Ajovaloksi H4 Led?

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Lauri
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Mites jengi on laitellu etulamppuun ledejä viime vuosina ? Kannattaako panostaa esim. Philipsin laatuun, hinta on tosiaan aika suolanen... ja noita ku myydään vaan pareittain ja itellä ainakin vaan yks pyörä :grin:

Vai onko nykypäivänä tollaset halvemmat (30-50e) ledivalot jo ihan käypää tavaraa, mitä nyt Motonetistä tai eBaystä löytää ??

Philipsin 137 ekee maksavan parin, siis toisen juuri laitoin pyörääni tänään.
Triumph Bonneville America 2007, pyöreä umpio.

On muuten kirkas ja ainakaan reisussa Kuopiosta Tampereelle kukaan vastaantulija väläytelly valojaan.

Täytyy odottaa pimeää, niin näkee ton myös käytännössä.

Ps, myin toisen polttimon kaverille.
 
Kannattaa sitten mitat paljonko se polttimo vie virtaa, pääseekö lähellekään kerrottuja arvoja.
Mulla on kaksi H7 ledi polttimoa joilla ajattelin korvata pyörien polttimot, virrankulutus oli naurettavan pieni amppeerin luokkaa) ja valotehokin sen mukainen. Kirkas mutta koska teho oli noin matala niin jätin hyllyyn.

Toki noita on tehokkaampiakin olemassa mutta niissä on yleensä iso jäähdytinelementti ja sen kanssa tulee helposti tilanpuutetta.
 
Kotariin laitoin tämäntyyppisen:

https://www.ebay.com/itm/2pcs-H4-9003-HB2-Car-LED-Headlight-Kit-6500K-White-M3-All-in-One-Bulbs-Headlamp/113910701238?hash=item1a859b5cb6:g:pr0AAOSw5MpdlNR~

Vuoden on nyt ainakin kestänyt ryttyytystä. Valokuvio on oikein hyvä ja väri myös. Onko paljoa kirkkaampi kuin H4, niin vaikea sanoa. Saattaa olla vähän ja valo on valkoista eikä kusenkeltaista, niin sekin vaikuttaa. Hyvä puoli noissa on sekin, että ei vie yhtään enempää tilaa kuin normaali H4, eli jäähdytys on kannassa umpion sisäpuolella. Tehoa tuo otti vajaa 20W.
 
Motonetin Led Visionit on olleet kelvot myös. Ottaa oikeasti luvatun tehon, omassa Kotarissa olen pari talvea pitänyt, vaimon Shercossa ollut toinen polttimo koko ajan. Satunnaisesti menee vikatilaan ja pitkä ei mene päälle. Lähes pelkässä enskakäytössä olleet, kuraa ja tärinää tarpeeksi. Toisen parin laitoin kokeeksi T4 Caravelleen, omasta näkökulmasta todella tarkka kuvio ja rento ajaa syyspimeälläkin. Tuli kuitenkin niin paljon valojen vilkuttelua että vaikka hajavalon suhteellinen osuus näyttääkin pieneltä, häikäisee se selvästi. Otin pois autosta.
 
Itse laitoin omaan 2005 zx-10r Kawasakiin Osram LED H7 Gen2 sarjan. Lyhyt ja pitkä molemmat H7 kannalla, niin tuo kahden polttimon setti sopi omalle kohdalle varsin hyvin. Toimivuuden takia en ostanut kiinalaisia vaan (omasta mielestäni) laatumerkin setin. Tämä kyseinen setti valikoitui senkin takia, ettei johdossa ole mitään erillistä mokkulaa tilaa viemässä ja eipä sinne umpion sisään olisi mitään mahtunutkaan. Näidenkin kanssa vähän ahdasta oli, mutta ihan bolt-on asennus. Parkkipolttimoiksi sitten Osramin samaa sarjaa olevat W5W "lasikantaiset" parkkipolttimot löytyi motonetistä.

Valotehosta tai kuvioista en osaa sanoa mitään, koska ajan vain aurinkoisella säällä. Lähinnä mielenkiinnosta ja valojen värisävyn takia laitoin. :grin:

https://www.xenonkauppa.fi/Osram67210CW
 
Kokeilin viime vuonna joku ledi viritys ajovalo ihan jees mut yöllä ku löi pitkän päälle niin kuvio ja näkyvyys perseestä .
Purin patentin pois ja takasin perus H4
 
Kotariin laitoin tämäntyyppisen:

https://www.ebay.com/itm/2pcs-H4-9003-HB2-Car-LED-Headlight-Kit-6500K-White-M3-All-in-One-Bulbs-Headlamp/113910701238?hash=item1a859b5cb6:g:pr0AAOSw5MpdlNR~

Vuoden on nyt ainakin kestänyt ryttyytystä. Valokuvio on oikein hyvä ja väri myös. Onko paljoa kirkkaampi kuin H4, niin vaikea sanoa. Saattaa olla vähän ja valo on valkoista eikä kusenkeltaista, niin sekin vaikuttaa. Hyvä puoli noissa on sekin, että ei vie yhtään enempää tilaa kuin normaali H4, eli jäähdytys on kannassa umpion sisäpuolella. Tehoa tuo otti vajaa 20W.

Mulla oli tuollainen hyvin samanlainen, mutta pää muotoiltu terävämmäksi ja myyntiin jonain "jet-mallina".
Plussaa;
+ helppo asennettavuus, ensimmäinen mikä sopi suoraan ilman kikkailua.
+ valokuvio näytti olevan melko identtinen perus H4:sen kanssa.

Miinuksia;
- Valoteho ei ollut ihmeellinen. Samaan pääsi jollain Osram/Philips "hyper-yyber" polttimolla jonka ostin motonetistä aikoinaan. Oli siis tyyliin kallein H4 ja hintaa parikymppiä.
- Lyhyiden ja pitkien korkeudet ovat keskenään väärin. Eli lyhyet kun säätää kohdalleen niin pitkät jää liian alas.
 
GSX:ään laitoin lähivaloon xenonpolttimon pari vuotta sitten, käsittääkseni parantaa näkyvyyttä liikenteessä eikä kukaan kuitenkaan valoja vilkuttele.
Valoteho on paljon parempi kuin halogeenilla, mutta eipä täällä pohjoisempana juuri pimeällä tule ajettua.
 
Back
Ylös