• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

B-king

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja tr3
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Mikä vika kilometreissä on? Tuota luokkaa oli jo edellisessä omistajan vaihdossa ja muutenkin historia on tältä palstalta aika hyvin tiedossa. Myyjä ei oikein osaa kehua tuotettaan vaikka viimeksi nuo speksit täälläkin käytiin läpi.

On sinne nyt lisäilty. Olin vaan liian hätäseen ton tehny, ku kuitenkaan ei oo tarve siitä eroon päästä. Mutta kun kaikki "vapaa aika" menee järvellä, niin tälle ei vaan jää enää aikaa... :sad:
 
Aika kaksijakoiset on Kinkyjen kilometrit.

Tuolla pyörii oikeasti alta parikymppääkin ajettuja pitkin maailmaa, joten 40-50 tkm edustaa
ihan hyvää keskiarvoa. Havemmin noi matkalehminä vanhenee:D.

Puhumattakaan että rikkomatta niitä monikaan tulisi "loppuun ajetuksi".
 
Pitkästä aikaa jotain tännekin :) Kohta on Kingissä 40tkm ja eipä muuta harmia ole ollut, ku orkkis akku kyykkäsi nyt syksyllä :kääk: Ja eipä ole edelleenkään tarvinnut miettiä vaihtoa. Just pistin tuossa rengasta ja öljyä/suodatinta tilaukseen, että eiköhän sitä taas körötellä :WAZAAP: On se vaan hyvä peli !
 
Jostain syystä jonkin verran pyörän historiaa tuntien, en näe syytä epäillä kilometrejä. Itse olin sen toinen omistaja ja jälkeeni seuraava ajoi sillä vain muutamia kertoja pääosin vain kaupungissa (kerran mukana 350 kilsan letkalla). Myös ensimmäinen omistaja ja varsinainen rakentaja on monen orggilaisen hyvä tuttu ja mopon historiaa on seurattu lähes alusta asti. Jos tuosta olisi metrejä väännetty, ne olisi voitu samantien vääntää kahteenkymppiin, sillä pyörästä sitä ei huomaisi kukaan.
 
Olisko kellään antaa suosituksia renkaiksi Kinkyyn?

Ykköskriteerinä on melkeinpä kestävyys. Ja toki sais olla märkäpitoja sen verran, ettei ole hengenvaarallinen.
Kokoina 190/55 tai 200/50 taakse. Ei haittaa vaikka maksaiskin vähän enemmän, mutta alkaa tympimään noitten Qualifier Dunloppien kestävyys. Rosso kolmoset piti kyllä hyvin, mutta kesto - mikäli mahdollista - jopa lyhyempi kuin Dunlopeilla.

Kiva olis jos pääsis tuon öljynvaihtovälin yhdellä takarenkaalla :right:
 
Itellä oli aikoinaan kingissä Pilot Road 4, kesti paremmin kun PR kakkonen. Tosta toi GT malli pitäs vissiin kestää vielä paremmin ja ehdottomasti 190 levee.
 
Olisko kellään antaa suosituksia renkaiksi Kinkyyn?

Ykköskriteerinä on melkeinpä kestävyys. Ja toki sais olla märkäpitoja sen verran, ettei ole hengenvaarallinen.
Kokoina 190/55 tai 200/50 taakse. Ei haittaa vaikka maksaiskin vähän enemmän, mutta alkaa tympimään noitten Qualifier Dunloppien kestävyys. Rosso kolmoset piti kyllä hyvin, mutta kesto - mikäli mahdollista - jopa lyhyempi kuin Dunlopeilla.

Kiva olis jos pääsis tuon öljynvaihtovälin yhdellä takarenkaalla :right:

Kattamattomaan sport-touring pyörään sopii hyvin saman kategorian rengaskin. Busassa oli Pilot Road 4 oikein hyvä ajettava ja kohtuu kestävä. Laittaa eteen sitten powerin kaveriksi.

Pito riittää nostamaan takarenkaalle sateellakin.
 
Kiitos.
Nyt kun googlasin miltä tuo PR4 näyttikään, niin juuri samanmoinen on työkaverin busan alla ja sekin oli sillä jo ajellut vaikka mitenkä. Olisko sanonut, että tullut n.10tkm takarenkaalla ja pintaakin oli vielä jäljellä.

Eiköhän semmonen tule, juurikin tossa 190/55 koossa, kunhan vanhan Dunlopin oon kulutellut loppuun. Ja eteen samanmoinen.
 
Kiitos.
Nyt kun googlasin miltä tuo PR4 näyttikään, niin juuri samanmoinen on työkaverin busan alla ja sekin oli sillä jo ajellut vaikka mitenkä. Olisko sanonut, että tullut n.10tkm takarenkaalla ja pintaakin oli vielä jäljellä.

Eiköhän semmonen tule, juurikin tossa 190/55 koossa, kunhan vanhan Dunlopin oon kulutellut loppuun. Ja eteen samanmoinen.

Se etunen on hieman turhan tourinki profiililtaan, tekee pyörästä turhaa kankeamman ajettavan kuin sen tarvitsee olla... Laittaisin powerin eteen, kestää kuitenkin vallan hyvin etusena.
 
PR 4:n tuntuu ainakin Kinkyn alla kovinkin erilaiselta riippuen käytetyistä paineista.

Sitten päästäkin taas vaihteeksi siihen, missä vedellään, kuinka paljon ja mitä kyytiä:D.

Eli ei tuo etunenkaan tourinkipaineilla, vittumaisen uraisilla teillä ja kohtuukyydeillä
mikään "painittava" ole.
Hakeminen lisääntyy myös selvästi paineiden laskemisen myötä.

Pudotat paineet 2.5:n pintaan, niin johan alkaa "paita kastua"... tai ainakin huomaa hyvin selvän eron
juurikin siten kuin jaulis tuolla toteaa:D.

Voi olla ihan hyväkin ajatus koittaa edessä jotain hieman racempaa, mutta siinä
kannattaa sitten huomioida vaihtoehtoisen etusen märkäpito-ominaisuuksia verrattuna PR 4 takaseen.....
ettei iske rytmihäiriö hankalassa välissä.

Ei liioin ole kauheen hyvä ajatus sotkea samaan settiin kovin eri "kylmäpidoilla" olevia kummeja.

Nohh.... Elannon makkara ei aiheuta enää ongelmia, eikä liioin ole kyse siskosta tai kansantanhuista.....
Että tuota... Anna mennä!... Anna mennä!... :thumbup:
 
Voi olla ihan hyväkin ajatus koittaa edessä jotain hieman racempaa, mutta siinä
kannattaa sitten huomioida vaihtoehtoisen etusen märkäpito-ominaisuuksia verrattuna PR 4 takaseen.....
ettei iske rytmihäiriö hankalassa välissä.

Ei liioin ole kauheen hyvä ajatus sotkea samaan settiin kovin eri "kylmäpidoilla" olevia kummeja.

Silläpä tuota poweria voikin huoletta suositella juurikin tuolle road4 kaveriksi. Isoin ero on hieman tunnokkaampi pidoltaan ja nopeampi kääntyvyys. Toimii samalla tavalla myös kylmänä, sateella yms...

Oli ihan toimiva combo sekalaiseen pommitukseen kilokyykyissäkin ja olipa mulla tuo setti 990-supermotossakin reissun päällä. Huoletta sai rapsutella polvella assua vuoristossa vaihtelevassa kelissä, eikä tarvinnut renkaita vaihdella kesken reissua.
 
Pilot Road 5 tuli sitten taakse alle. Reilu 3tkm ollaan menty ja pintaakin jäljel vaik kuin palj :D
Varsin toimivan oloinen rengas.

Keulahuolto, renkaiden laakerinvaihto ja öljynvaihto tehty kuluvana kautena.
Enää tarviis ketjurataspaketin (lyhkäsemmillä välityksillä), takajarrulevyn, takajarrupalat, öljynvaihdon ja uuden ohjauslaakerin.
Kyllä löytyy rahalle käyttöä :D

Tekeekö noilla alle satasen ebay piparilevyillä mitään?
 
Minusta niillä ei tee mitään, koska takajarrulla ylipään ei tee mitään. En tajua miten takajarrulevyn saa loppumaan, ulkonäkösyyt tietty erikseen :) muutenhan jalkajarrua ei kannata käyttää kuin liikennevaloissa tai hiekalle ajautuessa.
 
En tiedä minäkään, miten se noin on kulunut.
Ihmettelin keväällä, että tässähän on takapalat ihan loppu. Hommasin uudet ja nyt 4000km jälkeen ovat raudoilla. Takajarrulevykin tuntuu aika huonolta.

Kyllä itse jarruttelen aika usein molemmilla jarruilla. Ja hitaammassa vauhdissa tulee käytettyä monesti pelkkää takajarruakin.
 
En tiedä minäkään, miten se noin on kulunut.
Ihmettelin keväällä, että tässähän on takapalat ihan loppu. Hommasin uudet ja nyt 4000km jälkeen ovat raudoilla. Takajarrulevykin tuntuu aika huonolta.

Kyllä itse jarruttelen aika usein molemmilla jarruilla. Ja hitaammassa vauhdissa tulee käytettyä monesti pelkkää takajarruakin.

Onhan siinä pieni riski olemassa, että "pään" ollessa normiajoissa enemmän "takajarrupainotteinen",
sillä takajarrulla tulee tiedostamatta "laahustettua".

Ei ole mitenkään tavatonta, että armoitetulla "takajarruttelijalla" katoaa palat ja levyt alta aikayksikön......
mutta kysyttäessä jarrun käytöstä..... Noo..... silloin tällöin ihan kevyesti :D.

Ei tässä nyt mitään "tikanheittoa" mihinkään suuntaan.... mutta tuollaiseen kyllä törmäilee.
Vähän sama juttu kun se: Mitään en oo ottanu.... enkä ollu siellä päinkään:D.

Mittari... tai palat ja levy kuitenkin kertoo vääjäämättä jotain muuta :D.

PS. Lähestytäänpä asiaa näin:

Kun moottorijarru ei riitä vauhdin hillintään, "paine" siirtyy jarrupuolelle.
Hidastusta tarvitaan sitten juuri sen verran kuin tarvitaan..... ja mitenkä meillä oli paloja/levyjä edessä/takana ????

Takajarrulla yksinään enemmän jarrutteleva tahtoo myös väistämättä "jarrutella konetta vastaan" enemmän kuin
tulee edes ajatelleeksi.

Käyttöä vartenhan jarrut on tehty ja niin kauan kuin mennään ilman mitään ongelmia/seuraamuksia
ns. "väärän" käytön kanssa..... mitä se nyt milloinkin tarkoittaakaan:D, niin sou not.... tavaraa saa kaupasta.
 
Viimeksi muokattu:
Minusta niillä ei tee mitään, koska takajarrulla ylipään ei tee mitään. En tajua miten takajarrulevyn saa loppumaan, ulkonäkösyyt tietty erikseen :) muutenhan jalkajarrua ei kannata käyttää kuin liikennevaloissa tai hiekalle ajautuessa.

Saa ne loppumaan kun niitä käyttää.

Mulla oli monia vuosia välissä kyykkyjen kanssa ettei takajarrua tullut käytettyä juuri ollenkaan, käytännössä pelkästään hitaassa ajossa pyörän hallintaan. Supermoto muutti koko homman ja sillä kun tottui ajamaan perä sivulla mutkiin niin tuo takajarrun käyttö jäi niin selkärankaan että nykyään ei voisia ajaa metriäkään ilman.

Takajarruhan on aivan pirun tärkeä kapistus moottoripyörän hallintaan lähes joka tilanteessa.
 
Itsellä tulee automaationa molempien jarrujen käyttö aina yhtaikaa, paitsi jos alusta vaikuttaa liukkaalta.
Eihän takajarru pääjarru ole, mutta ottaa painetta pois etujarrulta. Hidastuminen on miellyttävämpää kun molemmat pyörät jarruttavat, kumpaakaan jarrua ei tarvitse käyttää voimakkaasti. Takarengas myös tietysti kuluu nopeammin jos dualjarrutus on normi. Tässä lienee yksi syistä, miksi toisella suht saman ajotyylin omaavalla takanakki kestää ja toisella ei.
 
Ai viddu ku on makee... *
cool.gif

img1279993.jpg

...oisko jollain antaa lotto tai keno vihjettä?
wink.gif
Heh,en muista kommentoineen mutta ei näköjään lottovoittoa tarvinnut vaan 10 vuotta aikaa? Päivälleen... aika hyvä sattuma! :bye:

Eilen tein kaupat ja huomenna hakemaan! :jpstyle:
20180716_162716c275bac2b5a2c29b.jpg


Ja vasta puolessa välissä tämän ketjun selailu kun näin kävi.
 
Back
Ylös