Empä ole tällaisilla siuilla ennen vierillu, mutta mukavilta näyttää.
Onko kukaan korjannu abs interal yksikköä, kun ajoittain pumppu jää pyörimään, vaikka katkaisiat toimivat. Taitaa olla takajarrun sähkömoottori, koska ääni on sellainen ja vika ilmenee kummastakin,kahvasta ja polkimesta. Niin R1150RS
Tuon servo-ABS -yksikön ongelmiin pääsee parhaiten kiinni testerin avulla. Markkinoilla on yksi hyvä laite GS-911
http://www.hexcode.co.za/ Testeri löytyy jo monelta bemarikuskilta.
Olen joutunut itse käymään läpi tämän ABS-ongelman (R1150RT -03). Jarrut tuli kuntoon mutta tyyristä oli.
Tuo testeri näyttää suoraan mikä on vikana, koodinumeroilla ja lyhyellä kuvauksella.
Esim:
2 fault codes found:
24972 Pressure in rear wheel circuit to high
The fault is currently present.
24954 Internal control module error - Analogue value, front pressure sensor
The fault is currently present.
Painesensorien vikaantuminen pitää modulin servomoottoreita käynnissä vaikka jarruja ei käytetäkkään.
Sensoreita on tuossa mallissa neljä erillistä. Neljä jarrupiiriä. Servomoottoreita/pumppuja on kaksi. Ne pystyy vaihtamaan, ehjään käytettyyn, mikäli vika rajoittuu näihin. Itse korjattavia vikojakin on (ulkoisia) mutta kyllä nuo modulin sisäiset viat on haasteellisia korjatavia. Yritetty on. Varaosia ei ole myynnissä, ainakaan uusia.
Koko modulin vaihtaminen pyörästä toiseen vaatii modulin uudelleen koodauksen ko. pyörälle kelvolliseksi. Onnistuu vain BMW:n omilla laitteilla.