gixer1000
New member
Kannattaa huomata myös kuviorenkaan ja slicksin ero! Monikaan tästä porukasta (ei myöskään allekirjoittanut) ei kai ole ajanut slicksillä... Juttelin Erkan kanssa tuossa joku aika sitten. Totesi että kuviorenkaalla ajettaessa pitää valita ihan erilainen ajotekniikka.
Toinen huomioitava asia lienee litrasessa oleva vääntö --> pidon saa menetettyä paaaaaljon helpommin kuin kuussatasessa.
Eli kunnon kumit alle ja oikeaan lämpötilaan niin voit kallistaa pyörän kyljelleen mutkaan, eikä tarvitse pelätä pidon menetystä.
Oman kokemuksen mukaan (ei kirjallisuustietoa) mutkaan voi sukeltaa aivan törkeällä nopeudella ilman että pito loppuu. Omalla kohdalla "tilanteita" on ollut enempi mutkan ulostulossa, jolloin naru on jo 80%:sti kiristynyt... takarengas yksinkertaisesti menettää pitonsa!!
Sitten kun pyörän hallinta ja ajotaito on edes jonkinlaisella tasolla (vrt. B-lk kuskit), voi nopeutta lähteä kasvattamaan pikkukikkailulla. Näitä voi sitten ammentaa vaikka kirjallisuudesta...
Toinen huomioitava asia lienee litrasessa oleva vääntö --> pidon saa menetettyä paaaaaljon helpommin kuin kuussatasessa.
Eli kunnon kumit alle ja oikeaan lämpötilaan niin voit kallistaa pyörän kyljelleen mutkaan, eikä tarvitse pelätä pidon menetystä.
Oman kokemuksen mukaan (ei kirjallisuustietoa) mutkaan voi sukeltaa aivan törkeällä nopeudella ilman että pito loppuu. Omalla kohdalla "tilanteita" on ollut enempi mutkan ulostulossa, jolloin naru on jo 80%:sti kiristynyt... takarengas yksinkertaisesti menettää pitonsa!!
Sitten kun pyörän hallinta ja ajotaito on edes jonkinlaisella tasolla (vrt. B-lk kuskit), voi nopeutta lähteä kasvattamaan pikkukikkailulla. Näitä voi sitten ammentaa vaikka kirjallisuudesta...