Raid II:n visiiriä en itse ole saanut vuotamaan millään. Ja se aukeaa ja menee takaisin paikalleen noin 6 sekunnissa, siis yhteensä laskettuna.
Ilmeisesti et kuitenkaan ole mitään poppakonsteja harrastanut?
Itse ajelen kyykyllä ja vesi tulee sisään esim. kaupunkiajossa tai muuten hitaassa etenemisessä. Varsinkin visiirin ollessa siinä alimmassa tuuletusasennossa. Valuu yläreunasta sisään. Pieni rako siellä tietysti on, kun ei ole visiirikään kokonaan kiinni. Rako on myös silloin kun visiiri on kiinni. Ellei jätä vähän väljää, visiiri kantaa yläreunasta eikä mene kunnolla kiinni ja hurisee & tärisee.
Ai niin. Tuppaa joskus unohtumaan nuo erot: itse ajan kompromissina jalkapohjat maata kohti, ei siis eteen eikä taakse. Tosin yleensä pää kuitenkin pidetään suht pystyssä luullakseni kaikissa genreissä
Nyt on lempiruukku ollut jo niin kauan kaapissa, ettei näin vanha muista joka nippeliä. Sen nyt kuitenkin muistan, että omassani nyt toinen visiiri menossa ja kyllä huulet menevät aina tiiviisti kiinni joka puolelta.
Mutta tuopa on tosiaan totta, että ruuhkamatelu visiiri raollaan saa veden tippumaan nenän päähän rankkasateella. Ja siinäkin olet oikeasa, että visiirin tuuletusasento on aivan liian karkea - tuhannet kerrat hienosäätänyt sitä hankalasti juuri siihen pykälien väliin, missä useimmin paras asento olisi.
Lisäksi Raid II:ssa, monen muun kypärän tapaan, on mielestäni se inha yksityiskohta, että visiirin "korva" on liian pieni ja sen vääntävä vipuvoima liian suuri. Aika usein tuleekin paukautettua vaan ylhäältä koko kädellä naamari eteen.
Ja jos tää ketju jatkuu vielä pitkään, niin huomaan kohta ajavani aivan p**kalla potalla
-hh-
PS. Kaikesta pikujutuista tässä viittiikin rutista. Ei sitä aikoinaan mitään kypäriä pidetty eikä vaadittu, ja (melko) lujaa päästiin
edit: nyt muuten huomasin vasta, että topicissa oli alun perin XR100 vertailussa, sori