• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Acen viritys

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja JP_445
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Lainattua:Sliparilla olisit saanut melkein samat lukemat ja huomattavasti paremman alarekisterin...
Lainattua:Ei pelkällä sliparilla saa juuri mitään lisätehoa. Kyse on enemmän ulkonäköjutusta. Minulla on Bladessa Akrapovicin pönttö enkä ole ajossa huomannut mitään muutosta aiempaan verrattuna, vaikka pyörä kävi dynossa.  
nixweiss.gif
Äänet ovat Akrassa bassovoittoisemmat, siinä kaikki. Toisaalta Bladessa riittää ominaisuuksia vakionakin.
biggrin.gif
[/quote]
                                                                                                                                                                           Onks  acessa sama kone kuin fzr:ssä?Mulla fzr.ssä devil putki joka täys susi.Jospa Devil putki tehty kuristetulle versiolle.?Tehonmittaaja totesi että Yoshim.putkella testattuaan että alhaalta lähti huomattavasti paremmin.Verratiin sitten tehokäyriä ja 15hv enemmän 4000rmp paikkeilla huipulla vain 3hv.Teho kuopat katos myös!Jospa pyörä olis yosh.putkella vakio tehoinen....?121hv.löyty takarengas tehoa.Paljonko näissä yleensä on vakiona?Kyllä vaimentimissa näköjään on jotain eroja."Viritys onnistunut kun puolet tehoista tallessa"[/QUOTE]
on sama kone pienin sisäisin muutoksin. acen kiertokanget kevyemmät + öljykanavia lisää, pieniä kansimuutoksia, uudemmissa aceissa myös laatikkomuutoksia. muuten samalta pöydältä peräisin.
n 115-120hv takagummilta ylensä.
oman olen viemässä penkkiin vasta koneremontin jälkeen. katsotaan sitten mitä näyttää. nyt kantaa varmasti venttiilit jostain + suutinputket kuluneet.
tämä näiden laatuputkistojen ero on. niillä saa oikeitakin heppoja aikaiseksi. mulla on sebring racen putki ja toimii huonosti alhaalla... kunnei ole exuppia.

factoryn suutinsarjat maksaa saman kuin dynon. n 100e. olisikohan duell tai joku muu vast joka tuo maahan.

Juu, mä laitoin kesällä pyörääni (siis thunderaceen) Dynojetin stage 2 suutinsatsin, Laser hotcam vaimentimen ja k&n suodattimen. Stage 2 sarjassahan ilmanputsari kotelon ilmanotto muutetaan kotelon alapuolelle eteenpäin, siis ilma tulee suoraan ajoviimasta. Pyörä tuntui käyvän rikkaalla alkuun mut käytin kuitenki penkissä. 132hv takapyörältä, teho ja väätökäydät ihanteelliset, tai siis aivan liian suorat. Ei mitään luonnetta koneessa. Vaihdoin suuttimia viel hieman pienemmäksi. Nykyinen koko 157.5 Vääntö ja teho ala kierroksilla pysyi ennallaan mutta 7000 kierroksen jälkeen alkaa tapahtua. ykkösellä täyskaasulla kiihdyttäessä 7000 kierroksen jälkeen pyörä nousee aivan pystyyn... vakiona ei minun painolla sitä tee.. Pitäis vaan käyttää penkissä jotta sais virallisia teholukemia.
biggrin.gif

t: Tapani

062802moto_prv.gif

Tulipas kirjoitettua äskeinen aika kiireellä, joten muutama kirjoitusvirhe tuli juttuun mukaan.. No jospa se ei haittais.

062802moto_prv.gif

Tulipas kirjoitettua äskeinen aika kiireellä, joten muutama kirjoitusvirhe tuli juttuun mukaan.. No jospa se ei haittais.
Eipä se haittaa,mistä ostit Stage 2 satsit?Maksoi?Tehonlisäys?Saakohan Fzr:ään niitä?Eipä mun Fzr jaksa keulia kaasulla kuin vähän ja kävin lentokentällä (1500m) koittaa huippuja sain vauhtia 248km/h ja vitos vaihteen sai just maaliviivalla päälle.Talvella vaihdan Wiseco männät,pienemmät suuttimet,vaimentimelle pitää jotain joten kesällä koitetaan uudestaan.Luin netistä Fzr testistä että o-1000m 250km/h ja 0-200Km/h 8,5s.Eli siihen pitäis päästä( jokin pakkomielle tullu siitä testistä)vai eikö yammu jaksa kulkea +100kg kuskin kanssa.

Niin elikkäs onko nyt näin et jammuihin joissa on exup niin riitänee ihan vaan slipari ja sit hiukan rikkaammalle kaasarit
confused_orig.gif
Vai mitäs? Ite kun tuota sliparia suunnittelen ja ei kauheesti tartte tota tehookaan lisää saada...Äänet vaan kohilleen ja silleen ettei kone sliparista kärsi
tounge.gif

Äänet vaan kohilleen ja silleen ettei kone sliparista kärsi  
tounge.gif
Itse en usko, että pelkkä slipari vetäisi koneen niin laihalle, että se olisi jo haitaksi. Onhan slipareissakin jotain pieniä eroja, mutta tuskin niin merkittäviä. Itselleni suositeltiin penkkiajon jälkeen 2-3 pykälää pienempiä suuttimia kuin silloiset dynojetin suuttimet=vakiokoko. Ilmanputsari on tosin mallia vakio.

Niin elikkäs onko nyt näin et jammuihin joissa on exup niin riitänee ihan vaan slipari ja sit hiukan rikkaammalle kaasarit
confused_orig.gif
Vai mitäs? Ite kun tuota sliparia suunnittelen ja ei kauheesti tartte tota tehookaan lisää saada...Äänet vaan kohilleen ja silleen ettei kone sliparista kärsi  
tounge.gif
Parhaan tuloksen saat kun pistät siihen suutinsarjan, vaikkapa Factoryn. Siinä neulat on hiukan eri muotoiset kuin vakiot, se on nimenomaan ratkaiseva tekijä. Lisäksi laitat bensanpinnat ja seosruuvit ohjeiden mukaan.

Itse laitoin R1:een suutinsarjasta pykälää suuremmat pääsuuttimet kuin vakiot, myös pilot-jetit tulee suutinsarjan mukana..

Saat sen myös toimimaan ilman suutinsarjaa, mutta et niin hyvin. Yleensä neulaa pykälä ylemmäs, tai pieni shimmi alle, jos menee liian rikkaalle jo yhden pykälän nostolla.

Mä kokeilin ensin ilman suutinsarjaa, mutta ei tullu hyvä. Suutinsarja ja BMC kiinni ja pyörä penkkiin (tai vaihtoehtoisesti hierot sitä perstuntumalta, saattaa mennä pitkään), keskialue ja herkkyys parani niin selvästi että tunsin sen persauksessa. Huipputehoakin tuli kivasti lisää.

Neuloilla saa säädettyä tuon herkkyyden keskikierroksilla, eli jos veto tuntuu hiukan "ohuelta" osakaasulla, niin koitas nostaa neuloja pykälä, pitäs tuntua aika selkeesti.

Mulla oli R1, mutta kaverilla on Ace, ja samat hommat toimii tietysti siinäkin.. R1:stä tuli selvästi vakiota voimakkaamman tuntuinen, sliparina oli Yoshi RS-3 Race. Esim 6. vaihde päällä motarivauhdeissa lähti vetämään ihan eri tavalla kuin vakio..

Kiitoksia jo nyt kaikille osallistuneille, näistä ohjeista/kokemuksista tulee olemaan apua talven aikana.

Back