• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Alottelevalle naisella

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Bastet
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Ai niin siitä pyörästä - erkkivitonenhan on ylivoimaisesti halvin, helpoin, varmin, huolettomin... siis jos ego kestää... mutta joillainhan se tietysti kestää senkin, että ura aloitetaan kaatelemalla nyyppänä jotain kallista kromi-ihmettä ameriikan rysäpöksyt jalassa
033102bebe_1_prv.gif

niin että siitä vaan kukin kukkaronsa ja kykyjensä mukaan!
Kova kuumotus tuli kyllä välillä mullekin vaihtaa isompaan ja hienompaan, mutta en silti vakuuttunut hintalaatusuhteesta eli huomattavan köyhtymisen ajonautintoa lisäävästä vaikutuksesta. Niinpä jatkan vanhalla kawerilla, jonka vaihteet pelaa kuin kello ja kaikki muukin on just näppärää. Ja sillä ehtii kyllä. Tarviiko muuten nämä kotilosankaritkaan ihan varmasti kaikkia tilavuuksia ja tehoja joita niitten statusmyllyistä löytyy, ja osaako käyttääkään saati nauttia. Vähemmällä pärjäisi silläkin puolella eikä meille muillekaan rahalla löydy zen...(??)
bowdown.gif
sport05.gif

Katoin just sähköpostista, ni toi Haagan Autokoulu oli just yks niistä kelle oli vaikeeta...ja ei sitten onnistunut
sad_orig.gif
ei yksityinen kävis
tounge.gif

eikä maksas paljoo
biggrin.gif

niitähän on maa pullollaan
biggrin.gif
Totta himputissa kävis...muutama tarjoutu hyvinkin ystävällisesti, ensimmäinen muutama vuos sitte...ja oltais sit opeteltu V-Maxilla
eek.gif
Juu...kiitos, mut jos nyt ei kuitenkaan....

Seuraava avulias tarjoutu sit kotarilla joka oli korkee ku kaivinkone! Mul ois pitäny olla vähintään puujalat et olis onnistunu.
omg.gif

Seas oli sit yks joka just oli ite opetellu ja siinä vaiheessa meinas kyl mennä sumppi väärään rööriin....
biggrin.gif

Kävi mulla mielessä et olisin ottanu ajo-opetusta ensin autokolusta, mut kesän aikana kun otin muutamiin paikkoihin yhteyttä, niin yhteydenpito tyrehty ku permanentin laitto kaljulle kun piti sopia pelkistä ajotunneista. Ei vastattu meileihin, ei aikaa puhelimessa, kovin oli sit varattua.  
mad.gif
Mulla oli joitain vuosia sitte samanlaisia kokemuksia, mutta Haagan Autokoulussa oli miellyttävä opetus ja palvelu, ja irtotunnit kiinnosti niitä. Ja vastauksia meileihin tuli oikeasti.

Sinne varmaan ehtis vielä ennen talven tuloa.

EDIT:Kappas, juuri siellä missä mulla onnistu, sulla ei. Sellaista se on.

Muutenhan noi esittämäsi mopot on varmasti hyviä kaikki.

Laita vaan se erkki, se on kevyt ja ketterä.
Se ei "hyökkää" vaan on rauhallinen ja "kiltti" pyörä aloittelijalle.
Eikä sillä jää jalkoihin moottoritielläkään sit ku sinne haluut mennä.
Ja se on ihan ison pyörän näkönen
smile_org.gif
.
Et tule katumaan  
thumbs-up.gif
.
Ite opettelin sillä  vuoden ja nyt oon jo pitkään ajanu 9R:llä, se on mun  
inlove.gif
.
Upeita pyöriä molemmat.

Meillä perheessä CB600F Hornet ensipyöränä (vaimon... saan ajaa jos olen kiltisti..) En ole ostosta katunut !
Huomioita:
Horo on matalampi, kuin FZ6S. Helpompi hallita jos lyhyt.

En jaksanut lueskella kaikkea ja tästä varmaan on sanottukin. MENE autokouluun ostamaan tunteja! Loppupeleissä se on halvempaa kaikille kun kaatuilet autokoulun pyörällä.

Kokemuksesta voi kertoa että jos osaat ajaa edes joten kuten polkupyörää niin opit kyllä ajamaan myös motariakin.Meitin äippä ei ennen viime kesää ollut ajanut edes mopoa.Kävimme muutaman kerran harjoittelemassa isolla parkkipaikalla liikkeelle lähtöjä,jarrutuksia,pujottelua ym ym.Muutaman kerran jälkeen hyökkäsimme hiljaiselle maantielle ajelemaan.
Viime kesänä alla oli GSX600F -98 ja täksi kesäksi hankimme tupla XX:n.Emännän mielestä XX:llä on helpompi ajaa ku suskalla?vaikka Honda painaa paljon enemmän...
Pitkänhuiskealla naisellani on korkeutta huimat 164 cm,muut mitat kuuluu vain mulle..
Eli ei se Suskakaan huono vaihtoehto ole ja varmaan saat hyviä opettajiakin hommattua motoristien joukosta.
Maltti on valttia tässäkin lajissa ja ahmi talven aikana alan kirjallisuutta suut silmät täyteen..

ER6 olis mun mielstä ainakin ulkonäöltään noista fiksuin pyörä naiselle! En tiedä millaista sitä on ajaa "pienemmän ihmisen", mutta takuulla hyvä peli ainakin muuten.

No niin...kiitos, kiitos kaikille
inlove.gif

Paananen vastas ja tunki tuntia kehiin oitis ja ens viikolla sit mennään asiaa tutkimaan
smile_org.gif
Vai pitäsikö sanoo et mennään kattelee lähempää onks toi asfaltti nyt varmasti tasanen tältä kohtaa...
biggrin.gif

Eka kesä ja eka pyörä on nyt takana, tai ainakin ihan kohta, sillä talvisäilytykseen pyörä siirtyy viikonloppuna
bawling.gif

Mä lähdin heti alusta hakemaan kyykkypyörää, sillä tiesin, että se on se mun juttu. Siksipä tallissa on Kawasakin Zx-6R ja on vielä ensi kesänäkin. Sen verran olen pyörään tykästynyt, että pois en sitä vaihda - ainakaan vielä.

On totta, että paljon sain neuvoja siitä miten epäsopiva pyörä se on aloittelijalle. Kuitenkaan mitään suurempia vaikeuksia en sen kanssa ole kohdannut. Aluksi oli hieman totuttelemista ajoasennossa, mutta pian siihenkin oppi. Kytkimen ja kaasun "nätti" hallinta oli aluksi myös vähän vaikeaa, mutta kyllä sekin nyt jo sujuu ihan hyvin. Pyörää on oikeastaan tosi mukava ja hauska ajaa - siitä siis nauttii ja eiköhän se ole tarkoituskin. Varsinaista matka-ajoa en suunnitellut ajavani, ja nämä lyhyemmät lenkit kyllä ranteet ja selkä kestää. Kaverin Vifferiä kokeilin kesällä muutamaan kertaan ja ei se vaan tuntunut mulle millään lailla omalta, mutta hän taas tykkäsi omastaan - luonnollisesti.

Mulle kyykky oli sopiva vaihtoehto. Pituutta tähän varteen on kertynyt 173 cm, joten jalatkin yltää kyllä hyvin pyörän päältä maahan.

Ilman muuta se on kyykky. Customilla ei samanlailla opi ajamista.

Itse lämmittelin Suizan GS500Elllä
-kevyt ja ketterä
-ei liian tykki
Tärkeetä oli se, että onko tää mun "juttu" no olihan se...
Gs vaihtu sit SV650Sssään. Edelleen kevyt ja ketterä ja V2 kone kivaa ;)

Samaan kastiin menee ER5 kokeiltu on miksei 600bandiittikin ja Jammmun Divari.

Parhaiten selviää kun ottaa tyyppejä.

Fakta on, että eka jää pieneks, mutta musta on fiksumpaa treenata snadilla ja kun alkaa oleen tekniikka hallussa niin sit mopoa vaihtamaan.
Käytettyjen kanssa harvoin "voittaa" kierrätys hommissa, mutta kyllä ne uuteen kotiin löytää kun on hp:t fiksuja ja joo joku 3000-4000 mopo ei sitä kaskoa välttämättä tarvi kun alku investointi ei ole niin kova.

Joo...Jokaisella on oma makunsa, aikas etovaa olis jos jokaikinen tykkäis samasta
confused_orig.gif
Mulle ei toi kyykkä sovi, sen tiedän jo nyt...tuli oltua auto-onnettomuudessa kun stadin nakerrusviraston kuorma-auto käänty suoraan eteen ja eikun pää edellä kokeilee miltä tuntuu tuupata kuuppa tuulilasista läpi.
crazy.gif

Kokemuksen karheella rintaäänellä tai jollain voin sanoo...en suosittele
sad_orig.gif

Ei sen puoleen...ei noi customitkaan oo mun juttuni...
confused_orig.gif
Eli siis alkuun aika perusmallia ja sit katotaan mihin nuppi ja maku kiikuttaa
biggrin.gif

I
Käytettyjen kanssa harvoin "voittaa" kierrätys hommissa, mutta kyllä ne uuteen kotiin löytää kun on hp:t fiksuja ja joo joku 3000-4000 mopo ei sitä kaskoa välttämättä tarvi kun alku investointi ei ole niin kova.
Harva bisnestä tekee mopokaupoissa, niinku heppakaupoissa.

Ekaks pyöräks en tosiaankaan aatellu hommata mitään uuden kiiltävää hienoutta, paremmin taitaa sopia sellanen vähän rutattu, kolhittu, kovia kokenut niin ku tuleva omistajansa niin voi hyvällä omallatunnolla mennä pöpelikköön tutustumaan lähemmin pyörän kanssa kastematojen tai kasiaisten sielunelämää.
biggrin.gif
tounge.gif

Mä lähdin heti alusta hakemaan kyykkypyörää, sillä tiesin, että se on se mun juttu. Siksipä tallissa on Kawasakin Zx-6R ja on vielä ensi kesänäkin. Sen verran olen pyörään tykästynyt, että pois en sitä vaihda - ainakaan vielä.

On totta, että paljon sain neuvoja siitä miten epäsopiva pyörä se on aloittelijalle. Kuitenkaan mitään suurempia vaikeuksia en sen kanssa ole kohdannut...

Mulle kyykky oli sopiva vaihtoehto. Pituutta tähän varteen on kertynyt 173 cm, joten jalatkin yltää kyllä hyvin pyörän päältä maahan.
062802jumpie_prv.gif
ZX-6R
inlove.gif
Hyvin sopii aloittelijalle. Pääasia on että itse nauttii omasta pyörästään. Kortin saatuani kerkesin kurvailemaan ninjalla vaan reilu kuukauden ja nyt jo hirvee ikävä. Aluksi tuli harkittua er-5:ttä tai vastaavia mutta onneksi mies hommasin tuon kasawikan. Erkkavitonen rupesi kuitenkii tuntumaan pieneltä jo viimosilla ajotunneilla. Uskoisin et ninjaa ei tarvii ihan heti vaihtaa. No jaa, se raukka saattaa ootella autotallissa viel enskii kesän...
bawling.gif
Suuri toive on, et sillä pääsis ajelemaa, jos tullaa ens kesänä käymää kotosuomessa.

Ainii, pituutta 168 cm ja jalat yltää tosi hyvin maahan.
sport05.gif

Fasu on hyvä valinta, on muuten helppo käsitellä ja nopee tarvittaessa. Oli mulla aikansa ja nyt on V-kone.... = Vääntöä löytyy...

No niin...kiitos, kiitos kaikille  
inlove.gif

Paananen vastas ja tunki tuntia kehiin oitis ja ens viikolla sit mennään asiaa tutkimaan  
smile_org.gif
Vai pitäsikö sanoo et mennään kattelee lähempää onks toi asfaltti nyt varmasti tasanen tältä kohtaa...
biggrin.gif
Hyviä ajotunteja sulle  
smile_org.gif
, mulle ope sanoi että HÄNEN tunneillaan ei yleensä kaatuilla  
smile_org.gif
En mäkään ajotunneilla saanut pyörää nurin , sen jälkeen oman pyörän useammankin kerran  
nixweiss.gif

Jos ihminen ois tehty kyykyllä ajamaan se kulkis neljällä raajalla kontaten (aina, eikä vaan toisinaan).

Hyvähän se on myös visioida miten käy jos mettään menee vaakasyöksyssä pää edellä ja iso puu sattuu kohdalle. Ei sitä jälestäpäin useinkaan tarvi ja on etukäteen visioituna helpompi vältellä mokomaa sattumaa.

I
Harva bisnestä tekee mopokaupoissa, niinku heppakaupoissa.

Ekaks pyöräks en tosiaankaan aatellu hommata mitään uuden kiiltävää hienoutta, paremmin taitaa sopia sellanen vähän rutattu, kolhittu, kovia kokenut niin ku tuleva omistajansa niin voi hyvällä omallatunnolla mennä pöpelikköön tutustumaan lähemmin pyörän kanssa kastematojen tai kasiaisten sielunelämää.
biggrin.gif
tounge.gif
TÄSTÄ sulle hyvä ja edullinen alottelupyörä. lähtee edukkaasti...

Back