• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Ajofarkut

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja manror
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Farkkukangas on mahdollisesti sama mitä normeissakin, se vaan että siellä sisällä on se "kevlar" minkä ei pitäisi kulua puhki.
Eikä ne polvisuojatkaan kaikkea suojaa, jos hakee täydellistä suojausta niin on parempi kuin myy mopon pois...
tounge.gif

mä tilasin ebayn kautta ameriikoista Tälläset ja ihan yllättävän hyvin ne sopi jalkaan, vaikka itse olen "hieman" vatsakas ja lyhyehkö (176cm), niin ei ne oikeastaan ole yhtään liian pitkät... ja hinta oli sopiva dollarin huonoon aikaan, n. 75 € kotiin kannettuna..
Vastaako tuumakoot meikäläisiä kokoja? Vai otitko kokoa isommat?
joo, kyllä ne oli oikeestaan ihan samaa mitoitusta, kun täkäläiset "levikset" sitä mä itsekkin pelkäsin, et minkämoiset farmarit mahtaa tulla, metri punttia liikaa, mut ei, oikeestaan sieltähän se tuumamitoitus on lähtöisin....
sad_orig.gif
mut hyvin tosiaan sopi jalkaan, ja muistaakseni otin 34" ja tosiaan aika passelit on mulle, pituutta on huimat 176cm ja painoa vaatimattomat 94kg, eli vyötärön kohdalla ei ole löysää...
thumbs-up.gif
mut ei liian piukkakaan..

itse tuli hommattua Mottowearin Espada XTP.t.

Tarpeeksi pitkät mihin asentoon vaan, mutta bonuksena lahkeet saa taskussa olevasta narusta käärittyä/vedettyä ylös jos sattuu haittaamaan laahustusta ilman pyörää.

Pikkaisen kuumemmat kuin normi farkut mutta kyllä noilla töissä jaksaa olla jos ei oo joku ihan mega helle tai kuuma duuni.

Suojaavuss sitten..tulee polvisyndit mukana mutta niinkuin tixeissä, noista ei voi sanoo missä paikassa sattuvat olemaan jos tulee ohjelmaa. Muutenkin lipoja ajatellen tuntuu aika tavan farkuilta, mutta ehkä se kevlar sitten kestää. Erillis suojat polviin ja ehkä lonkalle niin varmaan hyvä. Viileet on kyllä ajellessa, ja musta jopa siedettävän näköiset.

Vähän offtopic, mutta onko tiedossa jotain testiä erimerkkisten/materiaalisten (lähinnä siis kankaisten) ajohousujen kestävyydestä kaatumistilanteessa.
Itsellä kanssa nuo Espadat; hyvät on, mutta kaatumista niillä en ole testannut....

Richan kevlarfarkut tuli eilen ostettua, Motonetistä tarjoushintaan 149€. Yhden ajelun perusteella varsin mukavat ajohousut, reisissä on vetoketjulla avattavat tuuletusaukot ja housut ovat ainakin meikäläiselle hyvin istuvat. Näillä keleillä ainakin viileämmät kun lederit. Mukana tuli polvisuojat, kiinnitys ja korkeussäätö tarranauhalla eli en suosittele rata-ajoon. Turvallisuudesta en osaa sanoa mitään, mutta kyllä nämä tavalliset farkut varmasti päihittävät.

Päivitystä:
Nuo mukana tulleet polvisuojat ovat kyllä melkoisen epämukavat, vaativat ehdottomasti jotain pehmuketta tai muuta muokkausta jos noita meinaa käyttää, itse taidan heittää vanhoista ajohousuista pehmeämmät suojat tilalle...

Back