• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

640 Prestige

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Harri M.
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Ei huutanut kyljellään ollenkaan, vaan tyhjäkäyntiä puksutti vajaan minuutin.

http://www.youtube.com/watch?v=5cV_A8DkHrQ&feature=related

Tuossa on samanlaista ääntä kuin omassa.
Onkohan sieltä sitten joku laakeri kuitenkin mennyt.
Kaveri kyllä kysyi jo ennen kaatumista että kuuluuko koneesta jotain ihme ääntä. Eli voi olla jo ennen ilmaantunut vika.

Aivan tosiaan, kytkinhän olikin toisella puolen
withstupid.gif

Voisi olla sitten jakoketjun kiristin myös syyllinen,...
Tai mitä olen tutkinut youtubesta videoita joissa on samankuuloinen vika, niin on kiertokangen tai kampiakselin laakereissa häikkää kommenttien mukaan ollut
nixweiss.gif

Mutta oikealta poskelta se ääni tuli mielestäni enemmän.

Tuo videon konehan kuulostaa suunnilleen samalta miltä tuo oma LC4 on kuulostanut viimeiset 75tkm...
Helvetillinen kilkatus ja kalkatus jos kone käy, muuten aika hiljainen...  
tounge.gif

Oikealla puolella on ainakin ne startin rattaat ja vapaakytkin.
Startin kannen alla olevan rattaan voi ottaa pois ja kokeilla josko jäljelle jäävät rattaat pyörivät yhteen suuntaan kevyesti ja toiseen suuntaan eivät.
Periaatteessa tuon välirattaan puuttuminen ei ajoa haittaa kunhan saa koneen kicksillä käyntiin.

Nokkaketjun kiristin on vasemmalla, ja helppo ja nopea tarkastaa (korkki ja jousi pois, kiristin irti ja tarkastus, kasaus päinvastaisessa järjestyksessä).

Venttiilikoneistostakin voi kolinoita tulla, keinuvipujen rullat ja keinuvipujen akseleiden päittäis välys (shimmiprikat kuluu)...

Laturin koppa irti ja vauhtipyörästä konetta kääntelemään, josko tuntuisi isompia klappeja tuolla kampi osastolla?

Mä näistä mitään tiedä...
Jotain siellä vaatii korjausta koska äänet ei kuulunut aiemmin.

Mutta alkaa pikkuhiljaa riepoo tuo huollon toiminta.
Pyörä ollut jo 2 viikkoa siellä eikä jumalauta osata vieläkään soittaa ja antaa arviota korjauskustannuksista.

Olen vähänväliä soitellut sinne ja kysellyt että missä mennään, mutta aina vaan sama virsi. "loppuviikosta tai alkuviikosta soitellaan".

Piti jo viime to soitella sieltä ja kertoa kustannuksia.
Maanantaina jos ei ala kuulumaan mitään, haen pyörän pois ja vien muualle huoltoon.

Ymmärrän senkin että huollossa on näinä aikoina kiirettä, mutta ottaisivat edes jotain yhteyttä, vaikka että aikataulu venyy tms.

Ei jää hyvä maku tästä.
Jos vaikka huollon poppoo sattuu lukemaan tämän, niin jotain voisi miettiä miten palveluammatissa toimitaan.

Maanantaita odotellessa

Sry pieni avautuminen
033102ass_1_prv.gif

Jahas, ei ole kuin tuhannen euron remontti
crazy.gif
bawling.gif

Uusi kiertokankisarja ja alapään tiivistesarja.
eek.gif
noin 500€ pelkästään nuo osat

Eipä jäänyt sitten tuon jälkeen enää rahaa ajellakkaan tänäkesänä.

Pakko laittaa muuta omaisuutta myyntiin...
idea3.gif

Ei tästä heti toivu

Valitettavasti ei ole mitenkään tavatonta, että vanhanmallisen LC4:n veivin alapään laakeri menee aivan omia aikojaan. Se alkaa vaivihkaa pitää omanlaistaan ääntä, joka pian voimistuu sellaiseksi, että sen kyllä noteeraa.

Valitettavaa on myös se, että vian korjaaminen ei ole aivan aloittelevan tee-se-itse-miehen hommaa.

Laihana lohtuna käynee se, että siitä vanhasta veivistä saa komean ja taatusti kaveripiirin kalleimpiin kuuluvan pullonavaajan. Et vaan ehtine sillä vielä tänä juhannuksena leuhkimaan!

Onkos vm2006, veivi vanhanmallinen?

Pitääkin kysyä onko niillä tallessa se vanha kiertokanki vielä siellä huollossa.

Tietääkö joku voinko laittaa 100/90 wattisen H4 polttimon tavallisen 60/55 wattisen H4 tilalle?

Eli kestääkö kotarin sähköt tuollaista tehokkaampaa polttimoa? Vai kärvähtääkö jotain jos tuollaisen laittaa?

Ja sitten toinen asia valoista.

Eli kun mulla on pyörässä ajovalot päällä niin polttimon "lyhkäset" on normaalisti päällä.
Kun nyt lyhkäsillä painan pitkien "vilautusliipasinta" niin lyhkästen lisäksi syttyy polttimon pitkät eli molemmat hehkulangat palaa yhtä aikaa. No tämä on ihan normaalia.

No kun mulla on nuo tavalliset lyhkäset taas päällä, ja kytken pitkät päälle katkaisijasta, niin nyt käykin niin että lyhkäset sammuu ja pitkät kykeytyy päälle polttimossa.

Eli eikös nuo lyhkäset ja pitkät hehkulangat kuulu palaa samaan aikaan kun ajan pitkät päällä?

Mikäs tässä nyt mättää?

Käsittääkseni on ihan normaalihomma jos lyhyt sammuu kun pitkät kytkee päälle, varsinkin kun on kyse H4 ajovalosta.

Asia selvä.

Olis nuo pitkät vaan tehokkaammat jos palaisi molemmat langat samaan aikaan
cool.gif

No olkoot noin jos kuuluu olla.

Kannattaa mitata paljonko sähköä hävii matkalla akulta lampun kannalle, vaikuttaa kohtuullisesti valotehoon.

Jos ihan hirveästi puuttuu sähköä niin tukevammat johdot akulta releiden kautta polttimolle.

Hirveästi en viitsi lähteä johtoja uusimaan, on sen verran ahtaissa paikoissa nuo piuhat ja katkaisimien kannat että ei tule mitään tuosta.

Enkä ala koko pyörää laittamaan osiksi tuon takia
tounge.gif

Ei niitä nyt kokonaan tartte uusia.
Vanhat johdothan toimii sinne polttimon kannalle asti, releen ohjaamiseen.

Osat kun on valmiina niin tuonhan tekee vaikka venttiilien säädön ohessa...

No venttiilit on justiinsa parisataa km sitten säädetty....

Tänään huomasin takaiskarista erään asian.

Pyörittelin takaiskarin jousta käsin niin se iskarin alapään kiinnitys pääsee liikkumaan edestakaisin kun jousesta kiertelee edestakasin. Kuuluuko se tehdä näin.

Eli iskarin alapään haarukka jonka läpi menee kiinnityspultti, kiertyy haarukka puolelta toiselle sen verran mitä tuo "haarukka" antaa myöden liikkuma varaa.

Vaikea selittää mitä tarkoitan. Eli jos otatte jousesta kiinni käsin ja koitatte sitä kiertää suuntaan tai toiseen, niin kuuluuko tuon koko iskarin kiertyä hieman molempiin suuntiin?

Eli antaako tuo linkun laakeri joka on nrolla 542.03.083.050 tuon haarukankiinnitysruuvin liikkua niin, että tuo iskari pääsee hieman kiertymään?

Mikäli tuo laakeri kuuluu liikkua vain akselisuuntaisesti, niin silloin mulla ei ole lainkaan sisuskaluja tuossa laakerissa:)

Kuuluu pyöriä, siellähän on molemmissa päissä iskaria (alhaalla oikeastaan linkussa) sellainen näppärä vaihdettava pallonivellaakerisysteemi...

Ei väännä iskaria niin helpolla vinoon kun pääsee molemmista päistä liikkumaan...

Pitäisi liikkua molemmista päistä ihan säiliöstä heilutelemalla.

Lisää aiheesta lontooksi täällä...

Hyvä juttu, näin olin tuon ymmärtävinäni että on tollanen pallonivelhässäkkä.

Melkein jo iski pelko että joutuuko sitä nyt köyhtymään 63€ tuon laakerin takia.

Jahas, menikö mulla pyörästä kytkin paskaksi vai mikä ihme on vialla?

Eli parina viime aamuna kytkimessä on tuntunut "tyhjää"
Eli kytkinvipu painuu liian alas, eikä kunnolla irrota

No ajattelin että johtuu kylmyydestä koska oire häipynyt vähän ajan päästä.

Nyt töistä lähdettyäni, kytkin painui pohjaan eikä kytkin irrota ollenkaan.
Jouduin siis ajamaan ilman kytkintä, oli ihan mielenkiintoinen matka:)

Mistä moinen johtuu? kytkin-nesteet vähissä?
Mistä tiedän mikä on kytkinsäiliössä oikea määrä nestettä.

Ja se vähä mitä säiliössä oli nestettä, niin tuo neste oli harmaata. Ei  taida ihan olla normaalia vaikka olisi vanhat nesteet?

Ja mitä tatinaa mä tuonne nyt sitten laitan.
Säiliön kannessa lukee että vain mineraaliöljyä.

Menee hermo jos tuolta on nyt jotain muuta hajonnut
shaun.gif
crazy.gif

Back