Blackbirdin nykiminen

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Tommy
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

Tommy

New member
Kun näitä Blackbirdin ominaisuuksia selvitellään, niin kuuluuko tuo nykiminen myös ominaisuuksiin? Nykiminen ilmenee ainoastaan tasaisella kaasulla ajettaessa kierrosten ollessa noin 2500 ja 3200 välillä. Alle ja yli tuon ei ole mitään ongelmaa. Jos tuon on syntymäominaisuus niin voiko sen säädättää jossain Honda-huollossa? Niin ja pyörä on mallia -04.

PS. En juuri nyt aio hankkia Voimakomentajaa ja muita tykötarpeita, joten jos saisi vinkkejä vakiopelin säädättämiseksi...
 
Enpä ole moista "nykimistä" mopossani huomannut. Tuntuu, että kone vetää kuin sähkömoottori 2000:sta kiekasta ylöspäin. Pyörä tosin on jo 5 vuotta vanha, joten ehkä sun "vika" kunnon sisäänajolla korjaantuu?
thumbs-up.gif
 
Eipä mullakaan kyllä tuollaista ole ollut havaittavissa omassa '04:ssa. Hyvin on kyllä toiminut. Miten pahana tuo nykiminen esiintyy?
 
Mulla -01 nyki niin, että kierrokset piti aina pitää +3500 kolmessa huollossa ehdin käyttää ja asiasta valitin. Syy huollon mukaan on se, että se on säädetty niin laihalle ettei se voi olla nykimättä, sama homma kahdella muulla kokeilemallani vakio XX:llä, lääkkeeksi huolto tarjosi viri kilkkeitä ja nykiminen loppuu. No mulla nykiminen loppui pyörän vaihtoon
smile_org.gif


Jatkoa ... nykiminen loppui ja tilalle tuli mystiset sammumiset liikennevaloissa ja lähes aina kun kytkimen pohjaan painoi ( vtr -03 ) Huollossa taas valitin ... lääke: sulla on noi virikilkkeet tehdas valmis toimii paremmin
smile_org.gif


Nykynen ei nyi eikä sammu ... ainakaan vielä. Merkin ja mallin voi päätellä jostain.
 
Näyttää olevan vähän yksilöeroja noissa... mulla ei tosiaankaan vakionakaan tehnyt tuota. Nyt sitten on putkisto, filtteri ja PC, joten nyt on vaikea verrata...
smile_org.gif

Sehän nykyään taitaa olla tapana että juuri noilla kierroksilla mittaillaan päästöjä ja säädetään sitten laihalle tehtaalla.
 
Yksilöeroja on pyörissä ja kuskeissa eroja samaan tapaan. Toinen kokee nykimisen huonona toinen ei ja iso osa ei sitä noteeraa tai ainakaan tunnusta, koska ovat kalliiin hienon testivoittajan ostaneet jne.
 
Puhut asiaa watson! Nykimisen tunnetta voi lisätä myös löysähköt kettingit ja kun tuo bläckkärin mylly on niin herkkä vastaamaan kaasuun, että nykiminen voi tulla jo ranneliikkeistä, varsinkin jos on krapula.
 
Jep, tuon herkän kaasun vastaamisen allekirjoitan... ja siitä johtuen pomppuisella mukulakivikadulla ajaminen ei ole kauheen mukavaa varsikaan pienellä vaihteella. Suosiolla vaan heitän isompaa pykälää kehiin.
 
Hei jtz! Sulla on akran putkisto ja säädöt xx:ssä, teho eron huomaa varmaan selvästi, mutta pyörähän keventyy melkoisesti, punnitsitko vakio putkiston ja akran? Paljonko on painoeroa? Huomaako keventymisen ajaessa? Keskiseisontatukea ei kai voi käyttää akran asennuksen jälkeen?
 
Eipä tullut punnittua. Kyllä sanoisin että pelkkä vakiovaimennin painaa samanverran tai jopa enemmän kuin koko Akran putkisto. Se on todella raskas. Samaten alkukäyrästö on raskaampi vakiossa kun se on paksumpiseinämäistä putkea ja onhan siinä se jako kahteenkin. Jos pitäisi arvioida keventymistä niin se voisi olla luokkaa 7-10 kg.

Jep, keskiseisontatuen jouduin ottamaan väliaikaisesti pois, sillä se ei mahdu kääntymään alas. Tarkoituksena olisi joku päivä ottaa rälläkkä ja hitsausvehkeet käyttöön ja hieman modifioida sitä jotta saan sen taas paikalleen. Eihän tuo nyt kauheesti haittaa vaikka sitä ei olekaan. Ketjujen rasvaus kyllä onnistuu ilmankin vähän kikkailemalla eli sivuseisontatuen ja vaikkapa laudankappaleen avulla jonka asettaa takaswingin alle oikealle puolelle samalla pyörää kallistaen.
 
Enpä ole moista "nykimistä" mopossani huomannut. Tuntuu, että kone vetää kuin sähkömoottori 2000:sta kiekasta ylöspäin. Pyörä tosin on jo 5 vuotta vanha, joten ehkä sun "vika" kunnon sisäänajolla korjaantuu?  
thumbs-up.gif
Itsellä -04 Blackbird ja tuo sähkömoottori vertaus sopii mullekin oikein hyvin  
cool.gif
(mittarissa n.4000)
 
Eipä mullakaan kyllä tuollaista ole ollut havaittavissa omassa '04:ssa. Hyvin on kyllä toiminut. Miten pahana tuo nykiminen esiintyy?
Vaikea kuvailla tuota nykimisen astetta, mutta kuvailen sitä sanalla ärsyttävä. Se ei vaikeuta kulkua mutta on ikävää. Juttelin eilen F.Nymanilla asiasta ja kuulin, että sekä XX että VFR omaavat moisia piirteitä (siis jotkut yksilöt). Säädättämällä homma hoituu. Täytyy joko ajaa kovempaa tai laitattaa virivehkeitä kiinni, niin ei haittaa...
 
Vähän offtopiccia mutta... itsellä 4800-5100 kierrosluvulla ilmenee lievää tärinää ja moottorin käyntiääni "nakuttaa" tms. Veto on kyllä aivan tasainen...

Onko muilla samaa oiretta??
 
Vähän offtopiccia mutta... itsellä 4800-5100 kierrosluvulla ilmenee lievää tärinää ja moottorin käyntiääni "nakuttaa" tms. Veto on kyllä aivan tasainen...  

Onko muilla samaa oiretta??
Kyllä pientä tärinää oon kans havainnu vajaassa 5000rpm.
Tosta ns.nakutuksesta en osaa sanoa, mutta joka pyörässä käynti jollaintavalla vaihtelee kierrosten mukaan. Bläkkärikin tuntuu käyvän kaiken tasaisemmin 7000rpm jälkeen missä se muutenkin vasta heräilee  
smile_org.gif
 
Mulla nyki kans ennen enemmän, suutinsatsin vaihdon ja kaasukahvan freeplayn pienentämisen myötä nykiminen poistui melkein kokonaan, nyt vaatii vaan vetoa päälle niin ei nyi!
 
Notta noista tärinöistä, kyllähän tuon xx:n tärinä on aika mitätöntä verratuna joihinkin muihin merkkeihin tai v-twineihin, ainahan polttomoottori vähän värisee, ihimiset on vain erilaisia, toinen tuntee sen häiritsevänä ja toinen ei sitä huomaa lainkaan, mutta jos haluaa tärinätöntä kyytiä on viisain istua kotona sohvalla ja kuunnella emännän tärinöitä!
 
Sitähän minäkin, huono mopotti xx on kun nykii ja täriseekin kaiken lisäksi.

On se hyvä etten pyst... eiku siis en päättänyt ostaa sellaista mattamustaa hökötystä
lookaround_orig.gif
 
Omalla kohdallani törmäsin josakin vaiheessa vastaavaan nykimiseen. Siis silloin kun on pienet kierrokset ja koneessa ei varsinaisesti ole "vetoa".

Ketjun säätö ja nykiminen poistui. Kannattaa kokeilla  
biggrin.gif
 
Hei jtz! Sulla on akran putkisto ja säädöt xx:ssä, teho eron huomaa varmaan selvästi, mutta pyörähän keventyy melkoisesti, punnitsitko vakio putkiston ja akran? Paljonko on painoeroa? Huomaako keventymisen ajaessa? Keskiseisontatukea ei kai voi käyttää akran asennuksen jälkeen?
Akran sivuilla sanotaan, että paino putoaa 10.5kg SuperSport 4-2-1 putkistolla...
 
Back
Ylös