• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Bandit 1250

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja sussari
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

sussari

New member
Haluaisin kuulla käyttökokemuksista Banditista. Millainen on matka-ajossa kuorma päällä ja toinen kyydissä? Millainen on ajaa kaupungissa ja mutkateillä?

Itsellä löytyy tuo osittain katettu malli ja voin kyllä sanoa että loistava yleispyörä. On tehty reissua rouvan kanssa ja hienosti on matka taittunut. Bandiittihan on perinteisesti loistava joka paikassa, mutta ei paras missään. Itselle kuitenkin on ollut vallan mainio tähän asti (n.vuoden kokemuksella). Vääntöä löytyy sen verran reilusti että kahdestaankin matka taittuu todella mukavasti, ja tehoa sen verran että yksin voi mutkateistä nautiskella.

Lisäisin tuohon vain, että Rosvoa on helppo käsitellä ajossa; niin cityssä kuin mutkillakin.

Sen verran löytyy vääntöä, että kakspäällä meno onnistuu vaivattomasti, ei tarvi paljon pienempää pykälää etsiä ohituksissa. Isosta koosta huolimatta helppo käsitellä ja vakaa menijä, varsinkin S malli, eli varttikatteella.

Ajo onnistuu mutkapätkällä, reissussa, eikä ratanautinnostakaa tarvi jäädä pois.
cool.gif

Ja vakiovastaus, lisää banditista:Bandit-footumi
Kelpo yleismopo. Kestävä ja luotettava, ei tosiaan paras missään muussa paitsi yleispyöränä, mutta ei huonokaan oikein missään.

Moro!

Olisko kellään 1250n -07 banduun huolto manuaalia, tuli hommattua kyseinen pyörä eikä mukana tullut manuaalia ja kokemus moottoripyöristä on aika vähäistä. Mitäs öljyjä te käytätte kyseisessä vehkeessä?
Bandit foorumiinkin rekisteröidyn pari viikkoa sitten mutta sähköpostiin ei ole tullut vieläkään vahvistusta ja tiedot pitäis olla oikein
sad_orig.gif

hyvä pyörä yksin ajettaessa, katetun mallin ulkonäkö tökki mulla pahasti, kaksin ajettaessa tehoa pitäis olla lisää jotta säilyis se moottoripyöräilyn ihanuus.
smile_org.gif

Lisäisin tuohon vain, että Rosvoa on helppo käsitellä ajossa; niin cityssä kuin mutkillakin.
Täysin eri mieltä. Mulla oli 1200 Bandit ja se oli aliohjaava ja kömpelö ajettava, mikäli perän esijännitys ei ollut kohdillaan. Ja sehän ei yleensä ollut, koska säätö oli tehty niin tautisen hankalaksi. Jos kokeilet jotain eurooppalaista moottoripyörää, huomaat että olet ihan eri maailmassa. Jopa sotanorsu 1150GSA on ketterä city- ja mutkatiepeli Banditin rinnalla. Banditin alusta on eurooppalaisiin verrattuna huono.

Banditin alusta on eurooppalaisiin verrattuna huono.
Niin varmaan, mutta onpa hinnassakin eroa. Jonkinlainen budjettimallihan tuo Bandit on, ei siihen hintaan saa huippuluokan säädettävää alustaa. Mutta Öhlinsiä vaan alle niin sillähän siitä pääsee. Konehan 1250:ssä on hieno, jos huipputehot riittää.

Täysin samaa mieltä. Pitää vain muistaa nuo Utahin mainitsemat "reunaehdot". Banditin putkirunko kuitenkin asettanee joitakin rajoituksia.

Niin, ovat laittaneet kikserin ym. vaimennusta bandiitteihin ja joko jousta etupäähän tai niin ikään kokonaan USD keulia.

Mulla oli aikasemmin kotari WP:llä ja ero oli hondaan kuin yöllä ja päivällä. Kotarin eduksi.

Ei tuo alusta bandiitissa mullakaan ole mikään paras, mutta kyllä sillä ajelee aivan täysin.

Loistava pyörä, eikä ole kömpelö, jäykkä tai mitä lie. Ajakaa niillä laitteilla älkääkä säädelkö alustoja
biggrin.gif
biggrin.gif

2007 S:lla ajettu kohta 45tkm ja käy kun kello. Tosin ei oo ollut jarru eikä perävikoja, joten ei tämäkään mikään täydellinen ole
062802moto_prv.gif

Moro!

Olisko kellään 1250n -07 banduun huolto manuaalia, tuli hommattua kyseinen pyörä eikä mukana tullut manuaalia ja kokemus moottoripyöristä on aika vähäistä. Mitäs öljyjä te käytätte kyseisessä vehkeessä?
Bandit foorumiinkin rekisteröidyn pari viikkoa sitten mutta sähköpostiin ei ole tullut vieläkään vahvistusta ja tiedot pitäis olla oikein
sad_orig.gif
Manuaalin saa imaistua netistä,jos omatunto sallii.
Rekisteröinti ei vie foorumilla vuorokautta.
Yritä uudestaan.Normaali mp 10-40 mineraali öljy käy ihan hyvin.

Täysin eri mieltä. Mulla oli 1200 Bandit ja se oli aliohjaava ja kömpelö ajettava, mikäli perän esijännitys ei ollut kohdillaan.  Ja sehän ei yleensä ollut, koska säätö oli tehty niin tautisen hankalaksi. Jos kokeilet jotain eurooppalaista moottoripyörää, huomaat että olet ihan eri maailmassa. Jopa sotanorsu 1150GSA on ketterä city- ja mutkatiepeli Banditin rinnalla. Banditin alusta on eurooppalaisiin verrattuna huono.
Höpö höpö, kaikki ei vaan osaa. Ihan hyvä ajettava se on, ei kai maailman paras, mut seuraavilla sijoilla taistellaan.

Täysin eri mieltä. Mulla oli 1200 Bandit ja se oli aliohjaava ja kömpelö ajettava, mikäli perän esijännitys ei ollut kohdillaan.  Ja sehän ei yleensä ollut, koska säätö oli tehty niin tautisen hankalaksi. Jos kokeilet jotain eurooppalaista moottoripyörää, huomaat että olet ihan eri maailmassa. Jopa sotanorsu 1150GSA on ketterä city- ja mutkatiepeli Banditin rinnalla. Banditin alusta on eurooppalaisiin verrattuna huono.
Höpö höpö, kaikki ei vaan osaa. Ihan hyvä ajettava se on, ei kai maailman paras, mut seuraavilla sijoilla taistellaan.
Et tiedä paremmasta. Sanotaanko nyt sitten vaikka niin, että kuivalla mutkatiellä nopeasti ajamiseen minä en tuon mun Gessun kanssa tarvitse ihan niin paljon taitoa kuin Sinä sen Bandiitisi kanssa. Parempi näin?

Et tiedä paremmasta. Sanotaanko nyt sitten vaikka niin, että kuivalla mutkatiellä nopeasti ajamiseen minä en tuon mun Gessun kanssa tarvitse ihan niin paljon taitoa kuin Sinä sen Bandiitisi kanssa. Parempi näin?
Kyse ei ole paremmuudesta, vaan aloittajan pyynnöstä ajettavuudesta ja toimivuudesta. Kehu omaasi jossain muualla ja kerro vaan kokemuksistasi Rosvolla.
Ja minun tietämyksistäni pyörien paremmuudesta sinun ei tule arvosteleman, tarvittaessa voin sinulle demon järjestää.

Kyse ei ole paremmuudesta, vaan aloittajan pyynnöstä ajettavuudesta ja toimivuudesta. Kehu omaasi jossain muualla ja kerro vaan kokemuksistasi Rosvolla.
Ja minun tietämyksistäni pyörien paremmuudesta sinun ei tule arvosteleman, tarvittaessa voin sinulle demon järjestää.
Mitä sitten alat jostain osaamisesta hehkumaan?

Mulla oli uutena ostettu 1200 Bandiitti mallia 04 ja ajoin sillä noin 20 tkm. Huono ajettava se oli, jos sitä lähtee vertaamaan moottoripyöriin, joilla on hyvä ajaa. Mielipidettä ajettavuudesta ei kai voi muodostaa vertaamatta johonkin? Vai olisiko pitänyt tyytyä sanomaan vaan: "paska", kertomatta mihin vertaa? Vähän niinkuin edellinen lisääjä kertoi, että "loistava". Mihin Sinä vertaat, kun tiedät, että Bandiitti on hyvä ellei paras? Lypsyjakkaraan?

Mulla oli uutena ostettu 1200 Bandiitti mallia 04  ja ajoin sillä noin 20 tkm. Huono ajettava se oli, jos sitä lähtee vertaamaan moottoripyöriin, joilla on hyvä ajaa. Mielipidettä ajettavuudesta ei kai voi muodostaa vertaamatta johonkin? Vai olisiko pitänyt tyytyä sanomaan vaan: "paska", kertomatta mihin vertaa? Vähän niinkuin edellinen lisääjä kertoi, että "loistava". Mihin Sinä vertaat, kun tiedät, että Bandiitti on hyvä ellei paras? Lypsyjakkaraan?
Niin, otsikossa kysyttiin bandit 1250:stä. Montako tuhatta olet tällä ajanut, kun noin asiantuntevaa tekstiä tulee?
Sama laulu vuodesta toiseen  
tounge.gif

Mulla oli uutena ostettu 1200 Bandiitti mallia 04  ja ajoin sillä noin 20 tkm. Huono ajettava se oli, jos sitä lähtee vertaamaan moottoripyöriin, joilla on hyvä ajaa. Mielipidettä ajettavuudesta ei kai voi muodostaa vertaamatta johonkin? Vai olisiko pitänyt tyytyä sanomaan vaan: "paska", kertomatta mihin vertaa? Vähän niinkuin edellinen lisääjä kertoi, että "loistava". Mihin Sinä vertaat, kun tiedät, että Bandiitti on hyvä ellei paras? Lypsyjakkaraan?
Niin, otsikossa kysyttiin bandit 1250:stä. Montako tuhatta olet tällä ajanut, kuin asian tuntevaa tekstiä tulee?
Sama laulu vuodesta toiseen  
tounge.gif
Tuo onkin hyvä lisäys. Miten ne muutti alustaa 1200 -> 1250, kerro! Muuttuiko joku asia?

Olen ihan aidosti utelias ja toisaalta myös ihan vilpitön tuon suhteen, mitä kerroin omista kokemuksistani 1200:lla, jolla tein elämäni kauheimman Norjanreissun - pääsääntöisesti omaa tyhmyyttäni - liian loivalla etujätöllä. Mikä taas johtui sen pyörän tarpeettoman vaikeasta säädettävyydestä (minkä kai jo edellä mainitsinkin). Mainitsin myös, että kertomani koskee mallia 1200S. Mistä Sinä päättelit, ettälatelen asiantuntevaa tekstiä 1250 mallista?

Eikö olisi saanut kertoa?

Back