Arai Astro/J

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Atte
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

Atte

New member
Onkos kellään kokemuksia Arain Astro/J kypärän visiiristä ja sen heikkoudesta? Kävi niin että normaalisti avattaessa visiiri jäi käteen ja pari mustaa muovibiittiä irtosi jostain. Käsittämättömän heikolta vaikuttaa visiirin kiinnitys. Onneksi löytyy vara Shoei
sport05.gif

Minulla on Signet-GT ja pari kertaa on käynyt niin että visiiri on irronnut toiselta puolelta ja se levy on lentänyt... Onneksi molemmilla kerroilla kypärä on ollut kädessä. Ajattelin käydä maahantuojan juttusilla, onhan noilla se viiden vuoden takuu.

Arailla kyllä takuu toimii ja sehän on 5v... eikös tuo astro kuitenkin ole suht uusi malli?

Ikävä kyllä Arain visiirin kiinnitys on hölmöin koskaan tapaamani. Jos visiiriä irrottelee, joutuu kiinnitys nippeleitä ja levyjä ostelemaan varsin tiheästi. Kuten uskollinen Arain käyttäjä totesi: "Kun en ole kolmesta Araista 12 vuoden aikana yrittänytkään irrottaa visiiriä, niin kokemukseni potasta ovat pelkästään positiivisia".
nixweiss.gif

Vein kypärän eilen Bikeworldiin ja ennustelivat että eipä taida mennä takuuseen. Aika käsittämätön asenne sinänsä kun ajattelee että ehkä ainoa argumentti enää ostaa Suomesta on se että takuut pelaa ja ongelmat hoidetaan. No ystävällien oli palvelu Bikeworldissa ja lupasivat yrittää hoitaa maahantuojan kanssa. Saas nähdä miten käy.
sport05.gif

Tuntuu taas Bike Worldin homma pelittävän. Soittivat ja lupasivat hoitaa korjauksen takuuna.
062802jumpie_prv.gif

[Ikävä kyllä Arain visiirin kiinnitys on hölmöin koskaan tapaamani. Jos visiiriä irrottelee, joutuu kiinnitys nippeleitä ja levyjä ostelemaan varsin tiheästi. Kuten uskollinen Arain käyttäjä totesi: "Kun en ole kolmesta Araista 12 vuoden aikana yrittänytkään irrottaa visiiriä, niin kokemukseni potasta ovat pelkästään positiivisia]

6-7 vuotta Araita käyttäneenä, ja vähintään muutaman kerran viikossa visiirin irroittaneena minulla ja vaimolla ei ikinä ole mikään kiinitysosa kypärästä rikkoontunut. Pesen lähes aina visiirin irrallaan kypärästä, on niin paljon helpompaa.

Olisikohan tekniikkaharjoituksen paikka?

Jykki

6-7 vuotta Araita käyttäneenä, ja vähintään muutaman kerran viikossa visiirin irroittaneena minulla ja vaimolla ei ikinä ole mikään kiinitysosa kypärästä rikkoontunut. Pesen lähes aina visiirin irrallaan kypärästä, on niin paljon helpompaa.

Olisikohan tekniikkaharjoituksen paikka?

Jykki
Itselläni on tälläkin hetkellä kolme eri merkkistä kypärää käytössä käyttötilanteiden mukaan.
Täytyy todeta, että Arain visiirin käyttöominaisuudet, niin ajossa kuin huollossa ovat selvästi jäljessä muista ns. merkkituotteista. Se ei millään alueella yllä muiden tasolle. Ei hyvin toimivan visiirin käyttö vaadi tekniikkaharjoituksia. Hyvä tuote on toimiva, luotettava, kestävä ja helppokäyttöinen. Niitähän Arain visiiri ei ole.
Kaikki muuhan on Araissa kohdallaan. Myös takuun toimivuus.
Syystä, että muut merkit ovat helppokäyttöisempiä ja muilta ominaisuuksiltaan ja käytettävyydeltään usein vähintään Arain veroisia, tahtoo Arai yhä useammin jäädä hyllylle reissuun lähtiessäni.
062802moto_prv.gif

PS. Kyllä minäkin joka reissun jälkeen pesen Arain visiirin irrallaan ja saan sen takaisin paikalleen, mutta silti se systeemi on hanurista.
Olen mukavuudenhaluinen, enkä kaipaa visiirin irroituksessa haasteita enkä tekniikkaharjoituksen tuomaa onnistumisen iloa.

Takuuseen pitää mennä tuo vika ehdottomasti. Pysy tiukkana.

Arain uudet tulevat mallit toivon mukaan korjaavat tuon suunnittelu"kukkasen". Kyllä aika on armotta ajanut Araista ohi. Parempia kypäriä ja erityisesti visiireitä saa jo monelta merkiltä. Araissa parasta on viimeistelytaso ja hyvät materiaalit. Visiirimekaniikka on syvältä jostain..

Parhaat visiiritekniikat:
Shoei ja Schuberth tasapistein, hieman perässä AGV, Suomy ja liuta pienempiä merkkejä, sitten Arai.

t. Spagu

Kyllä minäkin joka reissun jälkeen pesen Arain visiirin irrallaan ja saan sen takaisin paikalleen, mutta silti se systeemi on hanurista.
Olen mukavuudenhaluinen, enkä kaipaa visiirin irroituksessa haasteita enkä tekniikkaharjoituksen tuomaa onnistumisen iloa.
Minä olen myös mukavuudenhaluinen, joten käytän Shoei Z-Onea (tällä hetkellä kaksikin kappaletta), josta se visiiri lähtee irti ja menee takaisin muutamassa sekunnissa, särkymättä.  
033102beer_1_prv.gif
Kerran mp-tarvikekaupassa myyjä ei tiennyt, miten heillä myynnissä olevan Suomyn visiiri irroitetaan eikä niin ollen saanut sitä lainkaan irti. Totesin mielessäni, että Suomy on paras unohtaa heti ja hankin saksalaisesta verkkokaupasta toisen Z-Onen. Shoei taitaa myös olla hinnaltaan hieman edullisempi kuin Arai.

Takuuseen pitää mennä tuo vika ehdottomasti. Pysy tiukkana.

Arain uudet tulevat mallit toivon mukaan korjaavat tuon suunnittelu"kukkasen". Kyllä aika on armotta ajanut Araista ohi. Parempia kypäriä ja erityisesti visiireitä saa jo monelta merkiltä. Araissa parasta on viimeistelytaso ja hyvät materiaalit. Visiirimekaniikka on syvältä jostain..

Parhaat visiiritekniikat:
Shoei ja Schuberth tasapistein, hieman perässä AGV, Suomy ja liuta pienempiä merkkejä, sitten Arai.

t. Spagu
Näin on nähtävä.
Shoei ja Schubert; parhaat visiirit vaikka keskenään varsin erilaiset.

Takuuna meni. Ei ongelmia BW:n kanssa. Väittivät että alkoholipitoinen pesuneste olisi kovettanut ja heikentänyt kypärän osia ja sen vuoksi pidikkeet olivat murtuneet. Mene ja tiedä mutta BW hoiti kyllä homman mallikkaasti.
sport05.gif

En yhtään ihmettelis vaikka puhdistusaineet olisivatkin vian aiheuttaneet. Yleensä kaikille käyttöohjeille on olemassa jokin perustelu. Araillekin suositellaan ihan vaan vettä ja saippuaa puhdistukseen, mutta ohjeita noudatetaan paremmin aina jos tiedossa on että MIKSI. Nyt sitten tiedämme...

Noista Arain visiireistähän oli kuluneen vuoden aikana Englannissa isompaakin kärhämää Arain ja Autoglymin välillä. Autoglymin "Visor Cleaneria" käyttäneiden Arain omistajien visiirit kun halkeilivat yms. Arain mielestä syy oli Autoglymin, Autoglymin mielestä omassa tuotteessa ei ollut ongelmia, vaan vika oli Arain. Lopputuloksena Arain kaveri suositteli pesua pelkällä vedellä tai laimealla saippualiuoksella yms. Autoglymin kaveri puolestaan kertoi firman suhtautuvan vakavasti ongelmiin, joita kuitenkaan ei ole. Pitää katsoa josko käsiini sattuisi asiaa käsitellyt englantilaisen "Riden" artikkeli.

Jotenkin ihmetyttää että mistä se Arai valmistaa ne visiirinsä. Jonkun sortin polykarbonaattia kai sekin on, mutta kuinka puhdasta? Töissä olen "joutunut" polykarbonaatista valmistettujen linssien kanssa eräänkin kerran liemeen kun eivät kestä mitään jännitystä ja liuottimienkin kanssa saa olla tosi varovainen. Ja sitten kun kysyy maahantuojalta tai myyjältä (niin visiireistä kuin linsseistäkin) niin ei siitä kiertelystä mitään tolkkua ota...
Pitääkö tässä huolestua? Niin ja rientää heti ostamaan Shoei??

Minä olen nyt tapellut Arain visiirin kanssa. Kolme kertaa on vaihdettu sisuskalut takuuseen milloin miltäkin puolelta ja nyt tänään huomasin, että itse visiiri on halki siitä kohtaan, mistä sen pitäisi liukua sisään. Itse kypärään olen tyytyväinen Araihin, mutta nuo visiiri ongelmat alkavat ihan aikuisten oikeasti ottamaan kypärään.

sanoi:
Minä olen nyt tapellut Arain visiirin kanssa. Kolme kertaa on vaihdettu sisuskalut takuuseen milloin miltäkin puolelta ja nyt tänään huomasin, että itse visiiri on halki siitä kohtaan, mistä sen pitäisi liukua sisään.

...Niin ja Shoeit oli niitä paskoja kypäriä  
biggrin.gif

Vuoden vanha on Arai, mitään ongelmia ei ole ollut. Kaverit irroittelee visiireitään omista erimerkkisistä tekeleistään ja aina ihmettelevät että mitenkä se nyt irtoaa ja puuhaavat paljon. Itse pesen visiirin vain ja ainoastaan irroitettuna, vaihdan visiiriä valaistuksen mukaan ja voisin sanoa että monta kertaa on tämä tullut tehtyä 15000km:n matkalla. Astianpesuainetta ja kuumaa vettä käytän kotona, huoltoasemilla mitä sattuu veskissä olemaan.

Sanoisin Arain vahvuudeksi nimenomaan sen, että he eivät vaihda visiirimekanismia jokaiseen kypärämalliin, kuten esim. Nolan/X-lite tekee. Itselläni ei 4:ssä Arain kypärässä ole koskaan ollut ongelmia visiirimekanismin kanssa. Tuntuu toimivan.

Arain kypärät ovat käsittämättömän kestäviä ja turvallisia. 5 vuotta vanha Arai toimii edelleen kuin junan vessa, toisin kuin 1 kesän käytetty x-lite. X-litessä on helpompi ja loogisempi visiirimekanismi, mutta en näe Araissa ongelmaa silti.

Jotenkin vaan tuntuu silttä, että on hyvä kun edes joku valmistaja valmistaa pitkään jotakin mallisarjaa/tuotetta/osaa. Ei kaiken tarvitse perustua japsisupersprot-tyyppiseen kertakäyttökulttuuriin, jossa uusi malli on jo vanha ilmestyessään markkinoille.

Back