• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Benelli 2006

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Mik@
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Ostikos Keeway Benellin vai osan Benellistä? Ainakin maahantuoja on sama. Kohta löytyy kiinankoneita Benellin tekniikalla tai kiinanmopoja Benellin nimellä.
Keewayn (Unkarilainen, ei kiinalainen) omistaja osti Benellin. Benelli tullaan pitämään totaalisen erillään Keewaystä ja Benelli on ja pysyy 100% Italialaisena.
Oman käsityksen mukaa Keewayn omistaja osti osake-enemmistön Benellistä(51%).Benelliä yritti ostaa myös Englantilainen yritys(henkilö),joka olisi halunnut siirtää tuotannon kotimaahansa.
"Osakkeet muuten ostettiin Venäläiseltä miljonääriltä....."
Että silleen.
 
Ostikos Keeway Benellin vai osan Benellistä? Ainakin maahantuoja on sama. Kohta löytyy kiinankoneita Benellin tekniikalla tai kiinanmopoja Benellin nimellä.
Keewayn (Unkarilainen, ei kiinalainen) omistaja osti Benellin. Benelli tullaan pitämään totaalisen erillään Keewaystä ja Benelli on ja pysyy 100% Italialaisena.
Oman käsityksen mukaa Keewayn omistaja osti osake-enemmistön Benellistä(51%).Benelliä yritti ostaa myös Englantilainen yritys(henkilö),joka olisi halunnut siirtää tuotannon kotimaahansa.
"Osakkeet muuten ostettiin Venäläiseltä miljonääriltä....."
Että silleen.
Tiedätkös nomesto mitä puhut
eek.gif


Toi venäläinen miljonääri on varmaankin (Nikolai Molensky) se joka osti TVR:n.
Koitti ostaa myös Benellin, mutta kauppa meni kait puihin, kun tuotanto haluttiin pitää Italiassa eikä siirtää Englantiin.

Tosta linkistä lisää tietoa, jos saksan kieli taipuu, jos ei, niin voin koittaa suomentaa ketä kiinostaa.

Saksalaista tietoa
 
Nooh, kunhan nyt vaan pysyis tuotanto päällä ja merkki markkinoilla, muuten varmaan ihan sama (ainakin melkein) kuka omistaa.
 
Nooh, kunhan nyt vaan pysyis tuotanto päällä ja merkki markkinoilla, muuten varmaan ihan sama (ainakin melkein) kuka omistaa.
Näinhän se on. Raha on aikas saman näköistä riippumatta siitä mistä se tulee.

Käsittääkseni Benelli myytiin kokonaan (100 %).
Ihmettelen jos näin ei olisi, vaan 49 % olisi jäänyt vanhoille omistajilla (Merlonin perheelle). Toivottavasti meni kokonaan.
Tuotanto pysyy italiassa ja Benelli jatkaa täysin itsenäisenä.

Nimim. välillä sydän kurkussa seurannut italiaanojen busineksen tekemistä. Pyöriä ne kyllä osaa tehdä, maailman hienoimmat
wink.gif
 
Italialaiset osaa ainakin muotoilun taidon, se onkin ihme että kukaan muu porukka ei hallitse sitä, vaan pitää autojenkin muodot yleensä ostaa italiasta.

Benelli oikeastaan näyttää parraalta italialaiselta...eikä johdu pelkästään kolmipyttyisyydestä.
biggrin.gif
 
Mikäs idea noissa muovisissa tuulettimen näköisissä härveleissä on???
withstupid.gif
Ei ole tyhmiä kysymyksiä on vain tyhmiä kysyjiä..

RS14.jpg
 
Mikäs idea noissa muovisissa tuulettimen näköisissä härveleissä on???
withstupid.gif
Ei ole tyhmiä kysymyksiä on vain tyhmiä kysyjiä..

RS14.jpg
Tornadossa syyläri on sijoitettu taakse, penkin alle.
Noi propellit lähtee käyntiin kun lämpötila nousee liiaksi.

Mitäs etuja:
- syylarista tuleva lämpö ei ohjaudu koneeseen vaan taakse. Ei ylimääräistä läpöä -> voidaan laittaa pienempi ja kevyempi syylari.
- Pyörän etuosan aerodynamiikka saadaan paremmaksi.
- Moottori saadaan mahdollisimman eteen ja alas. Parempi painopiste.

Haittaa.
- Joskus kuumana kesäpäivänä goret päällä alkanut perse hikomaan kun jumittunut kaupungissa ruuhkaan
tounge.gif
 
"The Tornado is the only standard motorcycle with the radiator positioned under the saddle which receives air from two dynamic pipes fed by two vertical feed intakes under the directional signals. This solution not only eliminates the accumulation of heat at the centre of the vehicle, but also significantly reduces the front end of the bike."

no nimpäs onkin.. mielenkiintoinen ratkaisu, vaikka vähän härskin näköinen noin takaapäin. Tietysti, jos ne propelit pyörii, niin ei se sitten pahalta enää näytä.

On muuten tuo Benelli yksi mielenkiintoisimmista uusista pyöristä tällä hetkellä. Tukaatin xx9 sarjan muotoilu ei ole niin hyvä kuin edellisen ja Apriliankin keula on vähän hassu, mutta tuossa Benellissä on jopa Mv Agustaa hienompi muotoilu. Lisäksi rivi-3 moottori on myös mielenkiintoinen.

edit:

Niin ja ISO plussa kuivakytkimestä.

Hieno rassi on ja tehoa on riittävästi (vaikka ei ehkä kaikille.. ei väännetä siitä täällä).
 
Ei ole vielä Suomessa 2006 Beneleitä. Tämmösen viestin sain jälleenmyyjältä: Cafe Racer laivataan Italiasta perjantaina 12.5.2006, Meillä täällä se olisi arviolta 26.5.2006.

Tilattu on, saapas nähä miten malttaa oottaa kolmisen viikkoa ;-)
 
Ei ole vielä Suomessa 2006 Beneleitä. Tämmösen viestin sain jälleenmyyjältä: Cafe Racer laivataan Italiasta perjantaina 12.5.2006, Meillä täällä se olisi arviolta 26.5.2006.

Tilattu on, saapas nähä miten malttaa oottaa kolmisen viikkoa ;-)
Tätä korjaan sen verran, että muutamia malleja suomessa kyllä on jo. Esim. tuo Tornado Naked Tre 1130 (TnT 1130), Tornado Naked Tre Sport (TnT Sport 1130) ja Tornado Tre 900 sekä Tornado Tre 900 RS. Nuo 900cc Tornadot tosin viime vuoden malleja.
Mutta vielä Tre 1130 K, Cafè 1130 Racer ja Tornado Tre 1130 - malleja odotellaan edelleen...
 
Nyt kun ensimmäiset kilometrit on TNT:llä takana niin voisi sanoa ,että on kyllä yllättävän helppo ajettava ja potkua piisaa!
 
Back
Ylös