Otin akun irti pyörästä ja ajattelin ladata sen täyteen, josko tuossa pääsiäisenä pääsisi ajelemaan.
Mulla on semmonen automaattinen laturi, joka tunnistaa akun jännitteen ja lataa sen täyteen, jonka jälkeen jatkaa ylläpitolatauksella maailman tappiin.
Kun kytkin laitteen verkkoon niin normaalin 12V ledin syttymisen sijaan laturissa syttyikin 6v ledi.
Laturi latasi ehkä 10minuuttia, jonka jälkeen se kytki ylläpitolatauksen päälle. Akun kyljessä lukee 12V.
Tarkoittaako tämä, että akku on förbi vai elääkö toivo, että ylläpitolataus (20mAh) voisi "herättää" akun vielä eloon. Laturin käyttämä latausvirta 12V akulle oli 600mAh ja 6V akulle 700mAh.
Ajattelin joka tapauksessa kokeilla pyörää jossain vaiheessa käyntiin kyseisellä akulla sillähän tuo ainakin selviää, mutta jos jollain on kokemuksia niin voi helpottaa tuskaani jos tuo on selvä merkki akun elämänlangan katkeamisesta. Niin voisin hakea jo valmiiksi uuden akun. Akku on suljettua mallia ja on 5 vuotta vanha.
Mulla on semmonen automaattinen laturi, joka tunnistaa akun jännitteen ja lataa sen täyteen, jonka jälkeen jatkaa ylläpitolatauksella maailman tappiin.
Kun kytkin laitteen verkkoon niin normaalin 12V ledin syttymisen sijaan laturissa syttyikin 6v ledi.
Tarkoittaako tämä, että akku on förbi vai elääkö toivo, että ylläpitolataus (20mAh) voisi "herättää" akun vielä eloon. Laturin käyttämä latausvirta 12V akulle oli 600mAh ja 6V akulle 700mAh.
Ajattelin joka tapauksessa kokeilla pyörää jossain vaiheessa käyntiin kyseisellä akulla sillähän tuo ainakin selviää, mutta jos jollain on kokemuksia niin voi helpottaa tuskaani jos tuo on selvä merkki akun elämänlangan katkeamisesta. Niin voisin hakea jo valmiiksi uuden akun. Akku on suljettua mallia ja on 5 vuotta vanha.