• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Alottelevalle naisella

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Bastet
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Joo...Jokaisella on oma makunsa, aikas etovaa olis jos jokaikinen tykkäis samasta
confused_orig.gif
Mulle ei toi kyykkä sovi, sen tiedän jo nyt...tuli oltua auto-onnettomuudessa kun stadin nakerrusviraston kuorma-auto käänty suoraan eteen ja eikun pää edellä kokeilee miltä tuntuu tuupata kuuppa tuulilasista läpi.
crazy.gif

Kokemuksen karheella rintaäänellä tai jollain voin sanoo...en suosittele
sad_orig.gif

Ei sen puoleen...ei noi customitkaan oo mun juttuni...
confused_orig.gif
Eli siis alkuun aika perusmallia ja sit katotaan mihin nuppi ja maku kiikuttaa
biggrin.gif
Aevan, toi on ihan jees lähestymistapa ja oman maun mukaan kannattaa mennä, muistaen että se usein muuttuu kokemuksen karttuessa joka tapauksessa ja useimmiten ainakin kerran parin eka vuoden aikana.

Mutta kyykkäriä tai muutakaan pyörämallia ei kannattaisi hylätä sillä perusteella, miten kuskille käy mahdollisessa onnettomuudessa. Jos kehnosti käy, niin sillä pyörätyypillä ei kovin suurta merkitystä ole.
Onko se sitten paljoa turvallisempaa, jos oisit vaikka kustomilla ollut samassa tilanteessa? Jalat edellä ja sitten koko yläkroppa vielä rajummalla piiskaliikkeellä vasten sitä tuulilaisa, kenties vielä niska kenossa ja kustomityylinen avopotta päässä? Tuleeko siinä kenties vähemmän vaurioita kuskin koko kroppaan? Taitaa olla enempi tuurista tai sen puutteesta kiinni kuis käy.

Eli unohda ne kauhuskenariot myös kyykkyjen kohdalla ja valitse se mopo ihan muilla perusteilla. Sitten vaan vähemmän puhetta ja teoriaa, ja enemmän ajoa ja hanaa.
cool.gif

Ja sit ensi keväänä muista mennä Ennakoivan ajon kursseille jonkun mp-kerhon järjestämään koulutukseen.
smile_org.gif

Ilman muuta se on kyykky. Customilla ei samanlailla opi ajamista.
Tuo nyt on aikas soopaa...
tounge.gif

Kyllä customilla ajamaan oppii siinä kuin millä tahansa pyörällä. Omasta mausta(ja kukkarosta) lähinnä kiinni minkä valitsee ekaksi ajopeliksi. Erkki Viitonen on varmasti oiva valinta(itse aloitin GPZ500S:llä), samoin kuin joku pikkuBandiitti. Molempia saa edukkaasti. Mutta en ohittais myöskään 535 Viragoa, Shadow 600:sta tai muita vastaavia, jos custompyörät tuntuu omalta jutulta.. Ovat helppoja ajaa ja ainakin matalia.

edit. Bastet tuolla jo kirjoittikin etteivät customit kolahda...
withstupid.gif

Mulle ei toi kyykkä sovi, sen tiedän jo nyt...tuli oltua auto-onnettomuudessa kun stadin nakerrusviraston kuorma-auto käänty suoraan eteen ja eikun pää edellä kokeilee miltä tuntuu tuupata kuuppa tuulilasista läpi.
crazy.gif
Käsitän tästä lauseesta että et siksi halua kyykkyä kun niskat on onnettomuuden johdosta jäykät?

crazy.gif
Käsitän tästä lauseesta että et siksi halua kyykkyä kun niskat on onnettomuuden johdosta jäykät?
Ei niskat oo jäykkänä, mut korvien väliin jäi jotain...

Eli ennen onnettomuutta hypin hevosella esteitä ja korkeita, ei väliä vaikka joskus mäiskähdettiin tantereeseen, jos hevonen oli "villillä" tuulella ja tuli pukkia, oli pystyssä jne. ei haitannu tippaakaan. Onnettomuuden jälkeen jos oli pienikokoinen hevonen, tuli kaamee tunne, et nyt mennään pääedellä ja tuli pienoinen tärinä, pumppu hakkas jne.

Onnettomuudessa meni siis filmi poikki kun pää meni tuulilasista läpi. Paljon muutakin meni tohjoks siinä touhussa omasta kropasta.
sad_orig.gif

Kun kokeilin ajoasentoa RR pyörän päällä, tuli sama tunne et nyt mennään nuppi edellä eli ainakin tässä vaiheessa, armotta pois suljettu vaihtoehto.

Tuli sitten oikeen mukavan open avustuksella pörrättyä ja mukavaa oli
062802jumpie_prv.gif
Jäi tosi hyvä fiilis ja kärpäset, perhoset sun muut hävis aika nopeesti ja oikeen harmitti kun aika loppu
bawling.gif

Mut kyl mä viel, kyl mä viel näytän teille et
062802moto_prv.gif
biggrin.gif
biggrin.gif

Back