisinä.
Periaatteella musta, karkea ja halpa valkattuna.
Vanteet tuossa tosin kanssa "hieman" kapeammat, 1,6" ja 2,5".

Ihan hyvin on toiminut sekavassa matkaenduro hortoilussa.

Kapee ja karkea tietenkin pikitiellä hieman erikoinen, kuten sileä ja leveä pikitien ulkopuolella...  
nixweiss.gif
 
Kuis leveet kumit toi vaatii?

Ei muuta kuin halpaa ja karkeaa alle ja sohjoa kyntämään...  
tounge.gif


Tai piikit niin ei tarvitse odotella niitä ns. kelejä...  
lookaround_orig.gif
Löytyykö henk.koht kokemusta noista välikelin nastoista, joissa ulkonema taisi olla 2mm? Tuli tuossa hankittua Metzelerin C5/Unicross- yhdistelmä jossa perus enskanastat. Ensimmäisellä reissulla (noin tunnin lenkki) lohkesi takarenkaasta jo kolme nappulaa, vaikka ajoin asfalttiajot tosi rauhallisesti ja siinä keskipolanteen päällä jäällä. Eikä mmutenkaan ollut hirveätä rälläystä.
Vai oliko tuo Kings/Trelleborg kestävämpi rengas?
 
Takana nyt 120 levee ja täyteen nastoitettu kings välikelin rinkula satapiikistä.

Tosin taitaa olla ulkonemaa enemmän kuin 2mm.

Tämmöinen...

Aika paljon rauhallisempi takana kuin pitkä piikki, ja toivottavasti kestävämpi.

Jotain tuhannen kilsaa takana eikä vielä mitään pahempia kulumisen merkkejä.

Edessä trellikka (valkoraitainen) enskanastoin.

Ihan hyvä yhdistelmä noihin omiin ajoihin.
 
Tekun ajatte näihinaikoihin, niin mitä sanoo laki MP ajelusta talvella. Pitääkö olla jotain muuta (renkaat), kuin kesällä?
 
Nastoja saa olla, sama määrä ja paino kuin autoissa.
Tai riittävän karkeakuvioiset.

Ei kyllä ole vielä kertaakaan tullut noottia enskanastoista...

Finlexistä...

Moottoripyörän renkaat ja liukuesteet
19 a §

1. Moottoripyörässä tulee olla ilmarenkaat, joiden kantavuus moottoripyöräkäyttöön tarkoitettuina vastaa kuormitetusta moottoripyörästä kyseiseen pyörään kohdistuvaa painoa. Renkaita, joissa kudos on näkyvissä tai jotka ilmeisesti ovat vaarassa räjähtää, ei saa käyttää. Renkaan kulutuspinnassa on koko sen leveydellä oltava tarkoituksenmukainen kuviointi, jonka urien syvyys on vähintään 1,0 mm.

2. Moottoripyörässä on käytettävä talvikäyttöön sopivia karkeakuvioisia renkaita 18§:n 2 b momentissa tarkoitettuna aikana. Talvirenkaiden käyttöpakosta sanotussa momentissa autolle säädetyt poikkeukset ovat soveltuvin osin voimassa myös moottoripyörää koskevina.

3. Liukuesteiden käyttö moottoripyörässä on sallittu 18 h ja 18 j§:ssä kokonaispainoltaan enintään 3500 kg:n autolle säädetyin ehdoin.
 
Helou taas!
biggrin.gif


Nyt on öljyt puotettu alas kotarista, ja magneettitulpassa oli pieni siili, siis teräslastua, mutta mielestäni ei mitään huolestuttavan näköistä määrää eikä muotoa.

Mutta, onko muita moottoriöljyvaihtoehtoja kuin tuo Motorex 10W50, mitä käsikirja suosittaa nollan yläpuolella käytettäväksi? Talviajot varmaan tältä talvelta jää kuitenkin ajamatta, kun ei niitä piikkejä raski nyt ostaa.

Edellisen viestin kirjoitta ehdotti yhtä Teboilin tuotetta, mutta onko muita vaihtoehtoja, en mielellään tue "Itä-Suomalaista" firmaa. Täältä ei meinaa mistään löytyä 15W50 kamaa, no eräässä kaupassa kyllä Castrollin kuraa on tarjolla järkyttävään 19.90€ litrahintaan, nettikaupassa kun tuo näytti halvimmillaan olevan ihan kotimaassa 9.90€...

Siis ystävät hyvät, mitä itse käytätte ko. pannussa voiteena ja millaiset ovat kokemukset olleet?

-Harri-
buttrock.gif
 
Eiköhän ne castrolit toimi siellä ihan hyvin.

Outo kone tuo LC4, kohta 100000km ajettu ja aina vaan on magneettiproppu enempi vähempi karvainen kun öljyt vaihtaa...

Pakkohan sen raudan on joskus loppua sieltä koneen sisältä...
crazy.gif
 
Back
Ylös