• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Biketeam

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja ttuttu
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Mukava huomata että muillakin kokemuksia firman ynseästä asenteesta. Kolmeen otteeseen olen tosimielellä ollut sieltä ostamassa pyörää ja joka kerta palvelu ollut ylimielistä ja ynseätä. Aloin jo miettimään että olenko niin spurgun näköinen ettei mulle kannata myydä mitään. Kolmannella käyntikerralla sain pyörän peräti koeajoon, mutta toista pyörää pyytäessäni ajoon joku vanhempi jamppa vihelsi kerrankin palvelualttiin kesämyyjän pelin poikki ja kehotti tulemaan painokkaasti joskus hamaassa tulevaisuudessa uudestaan.

Kolmas kerta toden sanoi ja mulle piisas, mopoja saa muualtakin. Ilmeisesti firmalla menee sen verran hyvin, ettei pyöriä kannata edes yrittää myydä, kunhan vaan häätää rahaa tuovat asiakkaat ulos pilaamasta rauhallista työpäivää.
 
Muutaman kerran olen eksynyt kyseiseen lafkaan ja pyörän vaihto mielessä ei huoltoon asiaa...Kaupanteko on kyllä loppunut siihen vaihtopyörän hyvitykseen...surkeaa..
sad_orig.gif
..

Samaa mieltä...surkeeta on hyvitys"heitot" kyseises lafkas...jäi vaihtamati Biketeamis:hanuria:
 
Itse sain niin tympeää palvelua vajaa pari vuotta sitten Biketeamissa, että jäi pyörä hankkimatta sieltä. Olin valmistautunut ostamaan pyörän kyseisestä liikkeestä sinä samana päivänä, mutta lähdin pois huono maku suussa.
 
Samaa mieltä...surkeeta on hyvitys"heitot" kyseises lafkas...jäi vaihtamati Biketeamis:hanuria:

Valitettavasti tällaiset hinta arviot mahdollisen asiakkaan pyörästäon se mittari, jolla ainakin minä lähden viimeistään pois. Edellisen kerran kun olin vaihtamassa, kysyin ennen koeajolle pyytämistä antamaan arvion, josta voisimme jatkaa keskustelua. Sain hinta arvion josta ei edes ollut mahdollista keskustella (myyjän mukaan).

Ja jottei sanota että olisin halunnut "liikaa" silloisesta moposta. Seuraavsss liikkeessä sain sen litä halusinkin.
Väliraha seuraavaan mopoon vain oli pienempi.
 
Valitettavasti tällaiset hinta arviot mahdollisen asiakkaan pyörästäon se mittari, jolla ainakin minä lähden viimeistään pois. Edellisen kerran kun olin vaihtamassa, kysyin ennen koeajolle pyytämistä antamaan arvion, josta voisimme jatkaa keskustelua. Sain hinta arvion josta ei edes ollut mahdollista keskustella (myyjän mukaan).

Ja jottei sanota että olisin halunnut "liikaa" silloisesta moposta. Seuraavsss liikkeessä sain sen litä halusinkin.
Väliraha seuraavaan mopoon vain oli pienempi.

Ja välirahahan ratkaisee...siks itsekin vaihdoin ihan muual ku biketeamis :thumbup:
 
Itselläni samanlaisia kokemuksia pyörämyynnistä kun olin vaihtamassa omaa ja vaimon pyörää. Tuli sitten osteltua muualta.
Täytyy kuitenkin kehua huoltoa; se puoli toimii aivan esimerkilllisesti molempien pyörien kanssa.
 
Itse tein 18.5 kaupat Biketeamissa ja ei kyllä ole pahaa sanottavaa liikkeestä,kiitos Kristinalle vielä kaupanväännöstä,todella mukava myyjä.
 
Olen moottoripyöräilyn vuonna 1990 piikillä aloittanut, mutta sen välillä 16 vuodeksi hyllyttänyt 50 lonkkavikainen puolirampa äijä.
Hyllytys tapahtui kun ensimmäinen lapsi syntyi, mopo vaihtui farmariautoon, lastenrattaisiin ja säästötiliin jolle olen nuo vuodet kerännyt rahaa sitä päivää varten kun taas siirryn vastuullisen isän roolista puolivallattomaksi pärinäpojaksi. :cruising:
Tänä keväänä se aika koitti....tai ainakin luulin niin. :thumbsup:

Menin paikalliseen, oikeastaan vielä avaamattomaan, Raision BikeTeamiin ja istahdin 800 Bemun satulaan. Kauhukseni huomasi etten saanut jalkaa nousemaan tapille. Suhteellisen leveä istuma-asento koukistetuin jaloin olikin mahdottomuus kipeille lonkille. Hyvä ettei myyjä joutunut nostamaan pois pyörän päältä. :itkupilli:

Ei kun jumppaamaan, kuntoutukseen ja venytykseen.

Toukokuussa luulin että homma oli hanskassa ja kun muutenkin olin hesan suunnilla menin katsomaan käytettyä 1300S bemaria siihen lentokentän kupeeseen.

Sain mopon koeajoksi noin 10 minuutiksi, liike oli menossa kiinni, enkä oikeastaan halunnut muuta kuin kokeilla istuma-asentoa. Jotenkin se sujui, mutta tiukkaa oli ja pirun kipeää. :sad:

Loppuviikosta kävin kysymässä pyörää pidempään koeajoon, ajatuksena että kyllä lonkat aukeaa, kun hiukan venytetään. Pyörä tankattiin ja sain lainaksi vielä ajovehkeetkin.

:crash: Ei ne lonkat auenneet, enkä uskaltanut ryhtyä kauppoihin. Itseäni hävetti, mutta myyjä suhtautui ihan OK. Toki minusta tuntui että kaveri taatusti ajatteli minun olleen vain huviajelulla.

Venyttely jatkui ja samalla pyörien mallailu lonkkien väliin. Raision Bike Teamiin oli tällä välin tullut K1300S jos toinenkin. Pari kertaa niitä siellä kävinkin puolisalaa katselemassa.

Viime viikolla olin tullut siihen tulokseen ettei lonkkavika ollut sellainen että se kokonaan estäisi moottoripyöräilyn. Venyttelemällä ne kyllä aukeaisivat.

Pari päivää hierottiin kauppaa sekä Raision Biketeamissä että muutaman muun kanssa.

Biketeamin hinta oli kilpailukelpoinen ja koska aina olen yrittänyt pitää kauppiaat niin lähellä että tiedän ketä kuristan jos homma kusee jotenkin, ostin pyörän BikeTeamista..

Minulle jäi liikkeestä, sekä Raisiosta että Vantaalta, ainakin tähän asti oikein hyvä kuva,vaikka itse olin myyjien silmissä varmasti aika epäilyttävä renkaan potkija.


Maanantaina pyörä menee BikeTeamiin ekaan huoltoon jossa kiinnitetään mm. jälkiasennukseen sovitut lisävarusteet. Katsotaan sitten mikä mieli on huollosta.
Pikkupojasta asti olen ollut saman huoltoliikkeen asiakas, mutta nyt nuo lisävarusteet vievät minut ainakin toistaiseksi BikeTeamiin.

Tänään toi UPS jenkeistä jalkatappien alennussarjan. Katsotaan mitä se vaikuttaa ajoasentoon ja ajamiseen.

JP
 
Kesäkuussa ostettu Triumph tuli käytettyä Biketeamissä ensihuollossa eikä ole mitään moittimista toimintaan. Aikataulut piti, sijaispyörä oli valmiina, kysyttiin ennen huoltoa omat havainnot, ilmoitettiin kun huolto oli valmis ja kerrottiin mitä kaikkea on tehty.

Toisin sanoen ei mitään maagista, vaan juuri näinhän näiden pitäisi aina mennä. Hyvä maku jäi ja seuraava huolto tulee todennäköisesti samasta paikasta.
 
Menipä kesä nopeasti:sad:
Kirjoittelin tuosta BikeTeamista koska halusin tuoda esiin omat kokemukseni liikkeestä.

1 000 huollossa laitettii paikalle ennalta sovitusti ne lisätarvikkeet jotka olivat siihen mennessä tulleet. Taisi eka tunni tulla täyteen aika pian. Loput palikat pantiin kiinni kun ne tulivat.

Huolto kuten myöhemmin tehty 10 000 aivät mutinoita aiheuttaneet. Tosin eipä niissä enää juuri mitään tehdäkään...

Nyt on mopon mittarissa tosiaan reilut 10 000 ja Ranskan länsipuolta tuli tutkiskeltua viikon verran, hiukan Saksaa siihen tykö.

Seuraavaksi mopo ja äijä telakalle. Mopolle riittää pesu ja vahaus, mutta itse menen lonkan vaihtoon syyskuun lopussa. Tänään söpö hoitaja täti lupaili että lonkka on entistä ehommassa ajokunnossa ensi keväänä.

Bemarin GPS itsessään, mutta varsinkin yhdistelmä K1300S, BMW navi merkkikohtaisine telineineen ja BMW tankiilaukku ovat melkoinen farssi. Niistä varmaan enemmän jonkin muun otsikon alla.

Hyvää loppu vuotta.

JP
 
Olipas erikoishyvää palvelua täällä kun kävin ostamassa kypäräpuhelimen. Annettiin pyytämättä vinkkejä ja opastusta käyttöön. Yleensähän sitä vaan työnnetään boksi kouraan ja sanotaan että ohjeet on sisällä. Muutenkin myyjä oli positiivisella meiningillä liikkeellä.

Jäi hyvä fiilis loppu päiväksi.
 
Vaihdoin pyöräni viime vuonna loppusyksystä Vantaan Biketeamissa. Kävin koeajamassa neljää erilaista pyörää. Koskaan ei ole ollut mitään ongelmia saada pyörää koeajoon. Vaihtohyvitys omasta pyörästäni oli surkea. Alle 8 tonnin pyörän hinta nousi 1350 euroa, kun se siirtyi Biketeamille myyntiin. Pakko se oli sinne kuitenkin jättää, kun en halunnut talven yli pitää kahta pyörää. Palvelu on aina ollut hyvää ja ammattitaitoista.
 
Viimeksi muokattu:
Ostin ensimmäisen pyöräni, kymmenvuotiaan Kawasaki ZZR:n, Vantaan Biketeamista loppusyksystä 2012. Pyörää ei meinattu saada ensin käyntiin, mutta pieniä käyntiongelmia lukuunottamatta koeajolla ei havaittu mitään järisyttäviä ongelmia. Kaupat tehtiin ja sovittiin että pistävät luovutushuollossa käynnin kuntoon. Noh, huolsivat pyörän ja hain sen muutaman päivän kuluttua. Kun itselläni ei ollut mitään mp-taustaa niin en oikein osannut arvioida tai verrata mihinkään että onko se käynti oikeasti hyvä vai ei. Totesin vaan että ainakin se lähtee käyntiin, joten kai se on korjattu.

Heinäkuussa 2013 vein pyörän kausihuoltoon lähimpään Kawasakin merkkihuoltoon (eri firma, mutta erittäin hyvämaineinen). Pyörälle tehtiin siellä öljynvaihdot yms, mutta kiinnittivät samalla huomiota että heidän mielestään ykkössylinteri ei käynyt kunnolla ja että pyörä vaikutti tarvitsevan kipeästi isoa kaasariremppaa. Eivät kuitenkaan ehtineet tässä vaiheessa avata kaasaria. Raportoin havainnot Biketeamille samantien ja pyysin selitystä että miten tämä on mahdollista kun juuri syksyllä oli huollettu. Biketeam vastasi että pyörään on vaihdettu akku, tulpat, kaksi tulpan johtoa, bensat, laitettu lisäainetta bensaan ja kaasarit putsattu, säädetty ja synkattu. Biketeam ei pyytänyt pyörää tarkastettavaksi eikä tarjoutunut korjaamaan mahdollisia luovutushuollon laiminlyöntejä.

Koska Biketeam väitti tehneensä huollot asianmukaisesti eikä tarjoutunut tekemään mitään asialle, vein pyörän kaasariremppaan kuukauden kuluttua 15.8 lähihuoltoon. Tuolloin ei ollut vielä tarkempia todisteita Biketeamia vastaan eikä ollut poissuljettua ettei vika olisi voinut olla joku muukin. Pyörä otettiin auki ja todettiin että ruuvit olivat niin paksun mönjän peitossa ettei niihin oltu koskettu vuosikausiin, kaasarit olivat putsaamatta, kalvossa oli reikä, neuloja oli yritetty repiä jollain työkaluilla väkivalloin, "uudet" tulpan johdot oli otettu "kaatopaikalta" (kivikoviksi jähmettyneitä), sisään oli väkivalloin survottu vääränkokoinen o-rengas ja säädöt oli aivan mitä sattuu.

En tiedä oliko kaasari tärvelty Biketeamin vai aikaisemman omistajan toimesta, mutta oli ihme että pyörä kävi ollenkaan, ja joka tapauksessa oli mahdotonta että Biketeamin väittämää luovutushuoltoa olisi tehty kaasareiden osalta.

Noh, raportoin samantien paljastuneet ongelmat Biketeamiin, joka ei reagoinut mitenkään. Edelleenkään ei puhelinsoittoa minulle eikä huollolle, ei tarjousta korjata pyörä, ei edes pyyntöä saada tutkia pyörä, ei yhtään mitään. Kun ei sitä oikein korjaamattakaan voinut jättää niin lopulta kaasari pistettiin kaikkineen kuntoon 27.8 ja minulle kertyi laskua 700 euroa.

Biketeam heräsi siinä vaiheessa kun aloin vaatia heiltä tuota remontin hintaa hyvityksenä/hinnanalennuksena. Yritin neuvotella muutamaan otteeseen sähköpostitse ja välillä soitin neuvoja kuluttajaneuvonnastakin, mutta Biketeam kieltäytyi kategorisesti mistään hyvityksistä. Eivät kuulemma hyvitä kolmansien osapuolien kuluja osittainkaan, ja edelleen kiistivät että heidän tekemänsä luovutushuolto olisi laiminlyöty, vaikka minulla oli todisteet siitä että sitä ei oltu tehty.

Homma on parhaillaan kuluttajariitalautakunnassa ja Biketeam vetoaa lähinnä kolmeen asiaan. 1) Siihen että en ole välittömästi pyörän noudettuani syksyllä 2012 reklamoinut. 2) He eivät suostu korjaamaan mitään koska pyörä on viety toiseen Kawasaki-huoltoon tutkittavaksi ennenkuin heille on ilmoitettu (ja ilmoitus tapahtui siis heinäkuun puolivälissä). 3) Lisäksi he väittävät että en ole antanut heille mahdollisuutta korjata pyörää. (Paitsi että se korjattiin vasta kun he eivät reagoineet ja heillä oli noin viisi viikkoa aikaa tarjoutua korjaamaan se.)

Sen minä ymmärrän että kaikissa hommissa tulee aina joskus virheitä ja jotain voi jäädä tekemättä, ja että käytetyissä pyörissä voi olla kaikenlaista ongelmaa. Mutta sitä minä en ymmärrä että yritetään luikerrella irti lakisääteisistä takuu- ja vastuukysymyksistä eikä myönnetä selkeitä virheitä silloinkin kun asiakkaalla on todisteet.

Toisaalta myönnän että tein suuren virheen kun menin ostamaan pyörää liikkeestä, joka Googlen mukaan on ollut aiemmin kuluttajariitalautakunnan mustalla listalla. Olisihan se nyt pitänyt arvata että sellaisen firman virhevastuu päättyy siihen kun perävalot katoaa kulman taakse.

Ja toisaalta ehkä eniten minua on yllättänyt se ettei Kawasakin virallinen merkkihuoltostatus kerro yhtään mitään korjaamon laadusta.

Hirveä työ ollut tämän selvittelyssä joka tapauksessa. Ei se oma talous nyt muutamaan sataseen kaadu, mutta tämä on periaatteellinen kysymys. Nyt vaan täytyy odotella mikä on kuluttajariitalautakunnan suositus. Onpahan pyörä nyt kunnossa kun se korjattiin muualla.

Mutta sanonpahan vaan että katsokaa ihmiset huolella mihin menette ostoksille ja missä käytätte pyöränne huollossa.
 
Olen juuri ostamassa toista pyörääni Biketeamistä ja olen aina ollut tyytyväinen ko firman palveluihin.
Minullakin oli omat "hetkeni" kun meinasin alkaa taistelemaan viime keväisen BMW:n huoltokeissini osalta mutta sekin päättyi lopulta hienosti!
Se miten minä ymmärsin kirjoittamasi asian oli se että kun kysyit Biketeamistä että mitä olivat tehneet luovoutushuollossa kun käynnistys- ja käyntiongelma korjattiin niin he mainitsivat puhdistaneensa, säätäneensä ja synkanneensa kaasarit. Näin ei kuitenkaan sinun todisteluiden mukaan ollut tapahtunut. Aikaa kuitenkin näiden kahden huollon välillä on kulunut melko paljon ja pyörällä on kuitenkin ajettu ilmeisesti ilman sen kummempia ongelmia.
Ei minunkaan mielestä ne viat jotka pyörästä on löydetty useita kuukausia myöhemmin ostohetkestä kuulu enää myyjän vastuulle koska ei voida osoittaa sitä kuka tai mikä on viat aiheuttanut.
Kyseessä on kuitenkin vanha pyörä ja ilmeisesti myös melko edullinen (arvaus?).
 
Viimeksi muokattu:
No ei se ajo nyt ihan ongelmatonta kolmella pytyllä ole kun se tarkoittaa sitä että esim. kierrokset alkoivat leijumaan välillä jarrutuksissa aika korkealla, ja polttoaineen kulutus oli muutaman litran normaalia korkeammalla. Mutta ei nuo viat olleet sellaisia mitkä olisi neljän kuukauden ajossa voineet syntyä, varsinkaan ne työkalunjäljet ja väärät asennetut osat. Varmasti jos olisi ollut toinen samanlainen pyörä verrokkina tai enempi kokemusta niin olisin pystynyt ehkä diagnoosia itsekin tekemään että se pyörän käyttäytyminen ei ole normaalia. En osannut arvata että pitäisi käydä heti toisessa firmassa tarkistuttamassa onko huolto tehty.

Pyörä oli kolmen tonnin pyörä silloin ja se oli aika hyvin linjassa yleisen hintatason kanssa kun vertasi muihin normaalikuntoisiin.

Biketeamin asiakaspalvelu oli aika erikoista. Syyttivät milloin mistäkin. Vetivät hatusta esimerkiksi väitteitä että olisin jättänyt pyörän heille talvisäilytykseen, tai että odotin ajokauden loppumista ennenkuin valitan heille (ensimmäinen valitus oli 17.7 ja pyörä oli ajossa marraskuulle).
 
Itsellä ei niin hyviä kokemuksia.Pari vuotta sitten vein talvisäilöön pyörän ja sovittiin, että tekevät talven aikana ison huollon, kun kuulema talvi on hyvää aikaa huoltaa säilöpyörät.

Noh tuli kevät ja tarkoitus ottaa pyörä ajoon, soitto sinne niin sain kuulla, että ei pyörää ollutkaan huollettu vaan saisin sen vasta n. 2 viikon päästä.

Hakiessani pyörää pois olivat vasta silloin pesemässä sitä, arvatkaapa vain oliko työ saada hapettuneet osat kiiltämään ja silloin videssäni lupasivat pestä ennen säilöönvientiä ja paskat pesseet.

Viime kesänä olin vaihtamassa 600 1000 niin kävin tuolla kuitenkin pyörähtämässä, hinnat ihan metsissä, joten astelin toiseen liikkeeseen, missä palvelu pelasi ja sain 1000 kyykyn perseen alle :jippikaijee:
 
Vantaan BikeTeam

Reilua toimintaa.

Bemarin bensamittari (filmianturi) kosahti, BikeTeam hoisi jutun "good will gase.na"
Sen enenpää nurisematta.
Takuutahan ei enää mopossa ollut.

Samaten muu huolto sujui vauhdilla:thumbup:
 
Kuluttajariitalautakunnassa pikkuhiljaa prosessi etenee. Biketeamin vastineessa oli hupaisa kohta: "(koska asiakas) on ajanut sillä ennen ja jälkeen vapaaehtoisesti teettämäänsä huoltoa, ei tuotteessa ole ollut virhettä myytäessä. On selvää, että käytettyä tuotetta ja sen osia voi aina parantaa uusimalla, mutta tämä ei ole virhe".

Muistin virkistyksenä kyse oli siis siitä että Biketeam ei ulkopuolisen asiantuntijalausunnon mukaan ollut tehnyt väittämäänsä kaasarihuoltoa ja siellä oli säädöt päin mäntyä, yksi pytty ei käynyt ja ammattitaidottoman huollon jäljiltä vaurioituneita osia. Jos oikein ymmärrän Biketeamin omaa lausuntoa niin jos heiltä ostettu ja heillä huollettu pyörä käy vain kolmella pytyllä ja sillä pystyy ylipäätään ajamaan pihasta pois niin tuotteessa ei ole heidän mielestään mitään vikaa :)

Tämä on kai sellainen perinteinen takavalotakuu. Edelleen odotetaan lautakunnan ratkaisua. Tällä hetkellä toiveikas olo, minä esitin lautakunnalle näyttönä liudan sähköposteja ja asiantuntijalausunnon, Biketeam tyytyi pelkästään kiistämään kaiken.
 
Tämä on kai sellainen perinteinen takavalotakuu. Edelleen odotetaan lautakunnan ratkaisua. Tällä hetkellä toiveikas olo, minä esitin lautakunnalle näyttönä liudan sähköposteja ja asiantuntijalausunnon, Biketeam tyytyi pelkästään kiistämään kaiken.

Sehän tuossa tietenkin on haitarista, että vaikka se lautakunta olisi sun puolella ja suosittaisi mitä vaan, niin liike voi silti todeta että "fuckit" ja olla korvaamatta sulle mitään :sad:

Toivotaan kuitenkin ettei näin käy :)
 
Sehän tuossa tietenkin on haitarista, että vaikka se lautakunta olisi sun puolella ja suosittaisi mitä vaan, niin liike voi silti todeta että "fuckit" ja olla korvaamatta sulle mitään :sad:

Tuon takia se on muutama vuosi sitten ollut Kuluttajariitalautakunnan mustalla listalla. Olen henkisesti varautunut jo siihenkin vaihtoehtoon että Biketeam ei tule maksamaan tässäkään tapauksessa penniäkään vapaaehtoisesti. Olisihan tässä ollut jo monta vaihetta, jolloin riita olisi voitu sopia. Mielenkiintoista silti nähdä miten prosessi etenee, tämä on ensimmäinen kerta kun koskaan vien mitään kuluttajariitalautakuntaan. Toivottavasti myös viimeinen.
 
Back
Ylös