• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Ajatko sateella?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja JKN
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

Ajatko sateella? -

• Olen tosi motoristi, ajan aina kesällä mopollani satoi tai paistoi.

Ääniä: 0 0,0%
  • Suunnittelen ajoni aina viikon säätietojen mukaan.

• Jos matkalla alkaa sataa jatkan mtkaa, en ole sokerista.

Ääniä: 1 100,0%
  • Jos matkalla alkaa sataa käännyn välittömästi takas kotiin.

• En aja koskaan sateella tai märällä, siinähän sotkeentuu pyöräkin!

• Ääniä yhteensä
    1
Sitä varten on hyvät varusteet, ettei sää estä hyvää harrastusta.

Tosin näin vanhemmiten mukavuudenhalu toisinaan hidastaa liikkeellelähtöä sen verran, että suurin ukkonen ehtii ohitse..

kyllä kesä kuivaa minkä kastelee
062802moto_prv.gif

Viime kesänäkin kun oli aikaa ja lähti jonnekkin reissuun, niin kyllä se tais alkaa vähän ajan päästä satelee vettä.. Elikkäs siihen kyllä tottui ja osasi sitten odottaakkin sadetta jossain vaiheessa.. Pahan ilman lintuko?
confused_orig.gif

Kesällä kaikki duunimatkat mopolla kun vaimolle periytyy auto tuoksi ajaksi. Silloin on lähettävä pärräilemään kelistä huolimatta.

Huvia en kyllä jaksa ajaa ellei ole nätti keli
cool.gif

Ajan. Kaatosateessa kunnon kamat päällä letkeää musiikkia korviin - kurko fiiwis eikä haittaa mikään.
smile_org.gif

Tokihan ajelen sateessa. Pirkka-volkkari seisonnassa kesät ja rouva tarttee oman volkkarinsa työajoihinsa.
Sateessa ajamisen ihanuus/kurjuus verrannollinen ajovarusteisiin. Mulla ne kohtuu hyvällä mallilla.

Kelillä kuin kelillä. Ajattelin että auto saapi seistä kesän, tai ainakin suurimman osan kesästä, joten tuo 40km työmatka taittunee joka säällä pyörällä..
062802moto_prv.gif

Eipä sitä huvikseen tuu lähdettyä ajelulle ainakaan kovin kamalassa sateessa. Mutta jos pitää päästä jonnekin niin sitten pitää.

Sateella en mielelläni lähe "cruisailemaan", mut eipä se sade matkaa keskeytä ellei sitten ihan helvetisi kaada niskaan.

Pellepuku (lue: sadepuku) kulkee sivulaukussa kevyseti mukana, samapa tuo sataako vai paistaako, eteenpäin silti mennään  
062802moto_prv.gif

Vähän kaksijakoiset fiilikset tän suhteen, eli jos ihan iltalenkkiä lähtee tekemään, niin sitten menee kyllä säätietojen kyttäilyksi ja ainakin jatkuvan sateen aikaan jää tekemättä. Mutta matkanpäällä tai kuuro-uhan ollessa voimassa ei mitään väliä, kesä kuivaa minkä kasteleekin, tosin visiirin saa kuivata itse n. 15 sekunnin välein..
wink.gif

Kun viime syksynä hankin mopon, ei ollut tarjolla kuin sadekelejä, joten totuin ajamaan sateella. Upeimmat, kauneimmat ajokokemukset on mulla sieltä!!
bowdown.gif

Ei se ajelu ole keleistä kiinni, mut en mä aamulla töihin ilman kattoo lähe jos sataa
nixweiss.gif

ei se ny niiiiin hianoo ole?

ei se kelistä kiinno ole... viime kesänä ajoin hki-salo-hki serkun ylppäreille täydessä kaatosateessa coret päällä ja puku alla ja kraka taskussa... homma on hauskaa niin kaua ku on lämmin/kuiva... kelistä riippumatta

Kotijalasta harvoin tulee lähdettyä sekunvain ajelemaan sateella mutta jos olen reissussa tai etukäteen suunnitellut lähteä niin silloin sade ei vaikuta.

Back