Aprilia RS250

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Saimonii
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Oi että!!! Ite ihailin aikanaan RGV 250:stä, mutta kyllä tällainenkin maistuis!! Ja mikäs sen mukavampaa kuin kusetella piikki-poikia joilla on "Boyesenit" kiinni ja kantta laskettu ja muuta viri-viriä
biggrin.gif
 
kaboom.gif
 
Oi että!!! Ite ihailin aikanaan RGV 250:stä, mutta kyllä tällainenkin maistuis!! Ja mikäs sen mukavampaa kuin kusetella piikki-poikia joilla on "Boyesenit" kiinni ja kantta laskettu ja muuta viri-viriä
biggrin.gif
 
kaboom.gif
Paljon enemmän autot ja isot moottoripyörät alkoivat provosoimaan kuin kevarit. Itse asiassa oli harvinaisen hauskaa nähdä se yllättynyt ilme kun "kevari" tunkee rinnalle vielä jotain 190 mittarissa. 205 oli mun pyörän huiput, joten useimmiten loppui haastajilta kantti eikä nopeus kulkuneuvosta.

Radalla tuo olikin sitten omimmillaan ja ikävä on.
9233_183261222951_645487951_3829332_4136821_n.jpg

tuon jälkeen pyörästä poistui vielä vilkut, peilit, sivuseisontatuki ja käynnistyspoljin. Ne kaikki häiritsi rata-ajossa ja kadullakin selvisin ihan ok ilman niitä.
 
Kyllähän noita putkia halvalla saa. Tygalta uudet putket (mild steel) maksaa noin 240e ja änkät noin 40e kpl.
Isot pyörät kyllä katsoo välillä aika pitkään ja parkissa tulee moni ihmettelemään mikä pyörä on kyseessä. Eilen just ajelin 125 räsän perässä, kovasti kyllä peiliin katseli ja pää pyöri kuin pöllöllä.
 
Tänään tuli tullin veropäätös. Veroa tuli huimat 240e.
Uudet tulpat tuli vaihdettua, lankarullat kiinni ja muuta pientä säätöä tehty. Huomenna ajelulle videokamera mukaan.
062802moto_prv.gif
 
Siisti peli. Itellä oli ekaksi isoksi pyörässä kiikarissa hopea vanhanmallin RS250, mikä kaatui loppumetreillä tullin pelotteluun (yhtään ei ollut vielä suomen kilvissä silloin). Harmittaa prkl vieläkin.

Kostoks aion hankkia VJ23 RGV:n jahka ikinä valmistun ja pääsen töihin...
smile_org.gif
 
Tuosta Stan Stephensistä oli iso juttu FastBikes-lehdessä (elo- tai syyskuun numero). Varmasti ihan pätevä ukko.

Toinen tuttu virityspaja on Fischer.
Ari Matikainen saa noi kans kulkemaan.
Edellisen lisäksi se ajaa häiritsevän kovaa vähän pyörällä kuin pyörällä...

Hieno pyörä on RS juu.
Joskus näin radalla moisen johon oli tungettu Millen mosa!
(Tai no motti oli kai Capo Nordin raadosta mutta v60 kumminkin.) Syötti aika tuliseen
smile_org.gif
 
Ajokelejä odotellessa harrastusta on pidettävä yllä. Joten pyörä osiksi ja remppaa tekemään. Tarkoitus käyttää kone auki, vaihtaa laakerit, männät, tiivisteet ja kaikki muu mikä on tarpeellista. Tämän päivän tavoite oli saada moottori irti ja homma lähti hyvin käyntiin, pois lukien pakoaukonsäätimen laipan kiinnitysruuvia, jonka irrottamiseen tarvitsittiin hieman hitsipillin lämpöä apuna. Tiukkaan oli lukitteella saatu.
Kuvat kertovat enemmän.
Tästä lähdettiin.
remppa1.jpg

Kaasarit ja johtohässäkkä.
remppa2.jpg

Hommat kesken.
remppa3.jpg

Tunkkia apuna käyttäen kone nätisti alas.
remppa4.jpg

Ja tähän päädyttiin päivän lopuksi.
remppa5.jpg


Seuraavaksi kone auki ja putsailemaan osia. Tästä on hyvä jatkaa.
biggrin.gif
 
Homma edennyt taas hieman. Uudet männät tilattu ja pari muuta osaa. Ihan hyvässä kunnossa vaikuttaa kyllä paikat olevan.
smile_org.gif


remppa6.jpg

remppa7.jpg

remppa8.jpg

remppa9.jpg

remppa10.jpg

remppa11.jpg

remppa12.jpg
 
Ompas sillä körötelty, ei lepakon kuviota männästä paljoa näy
smile_org.gif
Tai voipi olla mahotonta saada tuolla tulpan asennolla sitä aikaseksi.

2t
thumbs-up.gif
 
Uudet männät, männänrenkaat, neulalaakerit ja muuta pientä osaa tuli TuningWorksilta. Kone alkaakin olla jo täysin osissa. Enää laakerit pitää hankkia ja odotella että tiivistesarja tulee Aprilialta. Ja lisää kuvia missä mennään.
remppa13.jpg

remppa14.jpg

remppa15.jpg

remppa16.jpg

remppa17.jpg

remppa18.jpg
 
Pitkästä aikaa vois päivitellä taas. Kaikki alkaa olemaan nyt ajokunnossa. Kone on kiinni pyörässä ja koekäynnistetty. Uudet jarrulevyt ja palat pitää vaihtaa vielä, sekä uudet cliponit ja muuta pientä laittoa. Eturatas vaihtui kans piikkiä pienempään (13).
Tuossa vielä pari kuvaa koneen kasauksesta.
remppa19.jpg

remppa20.jpg
 
Pitkästä aikaa vois päivitellä taas. Kaikki alkaa olemaan nyt ajokunnossa. Kone on kiinni pyörässä ja koekäynnistetty. Uudet jarrulevyt ja palat pitää vaihtaa vielä, sekä uudet cliponit ja muuta pientä laittoa. Eturatas vaihtui kans piikkiä pienempään (13).
Tuossa vielä pari kuvaa koneen kasauksesta.
http://i153.photobucket.com/albums/s222/Snipu/remppa19.jpg
http://i153.photobucket.com/albums/s222/Snipu/remppa20.jpg
Näenkö oikein että olet vetänyt alapääntiivisteeseen tiivisteliiman?

Ite tulee kostutettua öljyllä ja kasattua ilman silikooneja.
 
Pitkästä aikaa vois päivitellä taas. Kaikki alkaa olemaan nyt ajokunnossa. Kone on kiinni pyörässä ja koekäynnistetty. Uudet jarrulevyt ja palat pitää vaihtaa vielä, sekä uudet cliponit ja muuta pientä laittoa. Eturatas vaihtui kans piikkiä pienempään (13).
Tuossa vielä pari kuvaa koneen kasauksesta.
http://i153.photobucket.com/albums/s222/Snipu/remppa19.jpg
http://i153.photobucket.com/albums/s222/Snipu/remppa20.jpg
Näenkö oikein että olet vetänyt alapääntiivisteeseen tiivisteliiman?

Ite tulee kostutettua öljyllä ja kasattua ilman silikooneja.
Alapääntiivisteissä oli vakiona jo tuo sininenviiva. Kyseessä Athenan tiivisteet. Tiivistesilikoonia on ainoastaan kampikammionlohkojen välissä, johon ei tulekaan muuta tiivistettä.
 
Laitetaan nyt tännekin vielä. Eli kyseinen pyörä varastettu 2-3.9.2011 pe-la välisänä yönä Helsingistä Vuosaaresta. Jos sattuu tulemaan vastaan niin ilmoituksia poliisille vaan.

Edit. Mopo löytyi ja voi hyvin. Kiitos niille jotka pitivät silmät auki!  
bowdown.gif
 
Ajokauden loputtua on tullut tehtyä pientä huoltoa ja uutta osaa tilattu. DID ketjut ja JT:n rattaat. Myös Dominon pikakaasu ja kaasuvaijeri tuli vaihdettua.

RS250chain.jpg


RS250Domino1333.jpg


Sitten saapui odotetuin paketti Italiasta. Giannellin putket kevlar vaimentimilla. Ajattelin samalla kertaa puhdistaa pakoaukonsäätimet. No homma meni hyvin, kunnes sain ensimmäisen pakoaukonsäätimen ulos ja kaikki ei näyttänyt olevan kunnossa, keskimmäisen laipan pinni oli murtunut. Sama ongelma tuli vastaan myös toisessa sylinterissä.
bangwall.gif
Onni onnettomuudessa, mikäli laipan rikkoutumista en olisi huomannut, olisi laippa tai pinni saattanut tippua sylinteriin ikävin seuraamuksin. Putkien asennus jäi siihen. Eipä päässyt vielä kuuntelemaan uusia luontoääniä. Toivottavasti Aprilia laulaa pian.
buttrock.gif


GiannelliRS250.jpg


RS250Power-valve.jpg
 
Back
Ylös