• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Ajofarkut

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja manror
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Sartson Brown Wave farkut ollut itellä käytössä muutaman viikon ja niillä kehtaa olla töissäkin. Muutenkin pelkästään positiivista sanottavaa.
Mistäs hommasit?
Stormilta
Samat farkut löytyy myös täältä. Käytössä muutaman viikon ja pahaa sanottavaa ei löydy. Toki paksummat kuin normaalifarkut, mutta ei ole ollut ongelmaa pitää täyttä päivää konttorissa. Ja leikkaus sopii omaa kinttuun vallan mainiosti, eikä edes näytä pahalta. Näistä ei myöskään perse vilku ajossa. Kuka sitten arvostaa/on arvostamatta ominaisuutta.
biggrin.gif

Suosittelen lämpimästi käymää kokeilemassa. Ainakin Tampereen Stormilla oli paria kolmea eri mallia esillä.

Sartson Brown Wave farkut ollut itellä käytössä muutaman viikon ja niillä kehtaa olla töissäkin. Muutenkin pelkästään positiivista sanottavaa.
Mistäs hommasit?
Stormilta
Samat farkut löytyy myös täältä. Käytössä muutaman viikon ja pahaa sanottavaa ei löydy. Toki paksummat kuin normaalifarkut, mutta ei ole ollut ongelmaa pitää täyttä päivää konttorissa. Ja leikkaus sopii omaa kinttuun vallan mainiosti, eikä edes näytä pahalta. Näistä ei myöskään perse vilku ajossa. Kuka sitten arvostaa/on arvostamatta ominaisuutta.
biggrin.gif

Suosittelen lämpimästi käymää kokeilemassa. Ainakin Tampereen Stormilla oli paria kolmea eri mallia esillä.
Jahas, tulipas sitten haettua ittellekin tämmöset Sartso Brown Wave kokoa 32 haettua...

Istu perkale niin mainiosti ja tuntu loisvilta päällä että unohdin sitten sen tärkeimmän: mennä istuu pyörän päälle nää päällä.
Ja nyt nää saamarit on mulle liian lyhyet!
crazy.gif

Perkale 10 kilsaa kun on painellut menemään on sen verran noussu ettei oo enää polvet lainkaan kevlarin alla ja saappaidenkin yläosa pilkistää...

Pitänee siis jatkaa etsimistä. Jos jollain on tarvetta, pidetty päällä max. 200 km...

Bulletproofin farkut toimii mulla työpäivään ja kaupungille. Ei välttämättä erota normifarkuista ulkonäön perusteella, kevlar vahvikkeet löytyy ja taskut lonkka ja polvisuojille.

Bulletproofille ääni myös täältä. Hyvin tuntuu hengittävän ja istuu todella hyvin päälle sekä ajossa että ihan normikäytössä.

Kulutuskestävyydestä ei toistaiseksi ole tietoa, onneksi.

Enää puuttuvat ne lämpimät kelit, joissa näistä pääsee kunnolla nauttimaan.

Itsellä Heldin Famet. Perus farkun näköset, lisäks istuu hyvin ja mittaa riittävästi.
Joutuu ite "persjalkasena" lyhentään.

Motonetista Richa farkut. Ihan ok, ja on niissä sitä kevlaria persauksissa, lonkissa ja polvissa. Lahkeiden pituus on tosin jo melko rajoilla, että jää vielä ajosaappaan päälle pyörän satulassa istuessakin.

Koot noissa on vaan normaalia pienemmät! Normisti mahdun 34" kokoisiin farkkuihin, mutta Richassa 36" on oikea koko 180cm/80kg kokoiselle varrelle.

Hain Stormilta Sartson Snow Flaket ja tyytyväinen olen. Tuuppasin polviin Sweepin Urbaneista lainatut solumuovi"suojat", istuu just eikä melkeen kohalleen. Brown Wavet oisin varmaan ostanu, mutta koko 34 oli pieni ja 36 iso, kun Snow Flaken 34 oli just sopiva. Yksi ääni lisää siis Sartson farkuille.
smile_org.gif

Stormilta Dragging Jeansit, ovh.195, mielestäni ihan ok malliset, ja kevlar-vuoraus jatkuu yhtenäisenä polven alapuolelle. Kaatumiskestävyyttä en ole testannut, mutta reissussa on olleet mukana Sisiliassa asti, ja korkeimmat päivälämmöt sisämaassa jossain +40-45C, jolloin ilma on kuin uunista tulevaa, tällöin olivat mielestäni _huomattavasti_ vähemmän tukalat kuin esim. Goretex-pöksyt (jollaiset oli myös mukana).

Pelkäsin että kevlar-vuori tekisi niistä liian kuumat, mutta oma kokemus kertoisi toista - on ne toki normifarkkuja pikkuisen lämpöisemmät, mutta ero yllättävän vähäinen. Paria reisitaskua kaipaisin, mutta muuten oikein hyvät.

Eilen oli pakko käydä hekemassa jotain kevyempää Gorejen tilalle
Motto
Lahje oli seisoessa aika reipas vaikka olikin kuulema "malli persjalka"
pyörän päällä nousee kumminkin vähintään 20 senttii. Mukana tuli noi polvisyndit, aika epämukavat sellaiset.

Mutta jos tuo lahkeenmitta olisi sama kuin normaali farkuissani, nousisi se varmaan ajaessa polven yli
tounge.gif
Siksipä pitää käyttää vain ajaessa ja olla vaihto farkut duunissa.

Ei noi Esquad Armalithit niin älyttömät lökäpöksyt ole, ehkä ilman jalkineita mutta muuten. Saapas mahtuu hyvin lahkeen alle. Minkäänlaista lepatusta en ole huomannut. Ainut huonopuoli on nappi joka ei tahdo pysyä kiinni, ei se kyllä haittaa jos käyttää vyötä.

Konttaustakin tullu testattua näillä ja edelleen käytössä.

Mistäs löytäisi erikoispitkää mallia ajofarkkuihin. Olen 195 ja tuo yleisin pituus 34 tuumaa ei oikein riitä. Normaalifarkuissakin käytän 36" ja ajofarkut saisivat olla jopa vähän pidemmät?

Onko kukaan kaatunu näillä farkuilla?! Olis mielenkiintosta kuulla että minkälaisia kokemuksia housujen toimivuudesta ihmisillä on..

mä tilasin ebayn kautta ameriikoista Tälläset ja ihan yllättävän hyvin ne sopi jalkaan, vaikka itse olen "hieman" vatsakas ja lyhyehkö (176cm), niin ei ne oikeastaan ole yhtään liian pitkät... ja hinta oli sopiva dollarin huonoon aikaan, n. 75 € kotiin kannettuna..

Ei noi Esquad Armalithit niin älyttömät lökäpöksyt ole, ehkä ilman jalkineita mutta muuten. Saapas mahtuu hyvin lahkeen alle. Minkäänlaista lepatusta en ole huomannut. Ainut huonopuoli on nappi joka ei tahdo pysyä kiinni, ei se kyllä haittaa jos käyttää vyötä.

Konttaustakin tullu testattua näillä ja edelleen käytössä.
Kyllä ittellä ainakin noissa nappi kiinni pysyy, toki jos housut on "väljät" vyötäröltä, saattaa liukunappi keljuilla, mutta voipihan noihin tavan napin vaihtaa.

Kelposet housut ainakin omalle ruhonrakenteelle.

Kävin jokunen päivä sitten stormilta poistamassa:

http://www.storm-motor.fi/ajovaru....-jungle

moiset. mukavantuntuiset jalassa, hyvin voi olla konttorissa päällä koko päivän eikä nyytit hikoa liikoja. Ja itselleni nuo reisitaskut olivat iso plussa koska en mielelläni pusakan taskuissa rojua kuljeta.

Ainut miinus tulee lahkeiden pituudesta tai istuvuudesta tai mistä lie johtuu: seistessä lahkeet kyllä jäävät kantapäätä alemmas, mutta ajaessa kipuavat puntit lähes saappaan yläreunaan.. Pituutta löytyy 187cm ja farkuiksi oli valittava 36 koon jotka ovat vyötäröltä hieman liian väljät mutta vyön kanssa täysin toimivat..

Ostin itse ajofarkut saksasta, ei ole mitkään merkifarkut mutta toimii loistavasti.
Polvisuojapaikat löytyy, ja vahvistukset niillä alueilla kun kuuluukin.
Ostin sitten kahdet kun halvalla sai, enkä ole päivääkään katunut.
https://www.polo-motorrad.de/de/jeans-69ers.html
Postitus toimi hienosti ja lähetyskulutkin vain 10€ lähetys.

Ostin itse ajofarkut saksasta, ei ole mitkään merkifarkut mutta toimii loistavasti.
Mites näiden vyötärön koko verrattuna "normifarkkuihin"? Onko polvipalojen paikka säädettävissä kun pitäs kuitenkin ehkä 1-2" lahkeita lyhentää...?

Mites näiden vyötärön koko verrattuna "normifarkkuihin"? Onko polvipalojen paikka säädettävissä kun pitäs kuitenkin ehkä 1-2" lahkeita lyhentää...?
Itse ostin ainakin samalla tuumalla mitä on normitkin, ja vyötärö oli ihan sama kuin normissa. Mutta kun satun omistamaan ns. persjalat niin oli pakko pikkasen lyhentää.
Polvipalapaikat ei oo säädettävät, ellei sitten itse rupia säätämään.
En oo muutenkaan vielä löytäny sellaisia housuja missä suojat istuisivat laakista oikeessa paikkassa.
Ensin itsekkin arvellutti ostaa kyseiset farkut, mutta kun ekat tulivat niin laitoin samantien sitten toiset tilaukseen.
Kun toiset on pesussa, niin on sitten toiset varalla...
062802jumpie_prv.gif

Katohan penteleitä, ei oo enää tarjouksessa...
sad_orig.gif

Mä maksoin 49,95€ + posti per farkut, kun olivat niitten 30v. juhlatarjouksessa..
thumbs-up.gif

Mut eipä tuokaan hinta paha ole suomen hintoihin verrattuna..
wink.gif

Olisi tosiaan kiva nähdä jonkin sortin testi näistä vahvistetuista farkuista onko ne käytännössä yhtään sen paremmat suojaavuudeltaan kuin levikset
smile_org.gif

Lisäksi polvisuojat vähintään olisi hyvä olla mutta sitten ne eivät enää baarifarkut olekkaan

Back