Ja kyllä asiantuntevassa huollossa kuluneet keinut huomataan säätöjen tarkistuksen yhteydessä, tai ainakin pitäisi huomata jos kyseessä ei ole valohoito...
Joku mekaanikko väitti, että keinut voi oikeasti tarkistaa vain vetämällä nokat ulos kannesta. Muutoin ei pääse näkemään kaikkien keinujen liukupintoja. Ja ne voi kulua kahdella eri tavalla, eli pinnasta voi lähteä lastuja tai sitten se vain kuluu montulle. Saas nähdä, en ole vielä omaa talvihuoltoa aloittanut... en kyllä usko että niitä niistä pienistä luukuista pääsee näkemään, ainakaan silloin jos kone on kiinni rungossa.
Muitakin mahdollisia ongelmakohtia on, tässä jotain mitä nyt tulee ulkomuistista:
- latausliitin, keinuvivut ja vauhtipyörän mutteri jo tulikin...
- vakioilmansuodattimet, päästää p*skan tosi helposti läpi. Ilmaboksissa on yleensä melkoinen pöly... Tarvikefiltteriratkaisu maksaa jotain 200-250eur.
- eturattaan kiinnitys, jos löystyy niin hakkaa vetoakselin hajalle
- bensansuodattimen huollon laiminlyönti: jos se alkaa tukkeentua, niin bensapumppu joutuu koville, vanhoissa yksilöissä suli jotain laturin johtoja tästä syystä. Samoin bensavuotoja on ollut...
- kytkimen työsylinteri voi pettää
- takarattaan "kiinnityspuslat" voi lähteä liikkeelle sisäänpäin ja ne alkaa sorvaamaan keskiötä...
Ja tietty se tehon puute, tuntuu tosi laiskalta Z750:n jälkeen (jossa oli 105hp takapyörältä). Ja mullakin on kiinni termit + lastu, vakio 748:ia en ole ajanut...
Mutta silti... hyvä pyörä se on. Vaatii vaan tarkempaa huolenpitoa kuin perusjapsit.