Saimonii
New member
Vihdoinkin kyseinen pyörä on pihalla. Mistä kaikki sitten alkoi? Pienenä bike –luetteloa (vm. 97 ja 00) selatessa ja roadracing kisoja katsellessa alkoi Aprilia RS250 kiinnostamaan. Nyt pari vuotta sopivaa pyörää etsiessä, selaillen Saksan, Brittien ja Ruotsin MP tarjontaa. Suomessa myös paria pyörää olen kyselly. Saksassa myynnissä olevien RS250 määrä vaihtelee 30 ja 50 pyörän väliltä. Saksasta sopivaa Aprilliaa ei löytynyt ja tuonti kustannukset ovat korkeat verrattuna pyörän hintaan. Yksi ilta löysin nettiä selattaessa Virossa myynnissä ja alkuperäis kunnossa olevan kakspuokin. Pienen tutkailun jälkeen päätin katsoa mitä sieltä vastattaisiin. Tarvittavat tiedot tuli nopeasti ja päätin lähteä katsomaan pyörää. Ei muuta kuin aamulla laivalla Tallinnaan. Myyjä toi pyörän suoraan satamaan, jossa koeajettiin ja tehtiin tarvittavat paperityöt. Ehdin vielä samalla laivalla takaisin suomeen, tosin olin chek in:ssä 10min ennen laivan lähtöä. Suomen päässä tehtiin tullissa vaadittavat paperityöt ja vihdoinkin kauan etsitty Aprilia RS250 hankittu. Matkakulut huimat 23e plus tuliaiset.
Pyörän kunto yleisesti on siisti. Mittarissa on 19tkm. Alla uudet Dunlopin Sportmaxit ja takajarrupalat sekä akku. Uudehkot ketjut ja rattaat. Vuosimallia 98 ja väritys on Rossi replica, tarrat poistettuna. Myyjän mukaan, RS on kaatunut oikealle kyljelleen, kun auto peruutti ja kaatoi pyörän parkissa. Tästä muistona on enää naarmut äänenvaimentimien lämpösuojassa ja oikean jalkatapin kiinnityskohta on murtunut. Koeajossa selvisi, ettei etujarru toiminut kunnolla. Jarruissa ilmaa. Ilmailin jarruja ja ihmettelin kun ei mikään auta, tarkemmin tutkittuani huomasin jarrunestesöiliön letkussa olevan pienen reiän josta pääsi ilmaa pääsylinteriin. Onneksi sopivaa letkua löytyi ja jarrut saatiin toiminta kuntoon. Tekniikaltaan pyörä on täysin toimiva. Kone käy tasaisesti ja eikä tärinää ole havaittavissa, eri kierrosalueilla. Kiertää iloisesti yli 13 tonnin. Ajossa huomattu, että kevaripojat ja amikset alkaa haastamaan kun luulevat 125 kuutioiseksi.
Perustiedot pyörästä löytyy täältä.
Itse Räsä!
Parempia kuvia ja päivitystä tulee pian.
Pyörän kunto yleisesti on siisti. Mittarissa on 19tkm. Alla uudet Dunlopin Sportmaxit ja takajarrupalat sekä akku. Uudehkot ketjut ja rattaat. Vuosimallia 98 ja väritys on Rossi replica, tarrat poistettuna. Myyjän mukaan, RS on kaatunut oikealle kyljelleen, kun auto peruutti ja kaatoi pyörän parkissa. Tästä muistona on enää naarmut äänenvaimentimien lämpösuojassa ja oikean jalkatapin kiinnityskohta on murtunut. Koeajossa selvisi, ettei etujarru toiminut kunnolla. Jarruissa ilmaa. Ilmailin jarruja ja ihmettelin kun ei mikään auta, tarkemmin tutkittuani huomasin jarrunestesöiliön letkussa olevan pienen reiän josta pääsi ilmaa pääsylinteriin. Onneksi sopivaa letkua löytyi ja jarrut saatiin toiminta kuntoon. Tekniikaltaan pyörä on täysin toimiva. Kone käy tasaisesti ja eikä tärinää ole havaittavissa, eri kierrosalueilla. Kiertää iloisesti yli 13 tonnin. Ajossa huomattu, että kevaripojat ja amikset alkaa haastamaan kun luulevat 125 kuutioiseksi.
Perustiedot pyörästä löytyy täältä.
Itse Räsä!
Parempia kuvia ja päivitystä tulee pian.