Biltema MP-varusteet

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Rantze
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
([Toni sanoi:
@ Maalis. 03 2008,20:04)]Biltema tavara on aina biltema tavara  
biggrin.gif
No entäpä sitte Lidlin selkäsuoja?
wink.gif
Halvempia ois mutta onko täyttä ******?
062802jumpie_prv.gif
Noita suojavarusteita ostaessa kannattaa aina miettiä minkä arvoiseksi itse asetat suojattavan kohteen. Ostaisitko tuntemattoman valmistajan 10€ selkäsuojan vai tunnetun joka maksaa 150€?

Ero tulee esiin sitten jos/kun kippaat ja tuloksena joko halvaantuminen tai paikalta omin jaloin poistuminen... siis pahimmassa tapauksessa. Saattaa se 140€:n säästö tuntua silloin turhalta.

Mua neuvottiin heti ennen ensimmäisen mp:n ostoa seuraavasti... osta parhaat varusteet ja loppurahoilla prätkä.

Biltemasta ostin joskus maalia. Oli ihan p*ska maalata, valui yms. Kyllä noi Tikkurilat yms. on miljoona kertaa parempia. Ei sieltä oikein kunnollista saa. No, kuormaliinoja on tullut ostettua, ne on kestäneet
omg.gif
.

Entäs selkäsuoja? Kellää siitä kokemusta / käyny hypistelemässä. Ite en pysty, lähin Biltema n. 200km päässä.
Kiitän
thumbs-up.gif
Suojaimien kanssa ei kannata ottaa mitään riskiä laadun kanssa. Hypistelin noita halpis "suojaimia" ja sitten ostin Reliatecistä Forcefieldin. Kypäränäkin on laatupeli Suupertti. Pää ja selkä ovat mulla jo valmiiksi niiiiiiin huonot, että ne tarvitsevat sellaiset suojaimet, mitä voidaan pitää ainakin tällä hetkellä suht laadukkaina.
062802moto_prv.gif

Mua neuvottiin heti ennen ensimmäisen mp:n ostoa seuraavasti... osta parhaat varusteet ja loppurahoilla prätkä.
Mielestäni on tärkeämpää ostaa edes ne bilteman halpis suojat,kun ostaa vitun kalliit kengät ja ajella t-paita päällä. Ja vuosittain nousee jo pelkkä kortin hinta,joten toiveet,että kaikki kolme sopisi samaan tiliin ei toteudu kuin unissa. Ja kyllä bilteman styrox-kypärä aina pipon voittaa,huolimatta ruotsalaisten testeistä.

Mielestäni on tärkeämpää ostaa edes ne bilteman halpis suojat,kun ostaa vitun kalliit kengät ja ajella t-paita päällä. Ja vuosittain nousee jo pelkkä kortin hinta,joten toiveet,että kaikki kolme sopisi samaan tiliin ei toteudu kuin unissa. Ja kyllä bilteman styrox-kypärä aina pipon voittaa,huolimatta ruotsalaisten testeistä.
*Ja vuosittain nousee jo pelkkä kortin hinta,joten toiveet,että kaikki kolme sopisi samaan tiliin ei toteudu kuin unissa.*

Olisiko silloin kysessä harrastus johon ei ole varaa?

Noh elämä on täynnä valintoja ja nahkurin orsilla ne perseet vasta tervataan joten jokainen tyylillään.
lookaround_orig.gif

Niin kauan kun vertaa bilteman tuotetta tyhjään niin se on toki parempaa.  
biggrin.gif
Paitsi bilteman kuminassea (aktiivihiilinaamari).. Kaveri maalasi auton vihreällä candyvärillä, arvatkaa minkä väriset sieraimet tyypillä oli sen jälkeen..
biggrin.gif

Joutu lähtee lekuriin kun alko heikottaa tinnerihumala..
biggrin.gif

Toiset on herkempiä kuin toiset.. Ite oon parikin autoa maalannut lakkoineen suljetussa "teltassa" ilman kummempia suojaimia, eikä tuntunut päässä yhtään.. Tosin vaikutukset näkyy ehkä näissä kirjoituksissa..
tounge.gif

Niin ja täytyy puolustaa, että mulla noi nasset on hoitanut asiansa esim. lasikuituhommissa tai ammoniakilla lutratessa huonekalujen entisöinnissä.

Taidan käydä hakemassa tuollaisen vaaleansinisen veivinostimen(26e) DR-Z:taa varten, koska esim. Dicen vastaava on 60e. Jos Biltema lupaa 160 kg kantavuutta, niin luulisi sen kestävänä n. 145 kiloista.

biggrin.gif
Sainpa taannoin tarjouskyselyn liittyen aiheeseen rakennusala.. Kaveri oli laskenut nimeltä mainitsemattomalla taulukkolaskentaohjelmalla kaikki nippelit ja nappelit bilteman tarvikkeita (tuotenumeroita) käyttäen oman kustannusarvionsa työhön käytettävästä tavarasta. On vielä tänäkin päivänä vastaamatta siihen kyselyyn. En kyllä lähtis taloani kasaamaan biilteman tavaroista
crazy.gif
Enkä usko että KUKAAN muukaan itseään arvostava ammattimies lähtee rakentelemaan joillan biilteman tavaroilla yhtään mitään taloja..
Kyllä mua vähän säälitti se kaveri. Naapurien pojat ei varmaan ollu pienenä sitä ottanu mökinrakennusprojekteijhin mukaan ollenkaan
confused_orig.gif

Minkähän valmistajan tekemiä biltemassa myytävät mp-ketjut on? Niissä ei ollut muuta merkkiä kuin bilteman logo. Bilteman polkupyöränketjut on kmc:n tekemiä ja niitä myydään shimanonkin nimissä. Ei noita bilteman mp-ketjuja kyllä uskalla ostaa ilman mitään tietoa valmistajasta.

Biltema on mielestäni vähän kuin Ikea - vähän kun malttaa tutkailla, niin kyllä sieltä ihan käyttökelpoistakin tavaraa löytyy edullisesti. Hinnoitteluperiaatekin taitaa olla samasta tuubista - hinnoitellaan osa tuotteista niin agressiivisesti, että kuluttaja ostaa vaikkei tuotetta tarvitsekaan.

Eilen poikkesin hakemassa Biltemasta työkalukoukkuja ym. piensälää autotallin varusteluun - eipä voi ensikosketuksella noita moittia.

([Toni sanoi:
@ Maalis. 03 2008,20:04)]Biltema tavara on aina biltema tavara
biggrin.gif
No entäpä sitte Lidlin selkäsuoja?
wink.gif
Halvempia ois mutta onko täyttä ******?
062802jumpie_prv.gif
Se Lidlin selkäsuoja oli myös Louisin katalookissa ja joku teutooni lehti oli antanut ko. vermeelle arvosanan "Gut" Paha itse arvioida sitä, kun ei ole laboratoriota käytössä, mutta vaikutti asialliselta ja ihan varmasti parempi kuin pelkkä takki
idea3.gif

biggrin.gif
Paitsi bilteman kuminassea (aktiivihiilinaamari).. Kaveri maalasi auton vihreällä candyvärillä, arvatkaa minkä väriset sieraimet tyypillä oli sen jälkeen..
biggrin.gif

Joutu lähtee lekuriin kun alko heikottaa tinnerihumala..
biggrin.gif

Toiset on herkempiä kuin toiset.. Ite oon parikin autoa maalannut lakkoineen suljetussa "teltassa" ilman kummempia suojaimia, eikä tuntunut päässä yhtään.. Tosin vaikutukset näkyy ehkä näissä kirjoituksissa..
tounge.gif

Niin ja täytyy puolustaa, että mulla noi nasset on hoitanut asiansa esim. lasikuituhommissa tai ammoniakilla lutratessa huonekalujen entisöinnissä.
Ofttopic: hahaha, johan se löyty sitten syykin svahnm:n jutuille
baaa.gif

Edit: mä ostin tänään kokeeksi mikrometrin bilhelvetasta ja hyvin tuntui menevän kohdilleen, kun venapaloja testailin.. + kyllähän noi 10v takuulla olevat työkalutkin kotitallihommiin riittää. Hyvin ovat mulla pelittäneet.

Varusteista en tiedä, enkä kyllä ostaisikaan.. vähän erityylisiä, kuin mistä tykkään. Kaasuapuläpyskän kyllä ajattelin ostaa ens kesäksi tuolta.. puolta halvempi kuin pärräliikkeissä.

Tuota tuota:

Kiikarissa olisi harvoin kyydissä viihtyvälle tyttöystäväle ajovarusteita. Maksimi ajomatkat yhdessä n, 100-200km päivässä. Ja kaudessa +- 1000km max pikku pätkinä.

Uskaltaako ostaa esim, Bilteman tai Motonetin avopottaa tuohon käyttöön? Tässä on ideana se että ihan MotoGP tason varustusta ei todella vähäisen käytön takia viitsisi satsata.

Samalla kypärällä pitäisi pystyä operoimaan myös hänen osallaan olevat vähäiset ATV ajot mökillä.

Motonetissä näytti olevan jotain kypäriä mitä itsekkin kokeilin tuossa 50eur kintaalla, oikean kokoinen halpis kypärä tuntuu vähän paremmalta vaihtoehdolta, kuin tarjolla olevat omissa nurkissa pyörinneet vähän isommat ja laadukkaammat(?) kypärät.

Muut ajovarusteet ovat tyyliin farkkua, nahka/tuulitakkia jne, mitä nyt sattuu jo ennalta olemaan. Tarkoitus siis ajella kohtuu kelissä, pikku siivuja.

Miltäs kuullostaa, mitäs suosittelee palstan raati?

Se Lidlin selkäsuoja oli myös Louisin katalookissa ja joku teutooni lehti oli antanut ko. vermeelle arvosanan "Gut" Paha itse arvioida sitä, kun ei ole laboratoriota käytössä, mutta vaikutti asialliselta ja ihan varmasti parempi kuin pelkkä takki
idea3.gif
Jjoo, jos ihan Louisin luettelossa ni ostan sitte sieltä. Takkihan mulla on Richan LeMans, kangasmalli. Vähän lisä suojaa
thumbs-up.gif

Marja-ämpärit päähän. 1€ kappale ja vielä kahva leuan alle niin pysyypi päässä.  
062802jumpie_prv.gif

En lähtisi haukkumaan tai ostelemaan mitään kamppeita merkin perusteella. Kyllä sieltä Biltemasta löytyy ihan kelvollista tavaraa, kun ei siltä seisomalta koriin sitä lapa. Päällepäin kyllä huomaa, onko tuote täysi paska vai käyttökelpoinen.

Ajovarusteita en Biltemassa ole nähnyt, enkä usko, että ne kovin laadukkaita olisivatkaan. Kemikaalit ovat kaikki olleet ihan ok-tuotteita mitä sieltä olen ostanut, viimeksi rasvaa akseliin.

Kun Bilteman työkaluihin suhtautuu sillä periaatteella, että kunhan kerran toimivat, niin ne ovat yleensä jo hintansa väärtejä.

En lähtisi haukkumaan tai ostelemaan mitään kamppeita merkin perusteella.
+1

Kun Bilteman työkaluihin suhtautuu sillä periaatteella, että kunhan kerran toimivat, niin ne ovat yleensä jo hintansa väärtejä.

Ja vielä kun hoksaa katsoa, että päällä lukee 10 years guarantee niin saattavat jopa toimia toisenkin kerran  
wink.gif
Olen varmaan köyhä, kipeä ja onnekas, mutta mä olen löytänyt tuolta ihan hyvää kamaa; esim. bilteman fillarilla ajellut ihan tyytyväisenä sen mitä jaksaa ilman moottoria  
sport05.gif

Back