• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

749 huoltomanuaali

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Jyri
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

Jyri

New member
Nyt kun olen toipunut ensihuumasta Ducatin hankinnan jälkeen, ja tässä täytyy toden teolla alkaa valmistautumaan ensi kauteen, niin tulipa mieleen, että olisiko jollakin teistä täällä kirjoittelevista tietoa, mistä löytyisi Ducati 749:in 2004-vuosikerran korjaamokäsikirja?

Netistä?
Joltakin kotoa?
Muualta?

Saadaan koneet pysymään nipussa...

- Jyri -

No perskeles...

Nyt kun asia nostettiin pöydälle, niin myös minä tarvitsisin käsikirjan talviaskarteluille. Elikkäs S750 -01, taitaapi tosin olla sama kuin SS:ssä.

Eli ainakin minä voisin osallistua kimppatilaukseen.

Mää tarviin kans. Sama kirja olis tarpeen kuin Antti80:llakin. Eli siis -99 750SS:ään. Tietenkin, jos jollain jo sellanen kirja on, niin olen kiinnostunut myös maksamaan jotain kopiosta.

Kimppatilaus sopii myös minulle.

Kukahan vaan hoitelis asiaa?

S 750 -02 on minulla.

Jottei tarvitse alkaa tilaamaan kirjoja ulkomailta, niin reiluna maahantuojana tarjoan foorumin lukijoille korjaamokäsikirjoja erikoishinnoin.
062802jumpie_prv.gif
Esim. S/SS 750 -01/-02 hintaan 60€. 749 kirja on valitettavasti aikas sikapaljon kalliimpi, mut pystyn myymään sen erikoishintaan 100€.

Ko. hinnat on voimassa vain, jos tilaa kirjat minulta sähköpostitse niko.kantola@ducati.fi tai soittaa minulle 09-27665757. Voi tietysti myös tulla käymään, mutta kirjoja pitää kysyä minulta, koska muut eivät välttämättä tästä erikoistarjouksesta tiedä.

Kaikkia kirjoja ei ole varastossa, mutta saan niitä muutamassa päivässä. Kirjat ovat luonnollisesti alkuperäisiä tehtaan kirjoja eivät mitään kopioita. Ja esim. 749 kirja on varustettu oikein värikuvin!

Terveisin
Niko Kantola
Oy Hailac Ab

Laitoin heti spostia Kantolalle.

Ei taida olla 60€ liikaa originaalista, jos kopiosta pyydetään 50€.
Kuten parjan kirjoitti, loistava homma Niko.

joo, no niksit nyt oli vähän huono vertaus..Mutta onko tietoa miten laajaa skaalaa se kattaa esim moottorin osalta?Hihnojen vaihtoa jne..

joo, no niksit nyt oli vähän huono vertaus..Mutta onko tietoa miten laajaa skaalaa se kattaa esim moottorin osalta?Hihnojen vaihtoa jne..
Jos olet ajatellut tehdä itse huoltoja ja et tiedä, miltä nuo huoltomanuaalit näyttävät, kannattaa downloadata jokin täällä keskusteluissa esiintyvistä manuaaleista, tutkia sitä ja tehdä sitten hankintapäätös.

Huh, huh, olipas pitkä virke
omg.gif

Varmasti ainakin tarkkuutta löytyy, kun jo Haynesin kehnoilla valokuvillakin voi purkaa ja koota moottorin, sekä rakentaa atomiaseen. Perushuoltoihin ohjeet löytyy netistäkin, mutta vainoharhaisena haluaisin vieläkin tarkempaa tietoa. Jos Ducatin tekeleet ovat lähelläkään Yamahan korjaamokäsikirjojen tasoa, niin eipä paljon muuta tarvitakaan.

Omaani sopiva vain kustantaisi maahantuojalla suolaiset 100€. Sillä osta jo pari pääsykoe- tai tenttikirjaa... tai polttoainetta.

Verner: oliko sinulla SS? Sellaiseen Niko tarjosi ylempänä kirjaa hintaan 60 €, se ei ole paha...

Haynes maksaa noin 35 €, mutta on suppea ja sitä ei ole uudempaan SS-malliin...

Olen aikoinaan käyttänyt paria Suzukin korjaamokäsikirjaa.
Kyllä ne ovat olleet varsin perusteellisia käsittäen pyörän määräaikaishuollot, yksityiskohtaiset tiedot koko pyörän tekniikasta ja kaiken muun tiedon mitä pyörän ylläpito vaatii.

Kyllä varmaan on hyödyllinen hankinta, ainakin kun sen saa 60€:lla. 100€ voikin olla jo eri asia.

Varmasti ainakin tarkkuutta löytyy, kun jo Haynesin kehnoilla valokuvillakin voi purkaa ja koota moottorin, sekä rakentaa atomiaseen. Perushuoltoihin ohjeet löytyy netistäkin, mutta vainoharhaisena haluaisin vieläkin tarkempaa tietoa. Jos Ducatin tekeleet ovat lähelläkään Yamahan korjaamokäsikirjojen tasoa, niin eipä paljon muuta tarvitakaan.
En nyt näistä uudemmista tiedä sanoa, mutta suosittelen plaraamaan läpi ennen ostamista. Itsellä on vanhempi tehtaanpapan korjaamokäsikirja 748/916:lle ja huonompaa en ole eläissäni nähnyt. Ei kovinkaan havainnollinen ja vaatii minusta hyvät perustiedot tekemisestä, jos tuon kanssa kovin kokematon alkaa paikkoja rimmailla. Ei verrattavissa mm. Yamahan FZR:n yms. vastaaville. Haynesissa sentään on valokuvia, looginen aihejärjestys, ymmärrettävät selostukset työvaiheille, niiden riskeille, jne. Kaverilla on moinen samaan pärrään ja se on hyödyllinen.

Mutta, kuten sanoin, en tunne näitä uudempia kirjoja.
wink.gif

Back