• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Alpinestarssin nahkat

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja dachase
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

dachase

New member
Iltaa.
baaa.gif

Ajokausi lähestyy uhkaavasti!
062802moto_prv.gif

Ajopuku tarttis hommata, ja Alpinestarsin puvut omaan silmään sopivat MAINIOSTI. Hintaahan noilla on, mutta entäs laatu?
2-osaista nahkapukua olen katsellut..
withstupid.gif
inlove.gif

parasta mitä rahalla saa. multa saisit hyväkuntoisen alpinestarsin gpu 2-osaisen puvun, koko 52!

Laatu ainakin silmämääräisesti katsottuna on hyvää. Mulla on 2-osainen gpu, tai jokin sellainen.. Kotimaan rr-puolella käytetään enimmäkseen a-starsin, dainesen ja ixs:n nahkoja, jos se nyt kiinnostaa.. Kokeilemalla se puvun "sopivuus" selviää.

On varmasti laatukamaa mutta jotenkin musta tuntu kun kokeilin tuota alpinestarsin stunttia että ei se ihan niin paksua nahkaa ole ku tuo oma Dainese. Tiiä sitte.
withstupid.gif

Mulla on Alpinestarsin tz1-takki. Löytyy myös Halvarssonin Victor-takki ja Rocker-housut. Takit on malliltaan saman tapaisia ja sopivat mun päälle kuin sormi nenään, toisin kuin Daineset. Eli se mikä istuu yhdelle ei välttämättä käy toiselle, kuten jo joku edellä mainitsi.
A-stars, Dainese, Halvarsson, Ixs... eiköhän noista löydy istuva ja oikean mallinen joka jannulle halusi sitten race, touring tai ihan "klassisen" mallisia nahkoja. Ja laatu ainakin mun mielestä mainituissa merkeissä parasta a-luokkaa.

Mulla on Alpinestarsin tz1-takki. Löytyy myös Halvarssonin Victor-takki ja Rocker-housut. Takit on malliltaan saman tapaisia ja sopivat mun päälle kuin sormi nenään, toisin kuin Daineset. Eli se mikä istuu yhdelle ei välttämättä käy toiselle, kuten jo joku edellä mainitsi.
A-stars, Dainese, Halvarsson, Ixs... eiköhän noista löydy istuva ja oikean mallinen joka jannulle halusi sitten race, touring tai ihan "klassisen" mallisia nahkoja. Ja laatu ainakin mun mielestä mainituissa merkeissä parasta a-luokkaa.
Asiaa. Tuossa omassa kommentissani totesin vain nahkan tuntuneen sormissa paksummalta. Se mikä istuu parhaiten on varmasti se paras valinta, oli se sitten mikä tahansa noista em. merkeistä.

Alpinesin puvut ovat siistejä ja hyvin viimeisteltyjä. Kannattaa kuitenkin huomata, että Alpinesilla suojat ovat eri malleissa eri kokoa ja mallia. Kisapuvuissa ne ovat suunnilleen Dainesen kokoisia, joissakin muissa selvästi pienempiä. Omakohtaisia kokemuksia - tuollaisissa kun tullut mällättyä - löytyy tarkemmin:

TÄSTÄ

Miten vain. Selvästi parempiahan nuo varmaan ovat kuin jotkut "muka muka"-nahkapuvut. Mikäli käyt MP-messuilla, pieni käsikopelo eri merkkien välillä kertoo paljon.

En malttanut pitää näppejäni erossa tästä keskustelusta koska olen pienen ikäni tehnyt töitä nahkojen parissa.
Kilpailu- ja ammattikäyttöön on tarkat kriteerit nahan suhteen.
Ylivoimaisesti eniten käytetty on nautanappa ja vahvuus tulee olla 1,2 - 1,3 mm., mielellään mahdollisimman pehmeäksi muokattu ettei mukavuus kärsi. Halpatuontikamat ovat monesti peltimäisiä kovia koppuroita ja sellainen nahka ei ole kestävä ja sitkeä kuten pehmeäksi muokattu. Siinä on yksinkertaisesti tehty nahkaa nopeasti ja halvalla. Nahkaa ei ole kypsennetty kunnolla ja paksukin tällainen repeää monesti erittäin helposti eikä siten suojaa käyttäjäänsä yhtä hyvin kuin oikeaoppisesti muokattu.
Vesipuhvelin nahka on mainio mp asuihin, se on nautaakin lujempi.
Lammastakin käytetään mutta se on itsessään jo paljon ohkasempi ja heppaisempi värkki että siinä kyllä suojapuoli kärsii. Toisaalta se on kevyt ja mukava pitää.
On hyvä tietää että lampaita on monen sorttisia.
Villalammasta kannattaa varoa, se on karvalammasta paljon paksumpi itsessään mutta rakenteeltaan erittäin heikko.
Karvalammas sen sijaan on lujaa tekoa ja sitä käytetään etupäässä pukineisiin.
Voisin jatkaa kauankin tästä aiheesta mutta nyt ymmärsin lopettaa.
Suosikaa siis nötköttiä.
biggrin.gif

Eikös jotkin parhaat / kalleimmat kisapuvut tehdä jostain ihmeen kengurun nahasta?? Vai olinko ymmärtänyt väärin? Lehmän iho on ihan hyvä materiaali, kunhan se on käsitelty oikein (kuten karvari edellä totesi). Itse koittanut aina etsimään sellaisen pehmeän tuntuisen puvun jossa nahka silti on paksuudeltaan 1.2-1.4 mm. Koppurassa puvussa se nahka todellakin repeää helposti samoin kuin myös saumat repeävät helpommin. Tietysti sellaisesta hyvästäkin puvusta tulee kova koppura jos sitä ei hoideta oikein.

Eikös jotkin parhaat / kalleimmat kisapuvut tehdä jostain ihmeen kengurun nahasta?? Vai olinko ymmärtänyt väärin? Lehmän iho on ihan hyvä materiaali, kunhan se on käsitelty oikein (kuten karvari edellä totesi). Itse koittanut aina etsimään sellaisen pehmeän tuntuisen puvun jossa nahka silti on paksuudeltaan 1.2-1.4 mm. Koppurassa puvussa se nahka todellakin repeää helposti samoin kuin myös saumat repeävät helpommin. Tietysti sellaisesta hyvästäkin puvusta tulee kova koppura jos sitä ei hoideta oikein.
Juu, kengurunnahka on erittäin lujaa, en tiennyt että sitä käytetään myöskin ajopukuihin. Aina oppii uutta.
Esim. hyvälaatuiset jalkapallot ja jalkapallokengät tehdään siitä.
Ainoat huonot puolet kengurussa on nahkojen pieni koko ja raaka-aineen kallis hinta.
smile_org.gif

Juu, kengurunnahka on erittäin lujaa, en tiennyt että sitä käytetään myöskin ajopukuihin. Aina oppii uutta.
Esim. hyvälaatuiset jalkapallot ja jalkapallokengät tehdään siitä.
Ainoat huonot puolet kengurussa on nahkojen pieni koko ja raaka-aineen kallis hinta.
smile_org.gif
Muistelisin että Kushitanin (kirjoitettiinko se noin) kilpamallit tehdään kengurusta. Hanskoissa käytetään melko paljon (olikos se nyt vuohen nahkaa) joka on kestävää myös ohkaisena ja näin ollen tuntuma saadaan hyväksi.

parasta mitä rahalla saa. multa saisit hyväkuntoisen alpinestarsin gpu 2-osaisen puvun, koko 52!

vai muka parasta mitä rahalla saa?
et taida kovin tarkka olla rahoistasi?

kannattaa katsoa että missä maassa ne alpinestarsit on valmistettu! italiassa taidetaan tehdä mittatilauspuvut sekä paras/kellein kisapuku, muissa löytyy made in romania, india, poland merkintöjä.

itse en huoli kuin italiassa tehtyjä alpinestareja, jos kerran italialaisen nahkapuvun ostaa. silloinkin se dainese menee hinta/laatu suhteeltaan edelle.

Toistaiseksi Dainesen 2-osaiset ja yksiosaiset puvut tehdään kaikki Italiassa. Kuten edellä on todettu, hinta/laatusuhde on todella hyvä.

nimim. vaikkakuinkamones Dainesen puku

En nyt välttämättä liittyisi siihen mielipiteeseen että Italiassa tehty on laadukas aina, tai jossain Romaniassa tehty heikkolaatuinen. Laatu tulee ihan puhtaasti siitä miten sitä valvotaan valmistuttajan ja valmistajan puolesta. Kun sitä pukua ostaa niin kannattaa tarkistaa aina ne saumat (vähintään kaksinkertaiset ompeleet). Nahan laatu on helposti tarkistettu ihan kokeilemalla sen pehmeyttä. Joskus maailmassa kokeillut Sweepin pukuja, olihan se paksua nahkaa, mutta tolkuttoman kovaa koppuraa. Taasen tässä juuri ennen vuoden loppua pääsin kokeilemaan Arlene Ness pukuja ja pitää sanoa että nahka on laadukkaampaa kuin Dainesen puvuissa (ainakin niissä joita olen päässyt kokeilemaan). Messuilla kannattaa kiertää ja katsella ja eritoten kokeilla.

En nyt välttämättä liittyisi siihen mielipiteeseen että Italiassa tehty on laadukas aina, tai jossain Romaniassa tehty heikkolaatuinen. Laatu tulee ihan puhtaasti siitä miten sitä valvotaan valmistuttajan ja valmistajan puolesta. Kun sitä pukua ostaa niin kannattaa tarkistaa aina ne saumat (vähintään kaksinkertaiset ompeleet). Nahan laatu on helposti tarkistettu ihan kokeilemalla sen pehmeyttä. Joskus maailmassa kokeillut Sweepin pukuja, olihan se paksua nahkaa, mutta tolkuttoman kovaa koppuraa. Taasen tässä juuri ennen vuoden loppua pääsin kokeilemaan Arlene Ness pukuja ja pitää sanoa että nahka on laadukkaampaa kuin Dainesen puvuissa (ainakin niissä joita olen päässyt kokeilemaan). Messuilla kannattaa kiertää ja katsella ja eritoten kokeilla.
Dainesella on eroja, kalliimmissa malleissa kuten Bora, Talos yms, nahka on erittäin pehmeää ja hyvin käsiteltyä.

Edullisemmissa ei niin pehmeää, mutta silti erittäin hyvälaatuista. Edullisemmissa puvuissa hinta estää kalliin ja verrattain monimutkaisen käsittelymenetelmän käyttämisen.

Dainesen irtotakit yms tuotteet, jotka valmistetaan esmes. Romaniassa, leikataan italiassa. Ainoastaan neulonta tehdään halppismaissa. Laatu on silti ISO-sertifikaattien mukaista...

Jep...

Back