Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Asia selvä![]()

Nopeassa ryhmässä pystyy lahjatonkin keski-ikäinen ajamaan 0-riskillä keskimääräistä kovempaa, jos alla on tavallinen ratamopo tavallisilla ratarenkailla, ja ajolinja on 90% oikein, ja jarru ja avaus samaa tasoa kuin nakkikioskilla elvistellessä.Niin ja vielä sellaista miten kovalla riskitasolla olette ajaneet vai onko edistystä tullut pienemmällä riskin otolla, ovatko kaadot siis arkipäivää jos lujaa mielii mennä?
Sampo tässä iltaa!
Nyt pitää kysyä foorumilaisten kokemuksia ratailusta! Kerroin eräälle pitkän linjan katu-motoristille aikomuksistani ostaa ratamoottoripyörä, tämä totesi pilkallisesti että olen liian vanha, siis olen 36 johon sanoin etten minä Suomen tai maailman huipulle tähtääkään. Ihan omaksi iloksi, tietysti olisi kerrassaan mahtavaa ajaa joskus nopeassa ryhmässä hurjimmmista hurjien kanssa, jos vaan uskallus riittää ja taitoakin varmaan tarvittaisiin.
Mitkä siis ovat todennäköisyydet kehitykselle, antaako kehityksen nopeus viitteitä lopputuloksesta vai löytyykö sellaisia jotka ovat 10 vuoden tai edes 5 vuoden säännöllisellä harjoittelulla edelleen kehittyneet ja parantaneet aikojaan. Tälläkin foorumilla on ollut sellaisia jotka ovat vuodessa kahdessa kehittyneet valtavasti ja sitten ensimmäiseen pahempaan kaatoon lopettaneet koska pelottaa, tämäkin siis pitää ottaa huomioon. Minua kuitenkin kiinnostaa omat koemuksenne ja havintonne miten olette edistyneet ja paljonko siihen on aikaa ja koulutusta vaadittu, osallehan riitti kun haki roskisrenkaat ja mopon jossa moottori. Nämä luultavasti niitä huipulahjakkuuksia joilla kyky lukea pyörää ja tällä tapaa välttää ne pahimmat ilmalennot.
Niin ja vielä sellaista miten kovalla riskitasolla olette ajaneet vai onko edistystä tullut pienemmällä riskin otolla, ovatko kaadot siis arkipäivää jos lujaa mielii mennä?
Mitkä siis ovat todennäköisyydet kehitykselle, antaako kehityksen nopeus viitteitä lopputuloksesta vai löytyykö sellaisia jotka ovat 10 vuoden tai edes 5 vuoden säännöllisellä harjoittelulla edelleen kehittyneet ja parantaneet aikojaan.
Sampo tässä iltaa!
Nyt pitää kysyä foorumilaisten kokemuksia ratailusta! Kerroin eräälle pitkän linjan katu-motoristille aikomuksistani ostaa ratamoottoripyörä, tämä totesi pilkallisesti että olen liian vanha, siis olen 36 johon sanoin etten minä Suomen tai maailman huipulle tähtääkään. Ihan omaksi iloksi, tietysti olisi kerrassaan mahtavaa ajaa joskus nopeassa ryhmässä hurjimmmista hurjien kanssa, jos vaan uskallus riittää ja taitoakin varmaan tarvittaisiin.
Mitkä siis ovat todennäköisyydet kehitykselle, antaako kehityksen nopeus viitteitä lopputuloksesta vai löytyykö sellaisia jotka ovat 10 vuoden tai edes 5 vuoden säännöllisellä harjoittelulla edelleen kehittyneet ja parantaneet aikojaan. Tälläkin foorumilla on ollut sellaisia jotka ovat vuodessa kahdessa kehittyneet valtavasti ja sitten ensimmäiseen pahempaan kaatoon lopettaneet koska pelottaa, tämäkin siis pitää ottaa huomioon. Minua kuitenkin kiinnostaa omat koemuksenne ja havintonne miten olette edistyneet ja paljonko siihen on aikaa ja koulutusta vaadittu, osallehan riitti kun haki roskisrenkaat ja mopon jossa moottori. Nämä luultavasti niitä huipulahjakkuuksia joilla kyky lukea pyörää ja tällä tapaa välttää ne pahimmat ilmalennot.
Niin ja vielä sellaista miten kovalla riskitasolla olette ajaneet vai onko edistystä tullut pienemmällä riskin otolla, ovatko kaadot siis arkipäivää jos lujaa mielii mennä?
Sampo tässä iltaa!
Nyt pitää kysyä foorumilaisten kokemuksia ratailusta! Kerroin eräälle pitkän linjan katu-motoristille aikomuksistani ostaa ratamoottoripyörä, tämä totesi pilkallisesti että olen liian vanha, siis olen 36 johon sanoin etten minä Suomen tai maailman huipulle tähtääkään. Ihan omaksi iloksi, tietysti olisi kerrassaan mahtavaa ajaa joskus nopeassa ryhmässä hurjimmmista hurjien kanssa, jos vaan uskallus riittää ja taitoakin varmaan tarvittaisiin.
Mitkä siis ovat todennäköisyydet kehitykselle, antaako kehityksen nopeus viitteitä lopputuloksesta vai löytyykö sellaisia jotka ovat 10 vuoden tai edes 5 vuoden säännöllisellä harjoittelulla edelleen kehittyneet ja parantaneet aikojaan. Tälläkin foorumilla on ollut sellaisia jotka ovat vuodessa kahdessa kehittyneet valtavasti ja sitten ensimmäiseen pahempaan kaatoon lopettaneet koska pelottaa, tämäkin siis pitää ottaa huomioon. Minua kuitenkin kiinnostaa omat koemuksenne ja havintonne miten olette edistyneet ja paljonko siihen on aikaa ja koulutusta vaadittu, osallehan riitti kun haki roskisrenkaat ja mopon jossa moottori. Nämä luultavasti niitä huipulahjakkuuksia joilla kyky lukea pyörää ja tällä tapaa välttää ne pahimmat ilmalennot.
Niin ja vielä sellaista miten kovalla riskitasolla olette ajaneet vai onko edistystä tullut pienemmällä riskin otolla, ovatko kaadot siis arkipäivää jos lujaa mielii mennä?
Kiitos niille muutamalle jotka vaivautuivat vastaamaan!![]()
Kiitos niille muutamalle jotka vaivautuivat vastaamaan!![]()
+1Se on vähän niin että sitä voi pysähtyä ja jäädä istumaan sohvalle odottelemaan viikatemiestä, tai sitten sitä voi juosta/ajaa karkuun – ja se muuten toimii.
No jos esim Alastarolla 600cc jää noin sekunnin 1000cc:stä niin siitä voinee helposti päätellä että 600cc antaa noin 115 heppaa (kai?) ja tonnari noin 190 .... eli voitanee sanoa että jos sun mopo kehittää edes sen 150 heppaa ni et kyl enempää tartte jos osaat ajaa. Toki et rataennätyksiä sillä vedä, mutta osaava kuski pääsee noillaki tehoilla kärkipakkaan.Sitten ihan kysymyskin: Moni on varmaan mittaillut kaasunasentoja ratakierroksen aikana. Onko joku näiden, ja dynokäyrien perusteella laskenut, mikä on keskimääräinen tarvittava teho esim superbikessa? Jos vaikka rakentaisin kevythybridin / minikerssin, joka moottorikoolla n ccm pärjää superbikelle ratakierroksella...
Ostin kilpurin 37v ja ajoin 4 ratapäivää (about 200 kierrosta). Vuotta myöhemmin menin SM-kisoihin (38v) ja vauhti riitti aika-ajojen P8 ... joten kyllä ehdottomasti olet aivan liian vanha kilpailemaan, harrastamaan seksiä, ulkoilemaan, puhumaan englantia jne.Sampo tässä iltaa!
Nyt pitää kysyä foorumilaisten kokemuksia ratailusta! Kerroin eräälle pitkän linjan katu-motoristille aikomuksistani ostaa ratamoottoripyörä, tämä totesi pilkallisesti että olen liian vanha, siis olen 36 johon sanoin etten minä Suomen tai maailman huipulle tähtääkään. Ihan omaksi iloksi, tietysti olisi kerrassaan mahtavaa ajaa joskus nopeassa ryhmässä hurjimmmista hurjien kanssa, jos vaan uskallus riittää ja taitoakin varmaan tarvittaisiin.
Mitkä siis ovat todennäköisyydet kehitykselle, antaako kehityksen nopeus viitteitä lopputuloksesta vai löytyykö sellaisia jotka ovat 10 vuoden tai edes 5 vuoden säännöllisellä harjoittelulla edelleen kehittyneet ja parantaneet aikojaan. Tälläkin foorumilla on ollut sellaisia jotka ovat vuodessa kahdessa kehittyneet valtavasti ja sitten ensimmäiseen pahempaan kaatoon lopettaneet koska pelottaa, tämäkin siis pitää ottaa huomioon. Minua kuitenkin kiinnostaa omat koemuksenne ja havintonne miten olette edistyneet ja paljonko siihen on aikaa ja koulutusta vaadittu, osallehan riitti kun haki roskisrenkaat ja mopon jossa moottori. Nämä luultavasti niitä huipulahjakkuuksia joilla kyky lukea pyörää ja tällä tapaa välttää ne pahimmat ilmalennot.
Niin ja vielä sellaista miten kovalla riskitasolla olette ajaneet vai onko edistystä tullut pienemmällä riskin otolla, ovatko kaadot siis arkipäivää jos lujaa mielii mennä?
