• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Ajatko sateella?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja JKN
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

Ajatko sateella? -

• Olen tosi motoristi, ajan aina kesällä mopollani satoi tai paistoi.

Ääniä: 0 0,0%
  • Suunnittelen ajoni aina viikon säätietojen mukaan.

• Jos matkalla alkaa sataa jatkan mtkaa, en ole sokerista.

Ääniä: 1 100,0%
  • Jos matkalla alkaa sataa käännyn välittömästi takas kotiin.

• En aja koskaan sateella tai märällä, siinähän sotkeentuu pyöräkin!

• Ääniä yhteensä
    1
Tuli tehtyä renkaanvaihto-operaatio, alkaen eilen maanantaina ja päättyen tänään tiistaina. Aikaahan meni kaikkineen n.5t eiku 7.. Mutta kun ennustelivat täksi tiistaiksi sadekuuroja jopa tänne länsirannikolla, niin ajattelin käyttä sadepäivät tähän operaatioon. Elikkä jonkinlaista suunnittelua.
Muuten kun lähden reissuun, niin sitten lähdetään. Jos rupeaa satamaan, niin laitetaan sadevarustusta päälle.
Lähiympäristölenkit noudattelee säätiedotuksia, jos luvataan sadekuuroja ja varsinkin jos oikeast sataa, niitä keksin kivempaa tekemistä.
Olen ja en ole sokerista, riippuu kuinka kauas mennään.

Keli ku keli, aina tulee ajettua. Tosin entistä varovaisemmaksi muuttuu minun ajo kunnon sadekelillä.
Ainut harmi vaan on tosiaan kun pyörä kuraantuu.. Tällekin kesälle noita pesutunteja alkaa jo olemaan kohtuullisesti. Pyörä on ollut ajossa n. 8 viikkoa/ 3500 km ja olen pessyt sen muistaakseni 8 kertaa. Perhana sehän kerta per viikko.

Moottoripyörä on moottoripyörä,sateellakin
idea3.gif

jos alkaa satamaan kesken matkan nii ei muuta ku hiukkasen enemmän kyyryyn ja hanaa... ja lähteepähän samalla liat visiiristä/kypärästä kun tulee paineella vesi.

Jos sataa lähden kotilolla liikenteeseen, mutta jos mopoillessa alkaa satamaan, niin en mä kotiin käänny. On se kuitenkin vaan jotenkin hauskempaa kun aurinko paistaa!
062802moto_prv.gif

Ei se tietenkään niin kivaa oo sateella lähteä mutta sitten kun on tien päällä ei se oikeastaan haittaa - eniten aina harmittaa se että puvun pinta kastuu eikä se heti kuiva kun ei aina jaksa repiä sadepukua päälle.

No jo toki sitä voipi sateella ajella. Nykyiset ajokamat on sen verran hyviä, että ei pieni tai edes iso sade hirveesti häiritse. Sitten kun tulee räntää vaakatasossa, niin sitten vois harkita kotilolla ajamista.  
062802moto_prv.gif

Koppi seisoo koko kesän, joten son säällä kun säällä lähettävä mopottimella liikenteeseen, jos liikkua mielii. Aikasemmin olin sitä mieltä, että keli on asennekysymys, mutta vuosisadan sumussa viime vkl:na töihin 55 km ajettua sanosin, että välttäisin, jos ois mahollista - kettumaista kun sumu iskee visiiriin kii eikä nää paria metriä etunakkia pitemmälle... tuli kertaheitolla ajomatkasta muistitesti ja tarkkaavaisuuskoe, kun näkyvyys oli todella liki nollaa ajoittain. Hengissä siitäkin huolimatta ja a...koppi saa seistä kesät

- jos sen liikkeelle nyt ottas, joutusis kesäkummit siihen ostamaan -  näh.. samaan malliin jatkuu.

Poikkeus: ukkosella EN aja - tärisen joko kotona tai matkan varrella ojanpohjalla..
confused_orig.gif

jos kesken reissun alkaa sataa jatkan kyllä matkaa mutta pyrin lähtemään liikkelle kuivan kelin aikaan

hankala sitä on sadetta saada pysähtymään, jos se kerran aloittaa, gore-texit onneksi päästää vettä vain taskuihin...
confused_orig.gif

Kesä kuivaa sen minkä kastelee, tosin joskus toivoisin että vähän tehokkaammin kun saappaissa on litroittain vettä ja hanskat on märemmät sisältä kun ulkoa. Mutta sade ei estä ajojani millään tavoin. Siinä on ihan oma fiiliksensä
smile_org.gif
Sitäpaitsi en tykkää ajaa kotilolla, jos ei ole aivan pakko.

Prätkä on ainoa kulkuneuvoni, joten sateella joudun väkisinkin ajamaan. Eihän se ihan yhtä herkkua ole, mutta hyvät varusteet auttaa paljon. Ainoa mitä yritän jatkossa välttää on pimeä, sateinen ja rekkoja täynnä oleva valtatie! Tuli hieman traumoja yks viikonloppu, kun ei tahtonut nähdä mitään eteensä. Asiaa ei yhtään helpottanut se uusi sysimusta asvaltti ilman katumaalauksia.
veryangry.gif

No jatkossa täytyy vaan lähteä aiemmin, tai ajaa kovempaa ettei tule pimeä
cool.gif

pakkohan sitä on kelillä kun kelillä mopottimella ajella ku lähes joka kevät myyn tai roudaan talviauton romikselle,kun yllättäen aika heikos hapes keväällä
wink.gif
tounge.gif

Back