En tiedä minäkään, miten se noin on kulunut.
Ihmettelin keväällä, että tässähän on takapalat ihan loppu. Hommasin uudet ja nyt 4000km jälkeen ovat raudoilla. Takajarrulevykin tuntuu aika huonolta.
Kyllä itse jarruttelen aika usein molemmilla jarruilla. Ja hitaammassa vauhdissa tulee käytettyä monesti pelkkää takajarruakin.
Onhan siinä pieni riski olemassa, että "pään" ollessa normiajoissa enemmän "takajarrupainotteinen",
sillä takajarrulla tulee tiedostamatta "laahustettua".
Ei ole mitenkään tavatonta, että armoitetulla "takajarruttelijalla" katoaa palat ja levyt alta aikayksikön......
mutta kysyttäessä jarrun käytöstä..... Noo..... silloin tällöin ihan kevyesti

.
Ei tässä nyt mitään "tikanheittoa" mihinkään suuntaan.... mutta tuollaiseen kyllä törmäilee.
Vähän sama juttu kun se: Mitään en oo ottanu.... enkä ollu siellä päinkään

.
Mittari... tai palat ja levy kuitenkin kertoo vääjäämättä jotain muuta

.
PS. Lähestytäänpä asiaa näin:
Kun moottorijarru ei riitä vauhdin hillintään, "paine" siirtyy jarrupuolelle.
Hidastusta tarvitaan sitten juuri sen verran kuin tarvitaan..... ja mitenkä meillä oli paloja/levyjä edessä/takana ????
Takajarrulla yksinään enemmän jarrutteleva tahtoo myös väistämättä "jarrutella konetta vastaan" enemmän kuin
tulee edes ajatelleeksi.
Käyttöä vartenhan jarrut on tehty ja niin kauan kuin mennään ilman mitään ongelmia/seuraamuksia
ns. "väärän" käytön kanssa..... mitä se nyt milloinkin tarkoittaakaan

, niin sou not.... tavaraa saa kaupasta.