Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Komppaan tätä.Ei se mene. On ihan eri asia nykiä päältään hikisiä nahkoja, kun alla on ollut pitkähihainen ja -lahkeinen tekninen alusasu.
Katsoin tallilla tuota Berikin takkia ja se olikin kokoa 54 eikä 56 niinkuin aiemmin kirjoitin.Omat mittani 191/105 ja aiemmin Arlen Nessin 2-osainen puku oli kokoa 56, Nykyinen Arlen Nessin 1-osainen kokoa 56 ja Berikin takki kokoa 56. Nuo kaikki aika sopivia. 2 osaista ostaessani kokeilin moneen kertaan 54:sta ja mietin ottaisinko sen. Oli ihan rajoilla kumpi oli parempi. Oikean kokoisen nahkapuvun ostaminen vaatii kokemusta. Erittäin helposti ostaa liian isoin. Ihan sama kuin kypärän ja hanskojen kanssa.
Itsellä ei ole ainakaan tarkoitusta heittäytyä kertaakaan.Hyvää laatua tuntuu Berikit olevan. Joskus aikanaan Biken testissä kehuttiin suojia, mutta haukuttiin saumoja. Itellä heittäytyessä Berikin takista repes yks sauma. Tosin sauma oli corduran ja nahan sauma (ja samalla repes cordura noin 15cm matkalta). Suojat toimi hyvin. Jos meinaat heittäytyä useammin kuin kerran, eikä ole aina halua ostaa uuttaa, niin hommaa sellaset nahkakamat, joissa ei ole corduraa.
Oikea koko on subjektiivinen kokemus. Se mikä minusta tuntuu sopivalta voi jonkun muun mielestä tuntua liian pieneltä. Tai päinvastoin. Kannattaa itse sovittaa ja jos ei ole kokemusta niin kysy myyjältä ja usko hänen neuvojaan.TOSSA olis ihan ok. ensi kesäksi kun nyt takki pitää kerran hommata.. aika isot mallikohtaiset erot Berik/Arlen Ness tuotteissa jos 184/78 menee 56:n ja 191/105 54:n..mulle kai sit joko 52 tai 56 riippuen mallista olen 181/80...
Pointti oli jos 78kg kaveri sanoo, että 54 ei mene päälle vaikka rasvaisi itsensä ja sulle se sopii niin kyllä malleissa on eroa tai sitten sulla on "real tight look".Oikea koko on subjektiivinen kokemus. Se mikä minusta tuntuu sopivalta voi jonkun muun mielestä tuntua liian pieneltä.
Mä väitän että pelkkä paino tai pituus tai niiden yhdistelmä ei kerro ihmisen mittasuhteista välttämättä kaikkea. Meillä kotona asuu henkilö joka on työkseen myynyt varusteita ja olen antanut itselleni kertoa että yllättävän usein asiakas "haluaisi" välttämättä ostaa itselleen väärän kokoisia varusteita. Yllättävän moni ei ostotilanteessa mieti varusteen funktiota vaan määrittelee itselleen sopivaa kokoa ihan muilla perusteilla. No turha jankuttaa tästä enempää. Kukin ostaa mitä ostaa ja on sitten enemmän tai vähemmän tyytyväinen...Pointti oli jos 78kg kaveri sanoo, että 54 ei mene päälle vaikka rasvaisi itsensä ja sulle se sopii niin kyllä malleissa on eroa tai sitten sulla on "real tight look".Oikea koko on subjektiivinen kokemus. Se mikä minusta tuntuu sopivalta voi jonkun muun mielestä tuntua liian pieneltä.
Eli suomeksi jos mallit olisi samankokoisia niin kävisi tuossa paikallisessa sovittamassa jotain nessin mallia ja tilaisi Hong Kongista.
Eipä kerro ei.Mä väitän että pelkkä paino tai pituus tai niiden yhdistelmä ei kerro ihmisen mittasuhteista välttämättä kaikkea.