Ajoasentoni?

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Ouzi
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Ens kerralla ku meet radalle, niin pidä perse penkissä, ja polvet kiinni mopossa, ja kun haluut mennä mutkaan, niin ennen mutkan sisääntuloa käännä sinne mutkaan ensin katse ja pää, sitten aukaset/käännät hartialinjan sinne mutkan suuntaan, sitten painat pään/hartiat/yläkropan alaspäin ja tiputat sen sisämutkan kyynepään alaspäin, ja aukaset polvee/lantioo vaan sen verran että fokus pysyy edelleen siinä pään ja yläkropan tekemisessä; ja vasta sitten teet vastaohjauksen ja otat mopon "mukaan" sinne mutkaan. Eli pää eeltä, kroppa perästä ja mopo vasta sit.
Kiitoksia neuvoista. Tämä ohje oli kyllä hyvä. Eilen kokeilin sitä muutamassa tiukassa kurvissa ja aika hyvin se tuntui toimivan. Aivan loistava neuvo.
bowdown.gif
 
Juteltiin tänään yhden kerhokaverin kanssa.

Hän oli ollut jossain ratakoulutuksessa, noiden rataharjoitusten yhteydessä, ja saanut neuvoja kouluttajilta:
75 % painonsiirron tehosta tulee kuulemma yläkropan asennosta ja vain 25 % perseen asennosta.

Joten täytyy varmaan opetella tuota yläkropan asentoa oikeasti, eli pää peiliin.
tounge.gif
tounge.gif
tounge.gif


Pekka
omg.gif
omg.gif
omg.gif
 
Juteltiin tänään yhden kerhokaverin kanssa.

Hän oli ollut jossain ratakoulutuksessa, noiden rataharjoitusten yhteydessä, ja saanut neuvoja kouluttajilta:
75 % painonsiirron tehosta tulee kuulemma yläkropan asennosta ja vain 25 % perseen asennosta.

Joten täytyy varmaan opetella tuota yläkropan asentoa oikeasti, eli pää peiliin.  
tounge.gif
tounge.gif
tounge.gif


Pekka
omg.gif
omg.gif
omg.gif
Tuo pitää varmasti paikkansa, vielä kun ottaa huomioon sen että siirrettäessä sitä persettä sivulle, kiertyy usein yläkroppa vastakkaiseen suuntaan ja syö vähäisetkin tehot perseensiirrosta.
Mitähän silloin pitää siirtää kun paino on keskittynyt keskivartaloon
biggrin.gif
?
 
http://www.youtube.com/watch?v=sxODoscChNo&feature=related


Tuossa erittäin hyvä ja selkeästi kerrottu opetusvideo. Itselläni auttoi ainakin moneen kysymykseen omassa ajoasennossa, jos katsoo ja kuuntelee videon ajatuksen kanssa niin varmarsti ymmärtää missä itse tekee väärin ja missä oikein.
Eikös tuossa ole aika hyvä ohje?

En päässyt kokeilemaan, mutta meille pystyselkäpyöräilijöillekin ohje tuntuu luontevalta ja polvea voinee avata vaikka vain 5 cm, silti se liike yhdessä katseen siirron kanssa pitää asennon pyörän päällä perusteiltaan hyvässä linjassa. ?.
 
Mulla oli/on kans "ongelmia" käden kans; jos vähänkin aristelee mutkaa, nii ei uskalla mennä rennosti mutkaan ja ajoasento rupee heti takkuamaan, ja mopo/äijä jää pystyyn, ja polvi ylös:
http://pgn1.kuvat.fi/kuvat....930.JPG
Mutta sitten kun sattuu paketti osumaan kohdalleen ja pystyy ajamaan mutkan rennosti läpi, niin olkapääkin tipahtaa kohdilleen ja polvikin on tontissa:
http://kiia.kuvat.fi/kuvat....826.JPG
Tosta vielä hartialinja alas, polvee lähemmäs mopoo, enemmän vauhtii ja kanttausta, jooo.... Joskus....  
blush.gif
Dodii, rupes sisämutkan käsikin oleen pelissä kunnolla mukana, ja hartialinja tipahti, kun pari päivää muistutti itselleen pari kertaa joka mutkassa "ainiin, olkapää/käsi rennoks!"...  
tounge.gif

http://aquatic-designs.net/kemora/images/DSC_3924_Edit.jpg
1/4 tehty, 3/4 jälellä.  
idea3.gif


Aika monta sekkaa lähti tolla kemora-keikalla kierrosajasta pois. Seuraavan viikonlopun kemora-keikka maistukin sit aika puulta, ja mitn ei tapahtunu. Tietääpä ens kerralla ett 6 päivää kemoraa 9 päivän sisään on mulle "liikaa".  
sad_orig.gif
 
Tähän ei muuta osaa sanoa ku saman minkä kuulee jokaisessa lajissa, olehan nyt ensi alkuun rento, jäykällä kuskilla meinaa karata pito pikku pikku töyssyistä, kun taas rennon miehen alla pyörä elelee mitä elelee ja jousitus saa rauhassa hoidella työtään.
 
ja kiitokset scuuballe kaikesta kawasaki-avusta kemoralla, momenteista ja kadonneen öljynpaineen löytämisestä
 
mä jäykistyn heti kun koneet käynnistyy
biggrin.gif


ei vaan se rentouden löytäminen on järkyttävän hankalaa, vaikka kuinka koittaa ajaa rennosti niin kädet on loppu. Mutta sen jäähdyttely/cruisailu kierroksen jälkeen jostain syystä kello tykkää
eek.gif
 
muistan kun aikanani menin ensimmäistä kertaa sparritreeneihn potkunyrkkeilyssä, kolme minuuttia ku seisoo jäykkänä ja hengittämättä, niin on aivan loppu vakka ei varsinaisesti ollut mitään tehnytkään. täytyy myöntää, että itselle oli todella vaikeaa heittäytyä siinä kohtaa rennoksi, kun mukavuusalue on jo aikaa sitten ylitetty. esimerkiksi kemoran paluusuoran jälkeiseen vasuriin voi, ja pitäisi mennä hyytävän kovaa. nämä taasen on niitä omia tuntemuksia eivätkä mahdollisesti ole sitä miten tätä pitäisi tehdä.
 
täytyy myöntää, että itselle oli todella vaikeaa heittäytyä siinä kohtaa rennoksi, kun mukavuusalue on jo aikaa sitten ylitetty.
No perkele ku ei taho kyetä kokonaisrentoileen ees mukavuusalueella.

(kemora) Eipä mitään, autan kyllä ensi kerrallakin vian  
biggrin.gif
ilmaantuessa jos vain sattuu jotain apua olemaan.
 
muistan kun aikanani menin ensimmäistä kertaa sparritreeneihn potkunyrkkeilyssä, kolme minuuttia ku seisoo jäykkänä ja hengittämättä, niin on aivan loppu vakka ei varsinaisesti ollut mitään tehnytkään. täytyy myöntää, että itselle oli todella vaikeaa heittäytyä siinä kohtaa rennoksi, kun mukavuusalue on jo aikaa sitten ylitetty. ....
Tää on erittäin tuttu ja hieno vertaus jostain takavuosilta: Varastan ja esitän omanani.
biggrin.gif

-w-
 
Lainataanpa tätä topicia. Miltäs tämä räpistely näyttää viisaampien silmään?
_medium.jpg
 
Nyt olisi kymysys. Omaa ajoasentoa vaivaa tuo yläkropan jäykkyys ja pohdiskelin vaihtoehtoja sen korjaamiseen. Reenaaminen tietenkin auttaa mutta mitä mahdollisuuksia on parantaa ajo-asentoa vaikkapa muuttamalla jalkatappien paikkaa tämäntyyppisillä ratkaisuilla:

VLTVM-PAPJACKPLATES.jpg


Ovat ainakin reilusti halvemmat kuin jalkatappisarjat. Onko toiminut vai säästetäänkö raha bensaan ja renkaisiin?
withstupid.gif
 
Entäs tämä? Leveä stonga vähän vaikeuttaa ylävartalon eteen-sivulle viemistä ja kuppimainen satula työntää vartaloa eteen kun vie kankkua yli.

a2%7E0.jpg


tounge.gif


sport05.gif

Iku
 
Back
Ylös