• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

98 vai 95

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Mak-3
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

98 vai 95 -

• 98

Ääniä: 1 100,0%
  • 95

Ääniä: 0 0,0%

• Ääniä yhteensä
    1
Laittakaas joku faktaa pöytään eli esimerkiksi saman pyörän penkitystulokset 95okt, 98okt, ja V+ niin loppuu spekuloinnit tehon lisääntymisestä.

Kai tämän joku on jo tehnytkin...

Itse tankkaan 98 tai V+ oli sillä merkitystä tai ei. Myönnän että häviän jokaisella tankkauksella yhden euron, mutta säästän sen kolme euroa kun en osta sitä tupakka-askia.

Mulla menee kuukaudessa n. 300€ bensaan joten jos säästöä ajattelisin niin olisi pitänyt jo aika päiviä vaihtaa kiisseliin

Aika turhia äänestyksiä
033102ass_1_prv.gif

Laittakaas joku faktaa pöytään eli esimerkiksi saman pyörän penkitystulokset 95okt, 98okt, ja V+  niin loppuu spekuloinnit tehon lisääntymisestä.

Itse tankkaan 98 tai V+ oli sillä merkitystä tai ei. Myönnän että häviän jokaisella tankkauksella yhden euron, mutta säästän sen kolme euroa kun en osta sitä tupakka-askia.

Mulla menee kuukaudessa n. 300 bensaan joten jos säästöä ajattelisin niin olisi pitänyt jo aika päiviä vaihtaa kiisseliin
Tuulilasi aikoinaan vertasi 95 ja 98 eroja auton moottorissa. Volkkareita olivat. Ei mainittavia eroja. Suoritus kyseiseen malliin oli 98. Minä tankkaan 98 koska ohjekirjasessa lukee että minimi 95, mutta suositus 98.

Laittakaas joku faktaa pöytään eli esimerkiksi saman pyörän penkitystulokset 95okt, 98okt, ja V+  niin loppuu spekuloinnit tehon lisääntymisestä.

Mulla menee kuukaudessa n. 300 bensaan joten jos säästöä ajattelisin niin olisi pitänyt jo aika päiviä vaihtaa kiisseliin
Tuulilasi aikoinaan vertasi 95 ja 98 eroja auton moottorissa. Volkkareita olivat. Ei mainittavia eroja. Suoritus kyseiseen malliin oli 98. Minä tankkaan 98 koska ohjekirjasessa lukee että minimi 95, mutta suositus 98.
En tiedä millä koslalla testasivat mutta se hyöty tulee vaan jos moottorinohjaus osaa hyödyntää korkeampioktaanisen polttoaineen. Kovin monessa mopossa ei taida näin "modernia" ecua olla, liekkö edes nakutusanturia
nixweiss.gif
Taitaa suurin osa vielä olla sellasia mitkä uskovat vain mitä sille on kerrottu eikä haistele moottorin tapahtumia itse ollenkaan.

Tietenkin jos kone nakuttaa vedättäessä niin korkeampi oktaaninen polttoaine saattaa ratkaista pulman.

Kyseessä oli 1.6 fsi moottorit mihin valmistaja suositti 98. Olihan taannoin jossain mp-lehdessä myös vastaava testi eikä eroja polttoaineiden suhteen tullut.

95 menee tankkiin, tosin välilläbaltian jälkeen voipi 98 mopolle palkkioksi pahoista mehuista antaa
talktohand.gif

Mä tankkaan dieseliä!
biggrin.gif
Mut jos tosta prätkästä puhutaan niin sinne uppoo yleensä 98E, mutta joskus tuikkaan (ehkä joka 5-10 tankki) sen täyteen 95:kin... Enpä ole huomannut että kummalla toimii paremmin, mielestäni ei mitään eroa, mutta enhä mä noista mitään tiiä! 98 menee sen takia ku ohjekirjassa niin lukee, ainakin muistaakseni... Tai ainakin myyjä silloin sitä suositteli!
biggrin.gif

Edellinen tankki oli 98E:tä ja nykyinen 95E:tä --> detonoi.
Eli tästä lähtien ajetaan vain 98E:llä.
lookaround_orig.gif

Tähän asti (11tkm) olen TRX:ään laittanut 95E:tä, mutta nyt täytynee koittaa V-Poweria. Talvisäilytyksen jälkeen ensimmäinen - talvehtinut siis - tankillinen jossa oli CRC lisäainetta ja mopo toimi ongelmitta. Sitten tankkasin 15 litraa Esson 95E:tä ja ykkösellä kiihdytyksen alussa pieni korahdus / kuoleminen hetkittäin. Laitoin tankkiin talvesta jäänyttä CRC:tä ja ongelma loppui. Sitten taas 15 litran tankkaus, nyt Shellin 95E:tä ja ongelma toistui - edelleen hoitui pois lisäainetta lisäämällä. Ennen tätä vuotta ei tosiaan ongelmia ole ollut.

EDIT: V-Powerilla tuntuisi toimivan ilman lisäaineita.

Back