kuhajuha88
New member
missään pyörässä ei oo ollu mulla siis vielä abseja
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Kingin absit on aivan paskat. Jos niitä kaipaa niin kannattaa vaihtaa pyörä. Ekassa Kingissä ei ollut abseja, nykyisessä on. Joo hoitavat kyllä sen ettei etunen mene tiukassa paikassa lukkoon, mutta jos muuten tasaisen mutta voimakkaan jarrutuksen aikana tulee pieni kuoppa tms. jolla abs aktivoituu hetkeksikin, niin jarrut häviää melkein kokonaan ja jarrutusmatka pitenee metritolkulla. Eli jos jarrut menee abseille, niin se ei sen jälkeen enää anna täyttä jarrupainetta, vaikka jarrun vapauttaa ja painaa uudelleen - toisin kuin ilman abseja.Abs:jarrujen jälkiasennus Kingiin,helv.....kallista ja turhaa, vai jotakin muutajoo 10 vuotta ajellu ilman mut eile oli sellane tilanne päällä et oiskoha noil pysähtyny paremmi,ohitustilanteen jälkee äkkijarrutusta n. 30m,etu ja takajarru tietysti käytössä,takapyörä lukossa ja säädettävä etujarrukahva melkee pohjassa.Tilanteesta onnex selvittii mut tuli vaa mielee noi abs:it, missä pyörä ei o ollu mulla vielä.
Minulla on Kingin kanssa sellainen pikkuongelma, että etuvalon lasi (muovi) on haljennut ylhäältä keskeltä. Halkeama on noin kolme senttiä pitkä ja keskellä ylhäältä alkaen alaspäin. Ei ole vuotanut vettä umpion sisään (vielä). Kävin (auton)lasiliikkeessä ja siellä sanottiin, etteivät voi asialle mitään, koska on muovinen.
Onko kellään kokemusta asiasta? Ei tosiaankaan vielä vuoda. Voiko mitenkään korjata vai pitääkö hankkia uusi umpio sitten kun alkaa vuotamaan?
Kävin (auton)lasiliikkeessä ja siellä sanottiin, etteivät voi asialle mitään, koska on muovinen.
Outoo, ei kait se kiveniskemäpaikkakaan lasia ole, vaan jotain epoksia/akryyliä joka liimataan iskemään, hiotaan ja kiillotetaan. Vois kuvitella, että halkeemaan sais vedettyä vähän uraa, ja uran täyttö ja hionta kuin autonlaseilla. Vai vaatiiko toi tekniikka niin isoja lämpötiloja että muovi sulaa?
Mulla vuoti Mondeossa umpioon vettä jostain mitättömästä reiästä. Valui sopivasti pois valon tieltä ja yleensä kuivui kesällä katsastukseen mennessä -> ei haittaa.
Jos ei vuoda, älä tee mitään. Jos alkaa vuotamaan, poraa vedenpoistoreilä![]()
Ilmeisesti aika moni käyttää näitä kn:n vapaavirtaussuodattimia?
Onko kellään millaista faktaa tai edes mutua kn- suodattimen tehohyöty/suodatustehon suhteesta? Onko järkevä vaihtoehto alkuperäiselle suodattimelle, kuitenkin vapaampi virtaus tarkoittaa lähes poikkeuksetta heikompaa suodatustehoa.. Männä vuosina joku suzukin varaosaliikkeen myyjä suositteli tuota alkuperäistä suodatinta em. syystä.
Jos tulevana kesänä saisi aikaiseksi tuon coldair-intake modin ja säädön Samilla tehtyä.
Toisessa mopossa, SXC, on luonnollisesti pestävä suodatin.
Mielestäni poisheitettävä on huomattavasti helpompi vaihtoehto.