Että saataisiin hyödyllistä tietoa, testimäisyys kyseisessä skenaariossa tulisi saada minimoitua. Testin tulisi siis vastata reaalimaailmaa totuudenmukaisesti
->yllätysmomentti.
Voisi myös olla aika vahvat perusteet hypoteesille että jarrutusharjoittelu, kuten myös yleinen tilannetaju (ajosilmä) olisivat hyödyllisiä siinä mielessä että ne vähentäisivät todennäköisyyttä koskaan joutua paniikkijarrutukseen.
Tässä kannattaa myös kiinnittää huomiota siihen että puhutaan samoista asioista. Kaikilla on nimittäin oma näkemys asiasta perustuen omaan kokemukseen, mutta isoissa tutkimuksissa päästään toisinaan aika lähelle totuutta. Esim. eri tyyppisten pyörien ja niiden käyttäjien välillä on eroja liittyen mm. absien käytön tuomaan turvallisuuteen. Sporttipyörämiesten kuolonkolarit vähenivät abseilla vain 12% ja kustomistien yli 30%. Tätäkin voi miettiä mistä johtuu.
Uutinen tutkimuksesta tuolla:
https://www.motouutiset.fi/fi/moottoripyorat/uutiset/10934/Moottoripy%C3%B6rien-ABS-jarrujen-hy%C3%B6tyj%C3%A4-koskeva-suurtutkimus-tuotti-yll%C3%A4tystuloksen-turvallisuuden-osalta.htm