• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Aprilia RS 660

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja JMH
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Hieno homma. Viikko sitten soitin jälleenmyyjälle, joka kertoi pakoventtiilin huollon olevan käynnissä. Toivottavasti saavat pian oman rs660 kilpiin. Polte persuksis ollu kova, kun koko viikon ollut hyvä ajokeli.

Sain omani (Tuono 660) kilpiin 1.6, ilmeisesti coc todistuksen saaminen kesti.. ja pakoventtiilien recalliin liittyvät työt. Jälleenmyyjä teki kaikkensa asioiden edistämiseksi ja hoiti oman osuutensa mallikkaasti.

Nyt ehtinyt muutaman lyhyen lenkin ajamaan ja laite on kyllä ketterä & hauska :orgmp:

Minkäslaiset vakuutusmaksut Tuonossa on? Kukaan RS saanut vieläkään liikkeelle?

Tuli vielä kaiken kukkuraksi joku pakoventtiilivälysten tarkastus näille 660 moottoreille :sad: Onko hende:n Tuono edelleen ainoa joka saatu liikenteeseen rikastuttamaan suomen tieverkostoa?

Onneksi on RSV4 mutta olishan se kiva saada uusikin pyörä ajoon.
Kun se on ollut Bike Worldissä kohta 3 kk odottamassa mua :(

Nyt on vähän liian kuuma ajella, varsinkin italialaisella. Lisäksi aurinko voi häikäistä. Syksyllä sellainen turvallinen pilvikeli miedolla vesisateella, niin jäähdytys pelaa.
Muuten olen sitä mieltä, että koskaan ei kannata ostaa mitään, mitä ei saa saman tien mukaansa kun lyö rahat kouraan. Yleensä ostopäätös kulkuvälinettä mukaan ottamatta siirtää kauppiaan seuraavan projektin kimppuun. Ainakin jumalattomat viivästysmaksut tai ilmainen sijaispyörä pitää tinkiä, jos ihan välttämättä haluaa ostaa jotain mitä ei ole olemassa. Nimimerkillä ensimmäisen ja viimeisen kerran autoa vuoden odottanut - joskus takavuosina.

Joo en kyllä itsekään ostaisi mitään jonka saatavuudesta ei olisi tarkkaa tietoa. Mulle tuotiin jo toisen kerran tässä uusi pyörä Pietarsaaresta suoraan kotiin Tampereelle. Ei voi kuin suositella RE Motorsin palvelua:thumbup:

Joo en kyllä itsekään ostaisi mitään jonka saatavuudesta ei olisi tarkkaa tietoa. Mulle tuotiin jo toisen kerran tässä uusi pyörä Pietarsaaresta suoraan kotiin Tampereelle. Ei voi kuin suositella RE Motorsin palvelua:thumbup:

Pihinä miehenä hain itse viime kesänä pyörän tuolta. Sen perusteella ainakin asiallinen mesta ja asioin toistekin, jos heidän valikoimissaan olevaa uutta pyörää halajan.

Vaikuttaa asialliselta liikkeeltä, siellähän on vissiinkin ainoa uusi 2021 V4Factory myynnissä mitä tähän mennessä Suomeen on tullut.
Sinänsä minulla ei ole valittamista Bike Worldin toiminnasta, nämä viivästykset ovat kyllä Piaggion uuden maahantuonnin aiheuttamia.
Tänään pitäisi iltapäivällä saada pyörä, eilen oli tullut Vantaalle recall-huollosta Turusta.

Sain oman RSn 19. päivä. Kotimatkalla tehot kävi 100kmh:n nopeudesta nollassa, jolloin meinasi heittää mut sarvien yli.. Tehot palautuivat heti takasin. Alarm atc disabled, abs valo syttyi ja aprc valo vilkkumaan. Virrat pois ja takaisin, sama ongelma ja nopeusmittari näytti loppumatkan 0kmh. Satunnaisina päivinä ajellut ja varoitus valot syttyvät hetken aikaa ajettua. Pyörä haettiin tiistaina huoltoon. Apriliaforumilla joku kirjoitti, että korjaantui uudella ohjelmistopäivityksellä.

Sain oman RSn 19. päivä. Kotimatkalla tehot kävi 100kmh:n nopeudesta nollassa, jolloin meinasi heittää mut sarvien yli.. Tehot palautuivat heti takasin. Alarm atc disabled, abs valo syttyi ja aprc valo vilkkumaan. Virrat pois ja takaisin, sama ongelma ja nopeusmittari näytti loppumatkan 0kmh. Satunnaisina päivinä ajellut ja varoitus valot syttyvät hetken aikaa ajettua. Pyörä haettiin tiistaina huoltoon. Apriliaforumilla joku kirjoitti, että korjaantui uudella ohjelmistopäivityksellä.

Saitko jo takaisin vai vieläkö on korjauksessa? Miltä pyörä muuten vaikutti?

Sata kilsaa ehdin eilen ajaa, Mallinkaisiin ja takaisin.
Hyvin tuntui toimivan, pientä hienosäätöä kahvojen asentoihin ja sen sellaista niin eiköhän siitä toimiva peli saada.
Täytyy vaan opetella miten se kaikki elektroniikkapuoli pelaa siinä, sen verran erilainen verrattuna tuohon RSV4:een.

Joo, tuollainen kevyt moottorinvaihtorecall
Tarkistin just omani Aprilian customer caresta, ei koske mun pyörää :)

Perus-Apriliaa. Täysin uusi malli ja ensin harjoitellaan pienet ja isommat viat pois :D Itse en kyllä rohkenisi ostamaan uutena uutta mallia. Katsoo vähintään yhden päivityksen/faceliftin ja sitten ehkä.

Saitko jo takaisin vai vieläkö on korjauksessa? Miltä pyörä muuten vaikutti?

Vieläkin huollossa. Oikein näppärä laite. Kevyt ohjattava, rento ajoasento, pehmeä satula.
Ensimmäinen pyörä, niin vaikea verrata toisiin. Oma pyörä sai myös puhtaat paperit recallista.

Laitoin oman VINin af1 racingin edille sähköpostilla ja tuli tälläinen vastaus

tsb.jpg

Back