• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Biltema MP-varusteet

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Rantze
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Itse ostin kaverilta bilteman pari kertaa käytetyn ajopuvun tässä kevättalvella maksoin niistä 250sek.
Olen käyttänyt sitä kun ajelen töihin ja täytyy nyt todeta että on erittäin lämmin ja hyvin pitää tuulta sekä korkea kaulus mikä suojaa kaulaa vedolta.
Työmatkaa tulee päivässä 140km ja olen startannut pyörän aina kun lämpömittari näyttää aamulla klo 4 +asteita
joten voin vain kehua että on hinta ja laatu kohdillaan ei paljon viitsinyt nahka-asusteita helmi/maalikuussa käyttää kun suolapaska vain lensi tiellä siinä olis äkkiä Halvarssonit ollut koppurassa.
Ps. Kaveri myi vain sen takia kun kuuli että Bilteman ajoasu ei ole katu uskottava ja omasta mielestä kokomusta puku on ihan siisti.

Joo,o
Tuli sit hommattua bilteman 59egen ajokengät :)-
Täälläkun oli mainintaa että pitää vettä ja onhan noi ihan ok näkösetkin.
Mutta jalat noissa tulee kipeeksi,heitin parin kilsan lenkin ja kenkä painaa inhottavasti jalkaa ettei ajamisesta tule mitään.
Normaalisti käytän 43 mutta otin 44 kun pienempi tuntui liian ahtaalta.
Täytyypi palauttaa tekeleet.

NE normaalit mustat saappaat kyllä pitää vettä, ei voi moittia. Tosin en ole nähnyt niitä enää myynnissä, ainakaan kempeleen liikkeessä viime syksynä.. myönnetään, että viime vuonna niitä etsin kun vanhoista alko nahka halkeilla. En löytänyt tuolloin, niin ostin sieviläiset tilalle.

Noita suojavarusteita ostaessa kannattaa aina miettiä minkä arvoiseksi itse asetat suojattavan kohteen. Ostaisitko tuntemattoman valmistajan 10€ selkäsuojan vai tunnetun joka maksaa 150€?

Ero tulee esiin sitten jos/kun kippaat ja tuloksena joko halvaantuminen tai paikalta omin jaloin poistuminen... siis pahimmassa tapauksessa. Saattaa se 140€:n säästö tuntua silloin turhalta.

Mua neuvottiin heti ennen ensimmäisen mp:n ostoa seuraavasti... osta parhaat varusteet ja loppurahoilla prätkä.

Riippuu tietysti budjetista, mutta kyllä mä sijottaisn mieluummin pyörään jolla pysyisi pystyssä..

Kyllä tämä oli Tampereella.
Näytti olevan useammistakin kengistä vetoketju porsinut.

Hei halloo ne vetoketjut ommellaan metritavarasta ja kun otat kengän liikkeessä ja katot että ketju on jo valmiiks
rikki niin koitappa vetää ketju parikertaa ylös ja alas kaskummaa sehän toimii.
En tiedä syytä miksi ne jätetään siihen puoliväliin varmasti siinäkin tulee pieni säästö kun se joka ompelee ketjun ei vedä sitä alas.

Kyllä tämä oli Tampereella.
Näytti olevan useammistakin kengistä vetoketju porsinut.
Itse kävin myös kolmisen viikkoa sitten Tampereen Biltemassa ihan sillä asenteella kenkiä etsimässä, että annan mahdollisuuden ja kokeilen. Kyllähän sitä sitten uudet ostaa vaikka ensi kaudeksi kun halvat ovat.

Todelliseksi yllätykseksi jokaisesta itselleni sopivan kokoluokan poposta (45/46) oli vetoketjun veto-osa kiinni vain toisessa puoliskossa, jotenkin jumissa eikä liikkunut voimallakaan tai puuttuiko peräti hampaita ketjusta. Hyllyyn jäivät moiset tekeleet. Bikeworldista sitten löytyi pitkällisen etsinnän jälkeen toimivat kengät (TCX).

mulla oli se toinen musta malli, ilmeisesti vanhempi malli. niitä ei näy ainakaan nettisivuilla enää myynnissä. niin kauan pidin niitä että nahka meni rikki eli muutaman kesän.

ei kyllä kukaan tuttu ole valittanut noista, jotka hankkineet ko mallia.. uusi malli huonompi, paska juttu. :sad:

tuolla vanhassa topicissa haukuttiin ne racing-mallin kengät, niistä ainakin vetoketju oli menny heti rikki, mustaa touring-mallia ei niinhään haukuttu juuri, mitä mulla ollut. biken testissä, jopa hieman kehuivat tuolloin ko popoja..

http://www.moottoripyora.org/keskustelu/showthread.php/238423-Bilteman-kamat?highlight=biltema

Viimeksi muokattu:
http://www.biltema.fi/fi/Autoilu---...us/Kypara-ja-visiiri/Jarjestelmakypara-82652/

Tuttava oli ostanut tuollaisen skoba käyttöön 15v tytölle. Aivan järkyttävän painava, en ole koskaan käsissäni pitänyt noin raskasta kypärää. Tosipaikassa pitäis olla Tysonin niska, ettei pää irtoaisi.

No ei sitten varmaan ole paljon tullut kypäriä käsissä punnittua vai toiko se biltema merkki painoa lisää:jpstyle:,
eiköhän ne suunnilleen kaikki avattavat kypärät paina tuon 1900g +/- 50g.
Ps.( melkein suurinosa) nyt varmaan alkaa sitten gramma vaittely mutta samalla laskekaa monta senttiä maksaa
gramma omasta kypärästä.

Bilteman mp-öljystä kellään kokemuksia? Onko kukaan käyttäny?

Mietin vaan ku luokitukset on ainaki kohdallaan Tais api.sm jaso ma2.

Back